Hoe merk je dat je koppakking opgeblazen is?
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
Hoe merk je dat je koppakking opgeblazen is?
Hallo ik heb een 75 met de 1800 K motor.
en ik het begrepen dat de koppakking weleens
opgeblazen wordt.
weet iemand hoe je dat merkt?
dat je je koppakking opgeblazen is.
gr ducloi
en ik het begrepen dat de koppakking weleens
opgeblazen wordt.
weet iemand hoe je dat merkt?
dat je je koppakking opgeblazen is.
gr ducloi
- Koelvloeistof mengt zich met motor olie, wit/bruine smurrie in het koelvloeistof vat en/of inde olie
- Lucht in het koelsysteem, koelvloeistof dat bij draaiende motor uit de radiateur spuit (met de dop eraf en alleen bij warme motor)
- Losschietende koelvloeistof slangen, kapot geblazen radiateur
- Slecht draaiende motor
- Witte rook uit de uitlaat
- Uitwendige olie/koelvloeistof lekkage bij de kop
- Lucht in het koelsysteem, koelvloeistof dat bij draaiende motor uit de radiateur spuit (met de dop eraf en alleen bij warme motor)
- Losschietende koelvloeistof slangen, kapot geblazen radiateur
- Slecht draaiende motor
- Witte rook uit de uitlaat
- Uitwendige olie/koelvloeistof lekkage bij de kop
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
koppakking
en als de koppakking vervangen is,
is alles dan weer oke?
en gaat je motor kapot als je er mee
rijdt terwijl je het niet merkt?
gr ducloi
is alles dan weer oke?
en gaat je motor kapot als je er mee
rijdt terwijl je het niet merkt?
gr ducloi
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
yep, je motor slijt heel hard als hij niet voldoende gesmeerd wordt.
Echter de oliedruk is veel hoger dan de waterdruk, m.a.w. het is vrijwel nooit zo dat er water bij de olie komt maar altijd andersom.
Het effect daarvan is mayonaise in je koelrecervoir en een oplopende motortemp, en hiervan heb je een metertje op je dashboard.
Rijd je door met een oververhitte motor dan is het vaak meteen het einde van de motor.
Echter de oliedruk is veel hoger dan de waterdruk, m.a.w. het is vrijwel nooit zo dat er water bij de olie komt maar altijd andersom.
Het effect daarvan is mayonaise in je koelrecervoir en een oplopende motortemp, en hiervan heb je een metertje op je dashboard.
Rijd je door met een oververhitte motor dan is het vaak meteen het einde van de motor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
De verwarming zal ook niet werken....
Een tip: controleer regelmatig het koelvloeistofniveau. Als je bemerkt dat het abnormaal laag staat,of gemengd met olie is: roep professionele hulp in. Als je er snel bij bent kan je verdere motorschade voorkomen.
Belast bovendien de 1800 K in de 75 best niet te hard. De 1.8 is een best wel betrouwbare motor,maar in de zware Rover 75 komt ie soms wat adem te kort.
Een tip: controleer regelmatig het koelvloeistofniveau. Als je bemerkt dat het abnormaal laag staat,of gemengd met olie is: roep professionele hulp in. Als je er snel bij bent kan je verdere motorschade voorkomen.
Belast bovendien de 1800 K in de 75 best niet te hard. De 1.8 is een best wel betrouwbare motor,maar in de zware Rover 75 komt ie soms wat adem te kort.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
koppakking
Ik heb hem niet opgeblazen, ik wou alleen de symptonen weten.
Ik denk dat de vorige eigenaar hem al 1 keer heeft opgeblazen.
want veel van de onderdelen van de koeling zien er nieuw uit.
bedankt voor alle raad iedereen!!! :D
gr ducloi :D
Ik denk dat de vorige eigenaar hem al 1 keer heeft opgeblazen.
want veel van de onderdelen van de koeling zien er nieuw uit.
bedankt voor alle raad iedereen!!! :D
gr ducloi :D
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
koppakking opblazen
en als je gewoon normaal rijd, blaas je je
koppakking na een tijd ook gewoon op,
of zal dat niet gebeuren?
gr ducloi
koppakking na een tijd ook gewoon op,
of zal dat niet gebeuren?
gr ducloi
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
rover 75 koppakking
Mijn 75 1.8 heeft inmiddels 225000 gereden,
Ik heb heb nog niets gemerkt van de
koppakking, nou heb ik gehoord van de verbeterde
koppakking voor de rover k serie.
Zou die in mijn auto kunnen zitten ?
Heeft iemand hier ervaringen mee ?
Groeten Ducloi
Ik heb heb nog niets gemerkt van de
koppakking, nou heb ik gehoord van de verbeterde
koppakking voor de rover k serie.
Zou die in mijn auto kunnen zitten ?
Heeft iemand hier ervaringen mee ?
Groeten Ducloi
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
van welk bouwjaar is jouw 75??
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
rover 75 koppakking
Mijn 75 komt uit September 2000.
Groeten Ducloi
Groeten Ducloi
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ligt er dan sterk aan wat je verbeterd noemt. Ruwweg zijn er 4-types koppakking. Die van jouw is waarschijnlijk het 2de type.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Tja..... Franse bak, dat krijg je ervan.....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)