Rover 2.0 MPI motor bedrading ECU (820)

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
820
MG-R Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za okt 23, 2021 8:03 pm
Woonplaats: holwerd

Rover 2.0 MPI motor bedrading ECU (820)

Bericht door 820 »

Ik wil het vastgelopen project weer oppakken maar, ben volledig de draad kwijt, om dat de motor van de rover 820 mpi gelijk is als die in de landrover defender heb ik een 820 overgenomen en de draaiende motor incl bekabeling overgezet in onze landrover.

Nu krijg ik deze niet meer aan de praat en zit volledig vast, geen idee waar ik moet zoeken, de ECU heb ik laten checken die is in orde echter loop ik nu weer vast, is er een elektrotechnisch onderlegt iemand die mij op weg kan helpen, de stand van zaken hoe t er nu voor staat is;

Wanneer ik de contactsleutel omdraai begint de brandstofpomp te draaien en lijkt dat er drukopbouw is, deze stop na
een aantal seconden, ook hoor ik dat erop de gasklep iets schakelt, dan draai ik door naar starten en begint de motor ook daadwerkelijk
rond te draaien maar dan is er dus geen benzine en of vonk.
De ECU heb ik van te voren opgestuurd en is de start blokkering/beveiliging uit-geprogrammeerd, dit is ook voor het uitbouwen nog gecheckt,
de motor heeft dus in de vorige auto op een paar gelabelde aangesloten draden gedraaid, afgelopen dagen ik heb de connector gemeten (motor op contact) en heb op twee connector's 5volt, en op wat ik denk de connector van de krukas sensor (blauwe connector) geen spanning, de sensor zelf (hall) lijkt wel te reageren als ik er metaal voor langs haal.

Iemand een idee waarom er geen spanning kan zijn op de krukas/vliegwiel sensor ?

Is er iemand die ook een 820mpi heeft en zou willen kijken hoe de (welke kleur) connector op welke sensor zit en of de blauwe wel op de vliegwiel connector hoort en die op contact wel of niet 5volt heeft?

Ik weet dat ik veel vraag maar ik ben echt ten einde raad en kom er niet meer uit, het fijnste zou zijn dat iemand mij in
Jip en Janneke taal kan wijsmaken welke draden/sensors op welke nummers/ingang van de ECU moet aansluiten, welke draden zijn van belang om de motor te laten draaien en welke niet.
ik heb schema's maar vertrouw mezelf niet meer en zit er goed doorheen
820
MG-R Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za okt 23, 2021 8:03 pm
Woonplaats: holwerd

Re: Rover 2.0 MPI motor bedrading ECU (820)

Bericht door 820 »

Dit zou het schema moeten zijn;
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Rover 2.0 MPI motor bedrading ECU (820)

Bericht door MARTIN »

Zo te lezen lijkt het iets simpels omdat alles werkt zoals het hoort.

Maar uit ervaring heb ik al geleerd als het simpel lijkt.......vul maar in.

Beste is een diagnose laten doen door iemand die dit model goed kent.

Waar woon je?
Ad akkermans uit Goes zou je zeker kunnen helpen
Afbeelding
Plaats reactie