Pagina 6 van 10

Geplaatst: wo sep 04, 2013 4:25 pm
door Dr Doggystyle
nice
ziet er goed uit
heb even je fotos gefixed, die waren klein en zijn nu duidelijk zichtbaar

Geplaatst: wo sep 04, 2013 5:46 pm
door MARTIN
:mrgreen: ziet er gelikt uit

Geplaatst: wo sep 04, 2013 5:55 pm
door Johnny_D
Dude, Sweet 8)

Geplaatst: wo sep 04, 2013 6:12 pm
door p@p@zs
+ veel op de 3 voorgaande posters 8)

Geplaatst: wo sep 04, 2013 7:11 pm
door jojodegraaf
Thx guys :mrgreen:

Ben me nu suf aan het zoeken hoe ik een cleane motorruimte krijg.
Wil graag zoveel mogelijk uit het zicht werken(kabelboom etc).
Alleen hoe is de vraag.


Iemand hier ideeen.
:+

Geplaatst: wo sep 04, 2013 7:34 pm
door matthias117
een 2e motorkap onder de motorkap bouwel
met in het midden een plexiglas stuk zodat je enkel de motor blok ziet zitten? 8) :lol:

Geplaatst: wo sep 04, 2013 8:41 pm
door JD
Ik gebruik daar altijd van die geribbelde slang voor om de kabels in te doen

Geplaatst: wo sep 04, 2013 10:41 pm
door jojodegraaf
heb al het een en ander aan info gevonden op de amerikaanse fora:P

kabelboom verlengen indien nodig en dit via het schutbord of door de zijpanelen laten lopen enzo :+

zekeringkast evt verplaatsen naar binnen onder het dashboard.. en de kabelboom van het blok zelf helemaal strak langs het blok werken..
dus dit word nog ff flink uitzoeken hoe ik dit ga doen :P

maar ben niet van plan om hem zo clean te maken dat ik ook alle reservoirs etc ga wegwerken.. dat gaat mij net iets te ver en ziet er een beetje TE uit :mrgreen: toch?

Geplaatst: vr sep 06, 2013 1:56 pm
door MGDan
Netjes netjes, dat is geen kinderachtig speelgoed...wordt lachen als je nietsvermoedende ZR,ZS of ZT rijders tegenkomt bij een stoplichtsprintje en je gewoon verder in de toeren kunt doortrekken met je Rover! 8)

Vertel eens wat meer, op welke software loopt ie nu, waar zit je vtec en je revlimit en hoe is je AF, wie heeft hem afgesteld (een van die jongens die ik getipt had?).

Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan motorruimte cleanen, ik wil juist overal meteen bijkunnen.....ingekorte en verstopte kabels is verre van functioneel, maar goed dat is mijn mening.

Heb je al brackets gevonden?

Geplaatst: vr sep 06, 2013 4:03 pm
door JD
ziet er trouwens wel heel vet uit 8)

Geplaatst: vr sep 06, 2013 4:48 pm
door jojodegraaf
MGDan schreef:Netjes netjes, dat is geen kinderachtig speelgoed...wordt lachen als je nietsvermoedende ZR,ZS of ZT rijders tegenkomt bij een stoplichtsprintje en je gewoon verder in de toeren kunt doortrekken met je Rover! 8)

Vertel eens wat meer, op welke software loopt ie nu, waar zit je vtec en je revlimit en hoe is je AF, wie heeft hem afgesteld (een van die jongens die ik getipt had?).

Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan motorruimte cleanen, ik wil juist overal meteen bijkunnen.....ingekorte en verstopte kabels is verre van functioneel, maar goed dat is mijn mening.

Heb je al brackets gevonden?
Omdat mijn hele planning uitliep. Heb ik de afspraken voor mijn rvs uitlaatlijn moeten verplaatsen. Zodra deze er onder zit word hij afgesteld op de dyno. Door leo een van de jongens waar je mij naartoe had verwezen. Nou loopt hij op een standaard map(weer zo niet welke software). Limiet staat nu op 7800 toeren maar dit gaat nog veranderen vtec begint te werken bij 5200 toeren.

Af weet ik niet. Meter zit er al wel in alleen nog niet aangesloten gebeurd binnen kort ook. Maar rij op het moment niet zoveel ivm het geen dat er nog niks op kenteken veranderd is.

Brackets nog steeds niet gevonden. Zijn vrij lastig om te vinden.

Heb al wel zo mijn leuke momentjes gehad onderweg :mrgreen: en vooral met golfjes en civicjes :+ vooral hoe je aangegapen word als je ze er ff flink uitrijd :twisted:

Meer info volgt binnekort nog.

Geplaatst: vr sep 06, 2013 5:12 pm
door MGDan
:) Het is wel leuk allemaal maar je maakt nu eigenlijk wel basisfout nr.1 door te rijden met een auto die nog niet afgesteld is en waarvan je ook de AF niet kunt controleren om te kijken of ie wel safe loopt....daarvoor heb je die meter nou juist gekocht, die is zo aangesloten als je eenmaal de lambda in de downpipe of katvv hebt geplaatst. Stel dat die nu te arm loopt, dan zie je het niet en ben je al op weg naar potentieele motorschade. Dus ik hoop voor je dat ze of de originele computer hebben gebruikt of een obd1 computer met het originele programma wat bij de motor hoort. Ik zou dat al meteen hebben gevraagd als ik de auto ophaalde na de swap. Ik heb het al te vaak gezien dat jongens niet lang plezier hadden van hun swap omdat ze dit punt verwaarloosde.

Ik zou er iig geen meter meer mee rijden totdat je de meter hebt aangesloten en ook natuurlijk in verband met het ontbreken van de juiste brackets.
Losse brackets zijn ook haast niet te vinden maar inclusief klauwen is er aanbod te over en maakt voor de prijs niet veel uit.

Geplaatst: vr sep 06, 2013 6:23 pm
door jojodegraaf
Sorry mischien een beetje verkeerd verwoord. Maar ze hebben de bijbehorende mapping van het blok op mijn obd1 gechipte p28 ecu gezet.

Er is niet zo 123 wat op gezet.

Maar nog even over de nitrac schijven. Heb ze na gemeten en ze zijn echt groter dan de orginele 282mm schijven. Deze schijven zijn 290mm. Vandaar dat mijn orginele brackets er niet over passen.

Geplaatst: zo sep 08, 2013 8:54 am
door MGDan
Oh dan zit het wel safe in closed loop. :)

PM voor de schijven.

Geplaatst: di sep 17, 2013 3:06 pm
door jojodegraaf
is er toevallig iemand die mij hier mee kan helpen :P
ik heb namelijk speling op mijn stuur(alle fusee's en kogels etc zijn allemaal vervangen). dit rijd namelijk super kut op hoge snelheid.

zal dit het stuurhuis wezen? zit denk ik wel een centimeter spelling op.

Geplaatst: di sep 17, 2013 7:31 pm
door Johnny_D
Wow, das best een hoop, en lijkt me innderdaad niet zo lekker op hoge snelheid.
Weet je zeker dat je alles goed aangedraaid hebt? Op de juiste tijd. Klinkt misschien een beetje stom, maar ben zelf ook wel eens een moertje vergeten, met speling als gevolg.
Anders zou ik inderdaad richting het stuurhuis zoeken.