UPDATE Rover 600 project :)

618 620 623 820 825 827
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Kniegewricht wellicht? Heb je ook gecontroleerd of alle stuurkogels, fuseekogels en draagarmen weer goed vastzitten, als er eentje vergeten is heb je al speling.
jojodegraaf
MG-R Fanatic
Berichten: 146
Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
Woonplaats:
Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden

Bericht door jojodegraaf »

Heb alles even gecontroleerd en allee zit goed vast.
Als hey het stuurhuis(kniegewricht) is is dit dan makkelijk op te lossen. Of moet ik een nieuw of gereviseerd stuurhuis monteren.
jojodegraaf
MG-R Fanatic
Berichten: 146
Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
Woonplaats:
Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden

Bericht door jojodegraaf »

pfff heb nu het ene problem na het andere :?

heb de wiellagers achter vandaag vervangen omdat er een vrezelijk hard klikkent/ratelent geluid achter weg kwam(bijna het zelfde geluid als een kapotte homokineet alleen een langzamer geklik)(alleen als ik linksom een bocht door ging. maar nu de nieuwe lagers er op zitten maakt hij nog steeds dat geluid :?: :?:

maar als de rem ingetrapt word verdwijnt dit harde geluid :?: :?:

zou dit wat anders kunnen wezen. fusee achter boven ofzow?
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Weet je zeker dat het achter vandaan komt? Loopt er niks aan?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
jojodegraaf
MG-R Fanatic
Berichten: 146
Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
Woonplaats:
Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden

Bericht door jojodegraaf »

Weet voor 99% zeker dat het achter wegkomt. Maar ze zeggen meestal als je iets links hoort is het rechts :+

Zou anders niet weten wat er aan zou moeten lopen. In de bochte is het in iedergeval al minder. Nu maakt hij rechruit een hells kabaal. :?:
jojodegraaf
MG-R Fanatic
Berichten: 146
Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
Woonplaats:
Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden

Bericht door jojodegraaf »

Hmmm heb alweer speling op het nieuwe lager.. heb hem precies op de zelfde manier gemonteerd als aan de andere zijde van de auto(alleen dit lager had wat meer moeite om over de spindle geschoven te wordn).

dus vanacht op het werk de boel weer even los gehad en wat blijkt nu. de lagerschaal van het binnenste lager staat iets wat naar buiten waardoor hij die speling heft. is de lager nu alweer naar de klote of kan dit nog anders opgelost worden :?:

heb de lagerschaal geprobeerd om hem voorzichtig weer terug op zijn plek te tikken met een grote dop maar volgens mij heft dit niet veel geholpen.

hij maakt nu alleen nog maar een bult lawaai als ik gewoon rechtuit rij.. lawaai in de bochten is weg. het lijkt wel of het lawaai met de dag erger word..

iemand met een oplossing/idee wat dit anders kan wezen dan het lager :?:
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: nieuw lager monteren, deze is duidelijk alweer naar de kloten.
een lager mag je nooit met geweld monteren, als hij ergens moeilijk gaat heeft dat een oorzaak{jij zegt de spindle} dus zorg dat het geen waar hij overheen moet zuiver is en nergens klemt.
Afbeelding
jojodegraaf
MG-R Fanatic
Berichten: 146
Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
Woonplaats:
Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden

Bericht door jojodegraaf »

Net de boel weer even los gehad. Ook omdat ik mijn achter vering wat omhoog wou hebben. Lager blijkt nu geen speling meer te hebben :?:

Toen ben ik eens aan het zoeken geweest. Fusee's achter zijn speling vrij. Toen kwam ik uit op de stabilisator stang end links. Aan de rechter achter zijde zat er een speling op van ongeveer 4mm dus ik denk dat ik de boosdoener gevonden heb. Aan de andere zijde zat ongeveer 2mm. Dus zal deze toch even vervangen en kijken of het heeft geholpen.

Als ik zo doorga heb ik strax men hele ophanging vervangen :mrgreen: :+
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

jojodegraaf schreef:
Als hey het stuurhuis(kniegewricht) is is dit dan makkelijk op te lossen. Of moet ik een nieuw of gereviseerd stuurhuis monteren.
Het kniegewricht zit tussen stuurhuis en stuurkolom in onder een plastic kap....dus check of de boutjes ervan niet los zitten.

Stuurhuisrevisie lijkt me overbodig, die grote speling zal zeker niet in het stuurhuis zitten. En je hebt ook aan de stuurkogels gevoeld zeg je en die zitten ook vast.
jojodegraaf
MG-R Fanatic
Berichten: 146
Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
Woonplaats:
Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden

Bericht door jojodegraaf »

Yes heb ik Gevoelt..

Zal het stuur zelf ook even controleren. Zit wat speling in het stuur zelf(niet tijdens het draaien) hoorde toevallig me stuur trillen tijdens het stationair lopen van de auto. Dus zal die moer even aandraaien...

Langzaam komen we er wel :+
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: dit noemen ze nou "finetuning" ofwel de kinderziekten er uit halen ;)
Afbeelding
jojodegraaf
MG-R Fanatic
Berichten: 146
Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
Woonplaats:
Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden

Bericht door jojodegraaf »

Heb er weer 2 probleempjes bij :|

Mijn nieuwe blok lekt olie. Alleen weet niet precies waar. Hele rand van de carter nat. Dus dacht eerst dat dat het probleen was. Dus heb ik de carter er onderweggehad boel schoongemaakt en weer opnieuw gemonteerd.
Mja probleem nog nie weg. Dus dacht ik aan de krukaskeering aan de bakzijde. Dus ik de beschermkap van het vliegwiel onder de bak er afgehaald. Hingen er daar wat drupjes olie aan de carterrand. En hey vliegwiel was brandschoon. Dus dacht dat het dat ook nie was(miss dat ik dat wel helemaal verkeerd heb :+ ).

Hij lekte na het warm rijden niet echt extreem ofzow paar drupjes.
Ik dus afgelopen weekend op en neer naar amersfoort toe. Kom ik weer thuis. 1 liter olie weg... blijkt dat alleen op de lange afstand dat die best wat olie lekt.

Dus iemand een idee :?:

Krukasskeering of toch wat anders.

Oja ook heb ik een schokdemper lek van mijn schroefset. Dus deze ma ff opsturen om te laten reviseren. Kwa veren merk ik nie veel. Maar kwa weggedrag wel.

Hopen dat de problemen hierna maar eens een beste poos weg blijven :+
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

De vtech blokken staan er wel om olie verbruik bekend. Zo erg dat Honda er in de bij behorende boekjes er zelfs voor waarschuwde (geen grap).
Overigens denk ik dat het inderdaad de krukas kering is. Die gaan wel vaker lekken.
Als je hem dan flink op zn staart trapt, ben je zo een liter kwijt. :+
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
jojodegraaf
MG-R Fanatic
Berichten: 146
Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
Woonplaats:
Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden

Bericht door jojodegraaf »

nou dan hebben we weer wat te doen binnekort :P
daar maar ff een zaterdag voor vrij maken :+
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

het is inmiddels een heel project zo, wat win je uiteindelijk met dit blok t.o.v. het originele blok denk je?
jojodegraaf
MG-R Fanatic
Berichten: 146
Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
Woonplaats:
Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden

Bericht door jojodegraaf »

Best wel wat :mrgreen:
Orginele blok had 115pk's het nieuwe blok zit net boven de 200pk's en het is een Vtec. Kan ook hoger in de toeren. En er komt nog een turbo op om hem even wat meer te kietelen :+ was de bedoeling om richting de 350pk's te gaan :twisted:

En het trekvermogen(280nm koppel) is egt een groot verschil. Heb nog best wat last van spinnende wielen in de 1e en 2e versnelling als ik een beetje vlot wegtrek. Dus maar even opzoek naar een LSD bak(eentje met limited slip diffirenteel).
Plaats reactie