Update 620di verhaal

618 620 623 820 825 827
620di98

Update 620di verhaal

Bericht door 620di98 »

Zó, gelukkig al weer iets langer dan een jaar geleden en zo'n 25.000km verder (nu op ca.230.000km):D
Na de gereviseerde startmoter, nu ook 4 nieuwe banden (pirelli) en nog wat kleine dingetjes gehad.
Laatst met de enorme koude, een nieuwe accu laten plaatsen en nu:
Tjirpend geluid vanonder de kap.
Staat nu bij de garage en een spanrol moet vernieuwd.
Kosten wel erg hoog (180ex?)
Zit me af te vragen of ik niet meteen distributieriem moet laten vervangen. Helaas kost zo'n set me ca.400
Ook verergerd de oliespil die oevral vandaan lijkt te komen? Gelukkig nog steeds niet zo erg dat het te zien is als 'ie geparkeerd staat.
Hoorde dat die olielekjes wel desatreus kunnen zijn als ze op één van de rollen komen...
Ben erg benieuwd wat het allemaal zal gaan kosten. Morgen hoor ik meer... :?
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Als je spanrollen gedaan worden, altijd gelijk je db riem, en je waterpomp me doen.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Bericht door rover4u2nv »

water pompen op de diesels worden aangedreven door de stuur Stuurbekrachtigings pomp en de distri riem zit niet in de weg (hangt er vanaf welke spanrol je het over hebt). maar ik zou de riem laten doen.
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
620di98

Bericht door 620di98 »

Tja, riemen vervangen is het geld natuurlijk waard, maar zit meer met de olierommel onder de kap. Bij de garage konden ze niet bepalen waar exact die olie lekt. waarschijnlijk vanaf meerdere plekken.
Heeft al zoveel geld in gezeten omdat ik de auto wil behouden.
Toch gek als je vergelijkbare 600's op marktplaats ziet voor ca.1800!!!
Maar dan weet je natuurlijk niet wat je krijgt.
Verklaar mij evenals menigeen voor gek, maar ben toch verknocht geraakt aan deze rover.
Vooralsnog probeer ik deze op de weg te houden tot ik een jaguar XF kan kopen... LOL
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Waarschijnlijk praat jij over een spanrol van je multieriem (v-snaar) dit staat los van je distriebutiesnaar.
Dus als je nog niet toe was aan een nieuwe distributiesnaar is het niet nodig deze te wisselen.
Ik weet dat bij die 600's (ook ik heb er een gehad) de turbo slangen zweten.
Hier in Almere zit zo'n poetser die voor 50 euro alles onder de kap weer als nieuw maakt.
Als je dat investeert of je doet het zelf dan zie je naar verloop van tijd waar het lekt en of het nodig is om het aan te pakken.

Ik ben zelf bezig met een Suzuki swift die gepoetst was onder de motorkap toen ik hem kocht.
Het zag er fantastisch uit tot ik na een paar dagen allemaal olie zag. Dat eindigde met een pakking hier een o-ring daar aandraaien hier en daar.
Bijna alles onder controle op de nokkenas keering en de krukas keering na maar dat komt wel met de distributiesnaar verwisseling.

Dus het is mogelijk om op te lossen maar dan moet je zelf een beetje handig zijn anders word het onbetaalbaar.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
620di98

Bericht door 620di98 »

tjonge, 50 euro... da's wel een hongerloontje! dan moet 'ie het haast leuk vinden om te doen?
Nah ja, vandaag zal ik het wel horen wat het spulletje me allemaal gaat kosten.
Elk jaar een nieuwe kopen vind ik nu ook geen optie :)
Bovendien een beetje zekerheid dat je niet langs de kant komt te staan is ook wat waard...

-update-

Vanmiddag hoor ik meer, maar tot nu toe:
nieuwe v-snaar (distributieriem was nog goed), 2 nieuwe veringen voor, 2ruitenwissers (die boven de 100km/h ook nog werken), op 2 plekken olielekkage, nieuwe waterpomp?, 3 nieuwe gloeibougies, nieuwe schakelbussen en diverse kleinere zaken... Dat wordt naar schatting toch zo'n 1400eu, incl. montage... Weten we weer waar we voor werken.
620di98

Bericht door 620di98 »

Over die keerring had die kerel het ook geloof ik. (1 vd 2 ergste punten iig) Daar ging 'ie morgen oa. nog naar kijken.
de schakelbussen waren nog niet correct besteld helaas, dus dat moet later nog. verder nog het schakelpaneel voor de ramen (zou origineel 400!!!! kosten), dat heb ik maar 2ehands laten zoeken.
Morgen hoop ik meer te weten.
620di98

Bericht door 620di98 »

-zucht- Het gaat wat nog wat langer duren... Ze hadden de achterveringen geleverd ipv de voorveringen...
Probleempje morgen met vervoer, weliswaar leenauto, maar daar kom ik bij m'n werk niet mee door de poort... -dubbelzucht-

>vrijdagavond<
-Grr! snipperdag op moeten nemen omdat ik niks meer van de garage had gehoord en nog geen leenwagen had!!
Blijkt dat 'ie vandaag nog stééds niet klaar is omdat er nòg een onderdeel besteld en vervangen moet! Had 'ie 's avonds na 22.00uur nog 's gebeld bleek! Nu inmiddels wel een leenauto, wat een drocht! -gr-dubbel-grr!-
620di98

Bericht door 620di98 »

Ik weet het niet meer, hoe het precies zat, maar weet iemand toevallig of zo'n beetje alle onderdelen onder de kap, hetzelfde zijn voor rover 620, als die van de honda accord uit 96?
Heb een garageboek van de accord 96, dat lijkt allemaal zeer overeen te komen met mijn rover.
Deze vraag ivm moeilijkheden voor mijn garage met bestellen van onderdelen...

Als ik het goed heb zijn de diesel-accords vanaf '93(t/m '96) voorzien van gelijke motortechniek als rover diesels zoals mijn rover 620di '98.
Bij de benzine versies hebben de rovers juist gelijke hondamotoren?
Iemand ervaring met honda-onderdelen in een 620di?
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Code: Selecteer alles

moeilijkheden voor mijn garage met bestellen van onderdelen

1 woord damen&croes ;)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
620di98

Bericht door 620di98 »

Bedankt voor de tip, dit ga ik doorgeven!
620di98

Bericht door 620di98 »

-Mede met dank aan Roland!-

Vandaag eindelijk positief bericht over mijn geliefde wagentje!
Alle onderdelen worden als het goed is morgen geleverd (het laatst benodigde hadden ze bij Damen en Kroes B.V.).
Helaas geen werkend raam-schakelaar-paneel kunnen vinden (voor een fatsoenlijke prijs).
Die voor 150,- bleek defect :(
Heb bij rubriek "Gevraagd" een post geplaatst hierover.
Hopelijk rijd ik morgen weer in mijn 620, maar ik ga uit van overmorgen :D .
Zo'n roverloze anderhalve week voelt als een jaar!
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

tot nu toe heb ik bij Damen en Kroes nog nooit geen NEE hebben we niet gehoord.
ook niet voor mijn MGB.
hij is niet de goedkoopste maar soms kan het niet anders.
ik vind ze :thumb: :dance: :bangin:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
620di98

Bericht door 620di98 »

Je gelooft het niet, maar het gaat nu komende maandag waarschijnlijk pas worden! 2 volle weken...
D'r was weer iets mis met de levering ofzo (vergeten pakking?)
Kent iemand garage akkermans? Daar komen al die ontieglijk vervelende vertragingen namelijk door.
Voortaan wordt alleen nog bij damen en kroes besteld.
Het is om te huilen, 2 weken zonder mijn geliefde wagentje... :(
620di98

Bericht door 620di98 »

Nou, als het waar is, kan ik vandaag om m'n auto :D

-2 nieuwe veringen voor
-nieuw aluminium waterhuis?
-nieuwe multi v-riem
-2 nieuwe wissers die ook met wat hogere snelheid nog goed wissen
-nieuwe schakelstang/bussen
-diverse kleinere zaken oa. ivm. olielekkage
-3 nieuwe gloeibougies

Alles inclusief btw en montage en 1,5week leenauto: ca.1000 euro...
Ik troost me maar met de gedachte dat ik iig. d'r weer een tijdje tegen kan en m'n auto weer terug heb :?
620di98

Bericht door 620di98 »

Nu eindelijk weer fijn in m'n eigen auto!
Schakelen gaat ineens heel stroef, maar dat zal wel een kwestie van slijten zijn. Die schakelstang trilt in ieder geval niet meer.
Wat is gebeurd?
-spanrol poly V-riem
-2 nieuwe schokdempers voor
-3 nieuwe gloeibougies
-koelvloeistofflens, pakking en koelvloeistof
-ringen, bus en afstandsring schakelmechanisme
-wisserbladset aerotwin retro met spoiler
-enginestopleak, olie, verzendkosten en werkplaatstarief
Totaal: 1026,- incl. btw.
Ik kan d'r weer even tegen, grote beurt en apk binnen 3 maanden.
Plaats reactie