Ik ben langzaam toe aan nieuwe schijven rondom.
Na een beetje zoeken op het net zie ik dat er op de 800 zowel 262mm (820 maar ook 820TI) als 285mm (827) schijven gemonteerd worden op de vooras.
Ga ik dan echter kijken welke klauwen je daarbij nodig hebt zie ik tot mijn verbazing 2 keer hetzelfde onderdeel nummer.
Kan ik hieruit concluderen dat ik mijn huidige 261 schijven kan vervangen door 285 schijven (en bijbehorende blokken) ZONDER dat ik mijn remklauwen hoef te verwisselen?
Een beetje extra remvermogen is nooit weg
Remmen upgrade 820
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 112
- Lid geworden op: zo feb 15, 2004 11:51 am
- Woonplaats:
- Locatie: Tegelen
Remmen upgrade 820
Laatst gewijzigd door 216cabrio op do dec 22, 2011 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Nee, dat kan natuurlijk nooit. De klauw gaat over de schijven, dus als de schijf groter wordt gaat hij die klauw raken. (meer dan 10 mm "speling" is absurt)
Mocht het kloppen dat dezelfde klauw wordt gebruikt, dan is hij anders opgehangen (een ander fusee of een adapterplaat).
Meest waarschijnlijk is dat die onderdeelnummers niet kloppen.
Mocht het kloppen dat dezelfde klauw wordt gebruikt, dan is hij anders opgehangen (een ander fusee of een adapterplaat).
Meest waarschijnlijk is dat die onderdeelnummers niet kloppen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 112
- Lid geworden op: zo feb 15, 2004 11:51 am
- Woonplaats:
- Locatie: Tegelen
Na wat speurwerk op www.rover800.info heb ik het volgende gevonden.
Remklauw is inderdaad niet gelijk.
Remklauw bestaat uit remanker en remzadel.
Remzadel is gelijk (vandaar dezelfde onderdeel nummers)
Remtang is echter verschillend bij 262 en 285 setup.
De blauwe is de 285 variant.
Dus nu op zoek naar een setje 285 klauwen en dan de enkel de ankers over zetten.
Remklauw is inderdaad niet gelijk.
Remklauw bestaat uit remanker en remzadel.
Remzadel is gelijk (vandaar dezelfde onderdeel nummers)
Remtang is echter verschillend bij 262 en 285 setup.
De blauwe is de 285 variant.
Dus nu op zoek naar een setje 285 klauwen en dan de enkel de ankers over zetten.
Laatst gewijzigd door 216cabrio op wo dec 21, 2011 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Idd ik begreep je verkeerd, maar ik denk als je nieuwe schijven koopt 110 pnd totaal voor 4 schijven en dan een set goede remblokken dan ben je voor 250 euro het heertje bent en dan met een goed stel ankers rondrijd.
Ik persoonlijk vind het onderhoud van geperforeerde gegroefde schijven een rotwerk.
Ik persoonlijk vind het onderhoud van geperforeerde gegroefde schijven een rotwerk.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 112
- Lid geworden op: zo feb 15, 2004 11:51 am
- Woonplaats:
- Locatie: Tegelen
De afgebeelde schijven zijn slechts ter illustratie.
Ik ga gewoon de standaard (285) schijven pakken met goede blokken (Mintex of Ferodo)
Wat het interessant maakt is dat je naar een grotere diameter kan gaan zonder al te veel aanpassingen.
Moet zeggen dat die 305 tov de 262 voor de cabrio een wereld van verschil maakt.
Ik ga gewoon de standaard (285) schijven pakken met goede blokken (Mintex of Ferodo)
Wat het interessant maakt is dat je naar een grotere diameter kan gaan zonder al te veel aanpassingen.
Moet zeggen dat die 305 tov de 262 voor de cabrio een wereld van verschil maakt.