820 Sterling Fastback '99: maandag the magic day;)

618 620 623 820 825 827
Tomcat_FDH

820 Sterling Fastback '99: maandag the magic day;)

Bericht door Tomcat_FDH »

Dames en heren,

Ik heb de signalen van mijn Tomcat FDH de voorbije week ter harte genomen en besloten haar naar een kuuroord te brengen, alwaar ze in alle rust haar ware identiteit kan terugvinden alvorens ze tegen de lente van 2012 in concoursstaat als seizoen/troetelauto zal worden ingezet.

Boordevol adrenaline en met gepaste trots kondig ik dan ook aan de komst van een RHD 820 Sterling Fastback uit '99. Maandag ga ik hem ophalen. Zij zal niet minder worden vertroeteld, doch is beter geschikt voor dagelijks gebruik.

Voor alle specs en foto's:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0532791398



foto's :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Leuke auto zeg! Ziet er heel netjes uit en een mooie uitvoering.

Waarom heb je er voor gekozen om er eentje uit Engeland te halen eigenlijk, wilde je per se een fastback?
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Gefeliciteerd, de fastback's zijn knap zeldzaam in Nederland. Wel goed je automaatbak in de gaten houden, want dat is nog wel eens een teer punt bij de 820.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: mooi ...ik hou wel van dit model
Afbeelding
Tomcat_FDH

Bericht door Tomcat_FDH »

MGF MPi schreef:Waarom heb je er voor gekozen om er eentje uit Engeland te halen eigenlijk, wilde je per se een fastback?
Goh, daar zit heel wat achter, is dus best een lang/complex verhaal.
Zal proberen alles uit te leggen.

1. M'n charcoal Tomcat turbo FDH geeft sinds hij bij de dokter is geweest aan dat-ie het niet trekt als hoofdauto, dus ben ik gaan kijken naar iets anders als hoofdauto.

2. Sinds m'n 1e RHD, een Tomcat jap spec turbo, wil ik niet anders meer.
Ben verliefd geworden op rechts rijden.

Eigenlijk was ik al rond met een 216 coupe (ook RHD) in nightfire red met Honda blok, maar toen zag ik opeens deze. En dan komen opeens een aantal zaken die eigenlijk los staan bij elkaar.

1. m'n eerste Rover was een fastback (825D '91 amathyst - Minor motorcars - het blok met de dansende koppakkingen!) - altijd favoriet model gebleven samen met de coupé's...

2. Heb 2x een 827 coupé gehad, lekkerste blok en beste stoelen ooit.
(NG-BV-52 en 81-JJ-BT)

Wilde dus altijd nog es een fastback; liefst een 827 full options. Maar op 1 na (diamond white - nèt gemist op ebay) nooit eentje gezien met de juiste specs.

Kwam ik dus deze tegen, en zag ik - itt tot de 827's met leer - de échte stoelen erin zitten. Was gelijk verkocht. Gebeld, deal gemaakt, en de 216 afgezegd. Omweg met 2,5 uur trein extra, maar who cares;) Wel jammer da'k nu te ver weg ben van Longbridge voor wat leuke foto's, maar ik ben zielsblij.
The Flying Dutchman schreef:Gefeliciteerd, de fastback's zijn knap zeldzaam in Nederland. Wel goed je automaatbak in de gaten houden, want dat is nog wel eens een teer punt bij de 820.
Thx voor de tip. Je weet zelf hoe mooi de kleur is ;)
Wat is precies de makke enne... hoe dit structureel op te lossen?
Geloof nog steeds niet hoeveel aan de auto gedaan is en voor hoe weinig hij naar huis komt - dadelijk op de weg staan voor minder dan €1500 all-in :mrgreen:

Ooow als ik toch kon timen bij de RDW: lettercombi RHD lijkt me zo gaaf
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26464
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

ziet er netjes uit
ik vond het leuk om de foto's in de 1e post erbij te zetten :)
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Wat voor kleur is het eigenlijk? Tahiti Blue of Oxford Blue?
Ik weet trouwens niet wat er precies met de bakken mis gaat, maar ik hoor vrij veel waarschuwingen op de Engelse 800 fora dat het niet echt een probleemloze bak is.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ik heb 2 jaar terug poef gereden met een witte 827 fastback die niet meer automatisch naar de 2e versnelling wilde, maar wel handmatig.
voorderest werkte de automaat wel goed .
misschien is dit zo'n manco ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Vette bak Patrick, ik moet zeggen dat je een zeer goede smaak voor auto's hebt...
Hoeveel mensen zijn er hier die een oude auto van jou bezitten?

Ikke...
Wheel vd Wielen...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Mooie auto!!

Maar vertel eens hoe dat zit met overschrijven van engelse kentekens.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Tomcat_FDH

Bericht door Tomcat_FDH »

Dank je wel voor het inserten van de foto's;)

Hij is niet alleen mooi, de huidige eigenaar is de overtreffende trap van een pietje precies; hij kocht de wagen voor een rondreis door Europa en hield zo te zien niet erg van het nemen van risico's. Hieronder (in het Engels) de lijst van wat hij allemaal heeft gedaan om ervoor te zorgen dat die trip probleemloos zou verlopen. Het beste voorbeeld is toch wel het loshalen van alle zekeringkastjes en contact dingetjes om opnieuw - met zilver - te solderen, of het vervangen van alle lampjes in het interieur terwijl ze het nog deden. Dit is dus niet alleen één van de laatsten, wellicht ook één van de best onderhouden 800s die er zijn.
Man, kan het bijna nog niet geloven... Het tintelt tot in m'n vingertoppen;)


Komt-ie:

I bought this car last Feb for a 3,500 mile trip around Europe last July with some friends. I originally planned to sell straight afterwards but it was so good I kept it for the rest of the year. It has been great on long trips.

I bought this from the son of an elderly gent who passed away, who was the owner, hence the low mileage and well looked after condition. Since I had loads of time before the trip last year, I went over everything making sure it all worked and would be super reliable. here is the list, a lot was just preventative stuff, just to be sure:

- New battery
- New thermostat
- New spark plugs,
- Oil, oil filter, air filter changed
- New wipers front and back
- New rear brake pads (front checked ok)
- New front CV rubber boots (old ones ok, but just slightly cracked so changed)
- Alternator reconned, bearing changed
- Water pump removed and checked - ok
- Radiator removed, checked, flushed - all ok
- Flush and refill with quality OAT antifreeze.
- All light bulbs checked/changed - even the dozen or so interior/map ones
- New Cambelt (old one still ok so kept as spare)
- New auxillary drive belt (old one still ok so kept as spare)
- New Timing belt pulley (old one ok, but changed anyhow)
- Intake tracts clean/flushed & petrol additive clean of system.
- Air conditioning working fine but topped up anyhow. Working great. (Useful in the south of France in July).
- New locking wheel nuts put on, New number plate (crack on old one)
- Rover custom fit mats added

Plus here are the usual Rover 800 items that if you research will find can sometimes give problems, so these were checked, fixed, redesigned or replaced with better ones on this car, making this probably the best rover 800 out there:

- Expansion tank replaced with stronger Volvo 850 one (as rover one can leak)
- All 4 fuseboxes and control modules removed and resoldered around the through board connections using silver solder. This fixes any intermittency in the electrics eg windows.
- Camshaft oil seals replaced -not a major issue as only slight seepage but replaced anyhow.
- Camshaft cover seal - cover removed and resealed with rtv and to remove oil seepage, not a major issue but done anyhow.
- Rear light clusters sealed to revent water ingress - a common problem, but not now
- New coolant pipe to lower front, rust proofed as well to prevent future problems.
- All inner wheel arches waxoyl rustproofed to prevent any future rusting (inner liners removed and replaced for this). All arches in good condition. Rear tail gate also Waxoyled inside.
- Both front and rear bumpers removed and side locator fixings remolded/fixed for secure fixing.
- Rear bumper cross member revoved and rust proofed.
- Head torque checked. Note: this last of the line 1999 model has the later head gasket design so no problems there.
- Dash above instructment cluster checked for lift, noticed just a start, so applied preventaive bonding to inner and outer layers and secured it more efficiently - perfect now.
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Mooi lijstje!
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Tomcat_FDH

Bericht door Tomcat_FDH »

bam schreef:Mooie auto!!

Maar vertel eens hoe dat zit met overschrijven van engelse kentekens.
Ik ga zaterdag weer naar Duitsland om de platen enzo te regelen, dan heb ik alle actuele prijzen en zal ik jullie 'verblijden' met alle benodigde info.

In het kort gaat het als volgt:

Stap 1: verzekering afsluiten
Stap 2: in Duitsland een tijdelijk kenteken regelen
Stap 3: platen laten maken

Je moet dus wel verplicht naar Duitsland om e.e.a. te regelen.
Zaterdag weet ik of ik dit ook voor anderen zou kunnen doen, dan zal ik het pakket gelijk aanbieden aan forumleden.
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

MARVON schreef::mrgreen: ik heb 2 jaar terug poef gereden met een witte 827 fastback die niet meer automatisch naar de 2e versnelling wilde, maar wel handmatig.
voorderest werkte de automaat wel goed .
misschien is dit zo'n manco ?
Nee. Het gaat specifiek om de bak van de 4 cyl. De 827 bak is bij goed onderhoud nauwelijks kapot te krijgen.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Tomcat_FDH schreef: In het kort gaat het als volgt:

Stap 1: verzekering afsluiten
Stap 2: in Duitsland een tijdelijk kenteken regelen
Stap 3: platen laten maken

Je moet dus wel verplicht naar Duitsland om e.e.a. te regelen.
Zaterdag weet ik of ik dit ook voor anderen zou kunnen doen, dan zal ik het pakket gelijk aanbieden aan forumleden.
En ik heb het geprobeerd terwijl ik gloeiendegloeiende daar woon, de auto nog meer als een jaar gekeurd was, ik netjes alle papieren en de verzekering geregeld had en ik kon geen 5-daags kenteken krijgen zolang ik geen Duitse verblijfsvergunning overhandigde. M.a.w. ik heb zo mijn twijfels of ze de vorige keer niet per ongeluk wat te veel in de gluehwein gehapt hebben.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Tomcat_FDH

Bericht door Tomcat_FDH »

Joepie!!!
Ze is er... en ik ben onder de indruk.

Heerlijke rit naar huis gehad (385 mijl, benzinetanklampje ging net voor ik de straat inreed branden;)

Optisch ziet het er prima uit voor de leeftijd. Een krasje en een builtje, verder mogen er wel nieuwe schokbrekertjes op, maar dat is het dan ook wel. Wat me opvalt is de rust in de 2-liter K. Had ik zo niet verwacht (ken hem nog van m'n ouwe tomcat non turbo - daar is-ie heel anders hihi). Automaat schakelt prima en is een genot. Iets minder misschien dan de befaamde Honda-combi, maar niet getreurd; daarvoor heb ik èn een fastback èn zo'n beetje de laatste der mohikanen;)

Nu wordt het dus kiezen: slapen of haar van bovenaf uit het slaapkamerraam bewonderen... Die enorme lap van een achterruit...

Groetjes van een heel gelukkig rovermannetje;)
Plaats reactie