brandstofpomp lekkage

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
620di98

brandstofpomp lekkage

Bericht door 620di98 »

bij de laatste kleine beurt vertelden ze mij dat mijn brandstofpomp (diesel vp37 analoog) een zeer lichte lekkage vertoond. niet direct zorgwekkend, maar misschien voor over een dik half jaar wel een mogelijk apkpunt. nu weet ik dat nieuwe of gereviseerde pompen een godsvermogen kosten. een slooppomp lijkt mij een te grote gok. maar toch verstandig om vast uit te kijken naar evt. alternatieven cq. opties. heeft iemand hier ervaringen mee, misschien goeie suggesties of tips? heb eigenlijk al veel teveel geld in deze 620 gestoken, maar ben ook veel te gehecht aan deze wagen. hopelijk heeft iemand hier ervaring met een soortgelijk euvel.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Als ie lekt bij het bovenste dekseltje, gewoon dit pakkinkje zelf vervangen. Lekt ie daar onder (onder de regelateur) of waar de hogedrukplunjer zit (ijzeren deel) dan laten repareren. Is niet zo heel veel werk en die pakkingen zijn ook niet zo duur.
620di98

Bericht door 620di98 »

kwestie van pakking.. vertrouw die kerel van de garage wel, maar ik zal eens onderzoeken waar die pomp precies lekt. zou al een vermogen kunnen schelen. bedankt iig. voor de tip
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Bericht door rover4u2nv »

die van mij die lekte ook en ik moest een tweedehands pump zoeken. als het van onder the vering lekt is het afgelopen.
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
620di98

Bericht door 620di98 »

rover4u2nv schreef:die van mij die lekte ook en ik moest een tweedehands pump zoeken. als het van onder the vering lekt is het afgelopen.
En nu? heb je een andere pomp nu? wat kostte jou dat? waar heb je die gehaald? of heb je een andere wagen nu?
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Bericht door rover4u2nv »

ik heb een andere pump via vannoort geregeld. the auto werkt nu weer maar ik moet de pump weer 100% op tijd zien te krijgen

prijs van de pomp was 175 euro
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
Plaats reactie