Wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht :(

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Bart L

Wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht :(

Bericht door Bart L »

Voor het eerst in vele jaren :(
Zal me niets verbazen dat de reparatie kosten de dagwaarde gaat overstijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

:shock: Dat is mooi kl*t*!

Wat is er gebeurt dan? :|
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

das idd klote joh :VerySad:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
mvbdb
MG-R Freak
Berichten: 564
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 8:31 pm
Woonplaats: Amerongen

Bericht door mvbdb »

AUW :!: :( Das mooi kl***. Dat is denk ik erger dan het er op het eerste oog uit ziet. Wil je niet ontmoedigen, verre van dat zelfs, eerder een hart onder de riem steken. How come ? Succes anyway !
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
Bart L

Bericht door Bart L »

Mee eens Marcel.
Op het feit na dat het ruitensproeier tankje wat lastig bijvullen is en overduidelijk de verlichting niet werkt lijkt er weinig aan de hand te zijn buiten het nodige blik en plastic werk om. Het stuurt en remt nog recht en alles is nog vloeistof dicht, het start gewoon en ik ben er met 110-120 mee naar huis gereden zonder problemen.
Maar ... gezien de plek van impact kan ook de gehele wagen krom zijn zonder dat je er veel van merkt.

Hoe kwam het? Een kort moment van pech op de A13 vanochtend. Ik zat op de linkerbaan en wou naar rechts, ik wist dat er eentje rechtsachter in de dodehoek hing dus draai mijn hoofd even schuin om te kijken waar precies die zat. Op dat moment is het voor mij hard gaan remmen, mijn reactie van remmen en sturen hebben een frontale impact voorkomen maar het harde remmen en de stuurbeweging hebben de voorkant ver omlaag gedrukt terwijl de kont van de voorganger fors omhoogkwam. Mijn schade is dus vooral boven de bumper en bij mijn voorganger vooral aan de onderkant van de bumper.

Eerst maar even nadenken over het "wat nu te doen" :roll:
mvbdb
MG-R Freak
Berichten: 564
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 8:31 pm
Woonplaats: Amerongen

Bericht door mvbdb »

Eerst maar even nadenken over het "wat nu te doen"
Mee eens. Om je een handje te helpen met nadenken: Elders op het forum zoekt iemand interesse om een 600 te slopen voor de onderdelen die die zoekt. Uit eigen ervaring weet ik, toen ik een 827 Sterling van voren helemaal kort reed, dat er achter de motorkap, verlichting en zijscherm een hoop verborgen schade kan zitten. Bevestigingspunten van o.a. bumper krom en motorkapvergrendeling kon alleen met de slijptol nog door de midden. Nu zit bij een 800 MK1 alles geschroefd (in tegenstelling tot bij een SD1) maar was niet alleen kwestie van buitenscherm eraf. Binnenin was ook veel schade aangericht, kon er toen ook niet meer mee rijden. Dat een Rover een sterke auto is moge duidelijk zijn. Ik klapte met 50 km/h achterin een Toyota RAV4 van 4 jaar oud en die was naar bleek zo krom als een hoepel waar mijn 827 Sterling nog recht was. Schadebedrag was wel 2,5 keer zo hoog als de waarde van de auto, dus restte mij toen niets anders dan slopen. Succes met de algehele afhandeling, Bart.
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Eerst maar even nadenken over het "wat nu te doen"
Bumper eraf, zijscherm eraf en de schade opnemen...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Idd, eerst kijken wat de schade precies is voordat je een beslissing neemt.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
620di98

Bericht door 620di98 »

Zouden de moderators van deze site Dit soort posts met ZULKE foto's willen aangeven met zo'n spin (zoals bij thrillers)? Hier ga ik namelijk heel naar over dromen de komende weken :shock:
Anyways: sterkte kerel :|
Plaats reactie