Rover 820 (SJ-VF-34) bekeken en een paar vragen

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Vince525iA

Rover 820 (SJ-VF-34) bekeken en een paar vragen

Bericht door Vince525iA »

Gisteren bij Rovee Veenis te Assendelft geweest om aldaar een Rover 820 te bezichtigen (http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... ndaard.css).

Hoewel de vraagprijs naar mijn mening aan de hoge kant was zag dit exemplaar er zeer goed uit. De 138.000 km's op de teller geloof ik wel (laatste onderhoudsbeurt was bij 120.000 km).

Het viel mij op dat dit exemplaar bij lange na niet zo rijk is uitgerust als de meeste 800-series. Er zat geen airconditioning in, slechts de voorportierramen zijn elektrisch, mistlampen vóór heeft ie niet en de portiergrepen zijn van hard kunststof in plaats van leder.
Kan iemand mij vertellen om wat voor uitvoering het hier gaat? Ik kom er namelijk niet uit. De verzekering zegt dat het om een zogenaamde 820 Si 'Limited Edition' gaat, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Ook is de catalogusprijs zoals opgegeven veel lager dan een 820Si. Gaat het hier daadwerkelijk om een destijds geleverd actiemodel?

Aangezien het lijkt alsof het aantal 800's in Nederland op één hand te tellen is: Wellicht is dit exemplaar een bekende op dit forum? Indien dit het geval is zou ik uiteraard heel graag meer willen weten.

Tot slot: Omdat gisteren enkel een monteur aanwezig was wil ik volgende week terugkomen om de auto beter te bekijken en eventueel een stukje te rijden.
Hebben jullie een 'checklist' met aandachtspunten? Voor de volledigheid: Het gaat hier om een 1997 820 met handgeschakelde vijfbak.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

over de auto weet ik niks

ma t bedrijf waar hij staat staat hier wel goed aangeschreven ;)
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... ight=rovee
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Dat is een low spec 820i en geen Si en zeker geen limited edition.
Er zijn trouwens ook wel Si's zonder airco, maar ze hebben wel allemaal mistlampen, 4 electrische ramen en een analoge klok. Deze heeft waarschijnlijk een digitale klok en ook geen hout op de middenconsole.

-edit- Net even de foto's bekeken en hij heeft dus wel een Si console.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Vince525iA

Bericht door Vince525iA »

Apart hè!? In eerste instantie lijkt het een superdeluxe 800 (mede door de kleur die in het echt er ook schitterend uitziet).

Dan trek je het portier open en de exclusiviteit komt je tegemoet: Een beige interieur met donkerrood tapijt waarbij de (rode) vloermatten ook van dik velours zijn.
Vervolgens kijk je naar het hout, de schakelaars en valt je op dat veel opties die normaal wel op een 800 zitten niet op dit exemplaar aanwezig zijn. Heel vreemd eigenlijk.

Wat houdt een 'Limited Edition' in? Is dat te vergelijken met een Sterling?
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

De enige Limited Edition die ik ken was de Spaanse versie. Die hebben nl geen schuifdak, daar hebben Spanjaarden een hekel aan, terwijl datzelfde schuifdak gewoon standaard in alle versies is.
Daarvan zijn er in '97 een aantal naar Nederland gekomen omdat Rover Nederland er te weinig gereserveerd had en Spanje wat te veel. Mijn Charcoal 820Si is er ook een van. Dus als deze ook geen schuifdak heeft zal het waarschijnlijk een Spaanse Limited Edition zijn. Helaas kan ik het niet zien op de foto's.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
stigmatic
MG-R Fanatic
Berichten: 133
Lid geworden op: do sep 09, 2004 9:36 pm
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door stigmatic »

Wow, deze staat er echt mooi bij...

Waarschijnlijk is deze auto nooit voor de nederlandse markt bedoeld. Het is inderdaad geen Si uitvoering volgens nederlandse begrippen (let op idd de 2 elect ramen, maar ook op de houtafwerking in de deuren. Waarschijnlijk gaat het om een model voor de belgische markt, die hadden deze uitvoering wel maar ook onder de naam "i". Daarnaast was het volgens mij zo dat alle 800s na 96 standaard met automaat zijn uitgerust (in nederland dan he...)

In iedergeval... erg mooi ding en in zeldzaam mooie staat. Heb je al een stukje gereden? doen...

Rovee staat inderdaad ook erg goed aangeschreven. Persoonlijk vind ik het ook een positief teken dat een Roverdealer een 13 jaar oude auto zelf in de verkoop zet ipv doorstoren naar de handel...
Rij Brits.. of rij niet!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

zie ook geen dakraam zitten en t staat ook niet in de optie lijst
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Alle 800's na '96 waren zo uitgevoerd. Nieuw type houtwerk, smoke achterlichten, colourcoded strips rondom en nog veel meer niet direkt zichtbare zaken.
Verder was een automaat nog steeds een optie en zeker niet standaard.
De 820i (low spec) werd wel degelijk ook in Nederland geleverd.
DE 800 in welke uitvoering dan ook zonder open dak werd alleen in Spanje geleverd (behalve op speciaal verzoek tegen meerprijs) en daarvan zijn een aantal naar Nederland geleverd zoals eerder beschreven. Dit waren zowel 820's als 825's in diverse uitvoeringen.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Vince525iA

Bericht door Vince525iA »

@stigmatic: Ben van plan om aankomende week te bellen om een afspraak te maken. Ik woon niet echt in de buurt van Assendelft, helaas... Wordt dus even plannen...

@JD: Er zit inderdaad geen schuif-/kanteldak in. Het is een 'karige' 800, want het lijkt erop dat er ook geen enkele optie op de bestellijst is aangevinkt...

@The Flying Dutchmen: Geweldig om steeds meer te 'leren' over de 800. Overigens zie ik bij mij in de buurt wel eens een full spec 825 (PT-BT-84), echter zonder schuif-/kanteldak. Misschien was deze ook wel voor Spanje bedoeld.

Terug naar de rode 820: De afwezigheid van de airconditioning zou voor mij een reden op zich zijn om een toekomstige 800 te laten staan. Heb twee jaar geleden achteraf een airconditioning in mijn E34 ingebouwd en dat was een behoorlijk ingrijpende klus, zowel qua werkzaamheden als financieel... En dan was mijn BMW nog volledig voorbereid...

Ik ben dus niet van plan om dit nog een keer te gaan doen, maar een auto zonder airco zie ik eigenlijk niet zitten.
Aan de andere kant zag dit exemplaar er wel vreselijk mooi uit. Dus de twijfel slaat toe om toch 'maar' weer een uitzondering te maken...

Pfff, dilemma's, dilemma's. Als deze nou net zo rijk was uitgerust als een 820Si Luxe die ik destijds had bekeken, was de keuze héél snel gemaakt! ;)
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Tja....je moet het gewoon positief zien. Geen airco, dus er kan weer iets niet stuk gaan. :mrgreen: Nadeel van low spec is echter wel dat je als bestuurder niet lekker je achterramen een stukje kunt laten zakken zonder verrekte nek- of schouderspieren. :mrgreen:
Een sloper kan natuurlijk hierin uitkomst brengen.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
stigmatic
MG-R Fanatic
Berichten: 133
Lid geworden op: do sep 09, 2004 9:36 pm
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door stigmatic »

En? al een keuze gemaakt?

Ik ben vanmiddag zelf even wezen kijken en zwaar onder de indruk... Deze staat er echt mooi bij. Alleen de chrome sierstrippen en het hemel zijn wat minder, maar voor de rest zie je zijn leeftijd er zeker niet vanaf.

Geschiedenis is trouwens ook erg netjes: deze auto blijkt van iemand geweest te zijn die bij de importeur werkte en deze direct van dat importeurschapwinkeltje heeft gekocht. Daarna is hij in Assendelft terecht gekomen. Zijn Km standen lezend is er de afgelopen periode niets mee gebeurt; het afgelopen jaar nog geen 1000 km mee gereden.

Kortom: Mooier als deze kom je ze in de markt zeker niet meer tegen. En dat met nog 3 maanden garantie ook. genoeg animo zou je zeggen... Maar de verkoper gaf aan dat dit ernstig weinig is. kortom je moet hem voor de lange termijn kopen, want verkopen zal bijna niet meer lukken.
Rij Brits.. of rij niet!
Eimer
MG-R Fanatic
Berichten: 136
Lid geworden op: do mei 28, 2009 5:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Ede

Bericht door Eimer »

ziet er goed uit, maar vind 'm wel heel erg prijzig, ondanks de leuke km stand
dat rode tapijt en rode randjes rond de stoele staat egt super!
die van mij is ook helemaal kaal en zonder schuifdak maar is wel iets ouder (94)
baal erwel vaak van, want een full options 800 is tog heel wat anders van binnen.
Plaats reactie