Engine Swap mogelijkheden rover 600.

618 620 623 820 825 827
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 757
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

ik vraag mij eigenlijk af of het überhaupt geen kwaad kan om een motor die toch al ingelopen heeft en zich 'gezet' heeft te upgraden door er een turbo aan te hangen , ik zou verwachten dat het boeltje dan gewoon kapot gaat :?
ik heb wel eens een ford orion diesel gezien waarvan ze de turbo hadden aangepast en het motor blok gewoon in 2 gescheurd is :lol:
maar goed we veronderstellen dat dit een rover is dus kwaliteit he 8)
dragonforce-europe

Bericht door dragonforce-europe »

Mista T schreef:Oke zal ik toch even reageren in dit forum.

Alle benzine motoren van de in nederland nieuw geleverde 600 series zijn honda blokken. Zoals mark al aangaf is het mogelijk om de F series te vervangen voor een H series, echter zijn inderdaad motorsteunen dan een probleempje.

Er zijn voor de F-series ook wel turbo kits te verkrijgen, echter zal ik dat niet aanraden omdat deze blokken dit gewoon niet helemaal gewend zijn en na 1 keertje per ongeluk te hoge boost of te lang onder full boost gereden te hebben heb je kans dat je internals (zuigers en kleppen) naar zijn grootje zijn.

Mocht je in de toekomst echt wilde plannen hebben om deze auto te tunen en naar meer vermogen te brengen zal ik toch adviseren om te kijken of er nog ergens een Rover 623 staat.

De redenen hiervoor:
1 Van origine ligt er al een H-serie in, dit maakt het swappen makkelijker.
2 De remmerij van de 623 is gelijk aan de remmerij van de 620 ti, dus iets grotere remmen en kunnen dus iets meer hebben
3 Het swappen is bijna plug en play, de kabelboom van de 623 is namelijk op 4 !!! inderdaad 4 kabeltjes gelijk aan die van een H22 Vtec.
het is zelf mogelijk om het blok te swappen naar een H22 Vtec, echter zonder die 4 draadjes zal de motor gewoon te gebruiken zijn.

Succes met de keuze
Is er ook een bepaald type motor welk je het beste in kan stoppen? Aangezien de H22 ook in verschillende varianten komt.
Plaats reactie