Radiateur 820i vs 820ti

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Radiateur 820i vs 820ti

Bericht door Boekie »

Zit er verschil in de radiateur van een 820 non turbo en een 820 turbo? Ik heb de sleutels niet bij de hand dus ik kan nog niet kijken.

alvast bedankt
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Bij een 220 N/A of een 220 Turbo wél! Aanzienlijk verschil! En bij de 800 is dat schijnbaar ook zo

Radiateur van de 820 N/A is 625 x 430 x 25 mm
Radiateur van de 820 Turbo is 512 x 418 x 38 mm

Daarnaast heeft de Turbo versie een extra aansluiting voor de koeling van de turbo. Maar die zou je kunnen afdoppen. Anyhow, get a 820 N/A one!
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Nou snap ik dit advies niet helemaal, maar misschien weet je meer dan ik.
Als hij in een Ti moet heb je toch echt die extra aansluiting nodig tenzij je je heel snel van je turbo afwilt.
Als jij echter al weet dat hij in een NASP komt, tja..... :mrgreen:
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

ik denk zomaar dat hij voor de carbage runner is. aangezien dat een ti is, heeft hij toch echt een ti rad nodig ;)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Bovendien past dat niet. Een turbo radiateur is niet voor niets kleiner en daarvoor in de plaats wat dikker als de NASP radiateur. Andersom kan wel als ik het goed heb.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Ik heb nog een mooie radiateur te koop. Voor een 220ti wellicht kun je m aanpassen ;)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Die zou wel eens heel dicht in de buurt kunnen komen.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Thx voor de reacties

We gaan de run rijden met een 820i.

Geen turbo dus. De Ti is veel te ver heen. We kunnen de auto wel af krijgen binnen een maand (of 2) maar er zitten veel te veel kosten aan. Plus ik vertrouw het blok niet helemaal.

De 820i is helaas ook niet zonder gebreken maar ja... et houdt je van de straat zeg ik altijd maar :D
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

The Flying Dutchman schreef:Nou snap ik dit advies niet helemaal, maar misschien weet je meer dan ik.
Ik had in De Meern vaag iets mee gekregen over de Garbage-runners, was meer automatische piloot dat ik het advies mee gaf dan dat ik er over nadacht voor welke hij nodig was.

Anyhow, ik heb nog een radiateur staan van een 220 N/A, maar die is 520 x 395 x 32 mm :cry:
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Mooi werk he, tussen de regels lezen. :mrgreen:
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Plaats reactie