Dashbord verwijderd; na plaatsing niets meer

618 620 623 820 825 827
jasnip

Dashbord verwijderd; na plaatsing niets meer

Bericht door jasnip »

Heb mijn loszittende dashbordbekleding weer vastgelijmd. Volgens instructies van de engelse site http://homepage.ntlworld.com/william.wh ... 1/dash.htm met dien verstande dat ik verzuimd heb de accu los te maken. Na plaatsing van het dashbord doet niets het meer. Geen enkel controlelampje gaat branden, de centrale vergrendeling werkt niet meer. Alleen de motorstartknop werkt nog maar die laat alleen de motor ronddraaien zonder te starten.
Wie weet hiervoor de oplossing?
Na opnieuw verwijderen dashbord werkt de centrale vergrendeling weer maar starten doet hij natuurlijk niet.
mvbdb
MG-R Freak
Berichten: 564
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 8:31 pm
Woonplaats: Amerongen

Bericht door mvbdb »

Das niet grappig. Nu weet ik niet uit mijn hoofd hoe een en ander in elkaar steekt bij een 825 maar misschien werkt enkele tips voor het niet starten zoals ik bij een 827 wel eens gemerkt heb. In de auto gaan zitten, centrale vergrendeling bedienen, deuren op slot en weer openen (met de afstandsbediening), dan starten. Startblokkering (als dit op de auto zit) wil dan weer eens gaan werken. Als dit niet wil denk ik dat je moet gaan zoeken waar het vandaan komt, bobine, slechte massa, zekeringkast, los stekkertje, ...... Succes.
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Accu los en weer vast wil de boel ook wel eens resetten.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
jasnip

Dashboard

Bericht door jasnip »

Dank voor de tips. Heb de boel weer opnieuw aangesloten. Met het drukken op de afstandsbediening, deuren dicht, deuren open, daarna deed hij het opeens weer de motor starte en liep. Na enige tijd sloeg de motor echter af en had ik weer hetzelfde probleem. Alle spanning weg, zelfs het interieurlampje wil niet branden. De startknop van de motor werkt echter wel. Er is dus spanning genoeg in de accu.
De voorgaande tips werken nu niet meer.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

draadbreuk of kortsluiting?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

denk niet dat het kortsluiting is gezien alles het wel weer "even" deed toen hij de boel weer opnieuw had aangesloten.
Hoe lang heb je bij het resetten de accu los gehad ? ( kan soms een paar minuten duren voordat hij echt reset )
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
jasnip

Dashboard

Bericht door jasnip »

Heb alles weer losgehaald inclusief de accu. Ga morgen weer verder proberen.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

kijk al je draden eens goed na, misschien heb je wat geraakt/beschadigt bij het terug zetten
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Dan moet er wel heel veel beschadigd zijn lijkt me. Typisch reset geval.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
mvbdb
MG-R Freak
Berichten: 564
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 8:31 pm
Woonplaats: Amerongen

Bericht door mvbdb »

Kan me vinden in de opmerking dat het een reset geval is. Hopelijk lukt dat straks naar volle tevredenheid en werkt alles weer naar behoren.
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
jasnip

Dashboard

Bericht door jasnip »

Heb alles weer geplaatst en vastgezet nadat ik een nieuwe aarding had aangelegd van dashboard naar chassis. Na enige tijd werkte alles weer. Even een testrondje gereden, auto weer op zijn plaats gezet, slaat hij opeens af en ja hoor helemaal niets meer. Heb ik weer de verkeerde auto aangeschaft!? :evil:
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Nee je hebt een Rover, dat is het leuke ervan 8)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

En weer alles weg?
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
jasnip

Dashboard

Bericht door jasnip »

Hallo Allemaal,
Dank voor alle reacties. Maar ik heb nog geen resultaat. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het veiligheidssysteem. Ik weet niet waar dat zit en hoe je dat uit kunt schakelen. Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Een redmiddel bij veel electronische problemen is het oversolderen van de zekeringkast voor je linkerknie. Het kan zijn dat je bij het demonteren van je dash de grootste stekker en kabel die daarop zit wat teveel spanning hebt gegeven waardoor de solderingen, die toch al niet te best zijn, wat teveel op hun donder hebt gegeven. Dat kan ook verklaren waarom hij het af en toe wel en af en toe niet doet.
Je kan ook even die klep losgooien en wat aan die stekker rommelen om te kijken of er een verschil optreedt.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
jasnip

Dashbaord

Bericht door jasnip »

Heb alle stekkers nog eens nauwgezet bekeken. Is volgens mij niets mis mee. Nog steeds geen spanning op dashboard en stuurkolom.
Alleen de radio en de startknop van de motor krijgen spanning.
Vreemd is als ik de groot-lichtschakelaar aanzet de spanning van de radio verdwijnt, de motorstartknop blijft onder spanning. Ik begin langzamerhand toch wel een beetje radeloos te worden.
Plaats reactie