Hoi allemaal, gister heb ik mijn rover 620di naar de garage gebracht, omdat mijn kachel/blazer niet meer aansloeg. Dus geen airco meer, maar nog erger: geen voorruitontdooiing! En dat uitgerekend nu 't net begint te vriezen. Nou belde die garage mij vandaag met 't verhaal dat de kachelventilatormotor stuk is en vervangen moet.
kosten voor een nieuwe kachelmotor 700euro!!! kosten voor een geheel nieuw kachelhuis inclusief kachelmotor 500euro??? dat vond die garagist ook een beetje vreemd. nu zou een gebruikte stukken goedkoper zijn, maar de montagekosten zouden kunnen variëren tussen 350 en 650euro omdat 'ie dat niet van tevoren kon zien hoeveel werk er aan zou zitten. Iemand hier ervaring mee? Is dit een normale prijsindicatie of word ik hier letterlijk een poot uitgedraaid? gr.
650 euro voor nieuwe kachelventilatormotor...
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat lijkt me nogal extreem.
Ik heb geen idee hoe het bij een 600 zit, maar als het lijkt op een 400, dan moet het dashboardkastje eruit, dan priegelen met 3 schroefjes en een stekkertje en je hebt de losse fan unit in je hand.
30min maximaal.
Als ik jou was ging ik googlen, dan wel nu je dashboardkastje eruit halen, om te kijken of je er bij kunt.
Ik heb geen idee hoe het bij een 600 zit, maar als het lijkt op een 400, dan moet het dashboardkastje eruit, dan priegelen met 3 schroefjes en een stekkertje en je hebt de losse fan unit in je hand.
30min maximaal.
Als ik jou was ging ik googlen, dan wel nu je dashboardkastje eruit halen, om te kijken of je er bij kunt.
Laatst gewijzigd door 118GTR op za dec 19, 2009 3:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Die prijs kon wel eens aardig kloppen. Zo'n idioot bedrag kreeg ik voor de 800 ook voorgeschoteld terwijl het alleen maar om een ventilatortje van 7,50 euri gaat.
Op naar de sloop dus.
Op naar de sloop dus.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Heb die gast van de garage maar gezegd dat 'ie eraan moet beginnen. zucht, het leven van een autotechniek-leek gaat bepaald niet over rozen...
Ben benieuwd wat de uiteindelijke schade zal gaan bedragen.
(en als 't inderdaad zo simpel is, hoe eerlijk ze bij die garage zijn)
Zal het totaal schadebedrag nog wel even hier laten weten tzt.
Tenminste, als ik dan niet op de ic lig met een spontane aanval van iets ernstigs
Ben benieuwd wat de uiteindelijke schade zal gaan bedragen.
(en als 't inderdaad zo simpel is, hoe eerlijk ze bij die garage zijn)
Zal het totaal schadebedrag nog wel even hier laten weten tzt.
Tenminste, als ik dan niet op de ic lig met een spontane aanval van iets ernstigs
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen