Terug van weg geweest

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
canvas

Terug van weg geweest

Bericht door canvas »

ben terug van weg geweest, ik heb een tijd geleden een 825 gekocht en weer weg moeten doen.
Wist ik veel dat de koppakking zo kapot gaan bij de motoren.
Maar goed heb een volvo 960 gehad in tussen tijd, wilde effe weer gewoon zorgeloos rijden.
Dat is prima gelukt, en heb hem deze week verkocht en wil echt weer een rover 800.
Maar dan wel de 820 of de 827.
en daar heb ik een vraag over, zeker met betrekking tot de km stand van de auto's.

Voorbeeld mooie 820 met 225.000 km maar kop is gereviseerd en alle riemen vernieuwd, hoe veer kan je gaan met een 820 m.b.t kilometer standen.

Dan de 827 begrijp nu na weer een beetje te hebben ingelezen dat deze erg veel km kunnen maken, dus met 240.000 op de teller is geen probleem?
Verbruik nagenoeg het zelfde, toch?

hier staat de 820.

http://www.interauto.nl/

Hier de 827

http://www.autowereld.nl/rover/800/827- ... tails.html

Zijn de auto's hier bekend?
Voor diegene die het leuk vinden om mee te zoeken mag altijd.
niet alle auto's staan op internet.
Een paar punten waar de auto aan moet voldoen is:

Automaat
lichtbruin interieur.
Metalic lak

voorkeur is duidelijk leer en een auto met alle optie (ben nou eenmaal verwent)
:lol:

Hoopelijk ben ik binnen niet al te lange tijd weer een trotse rover rijder en kan de 825 vergeten.

Tijdelijke ride 323f (maar deze is voor de zoon als hij slaagt over ong. 2 maanden)
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26464
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

welkom terug

wat betreft die laatste auto de 827
hij staat te koop bij M&K auto's

en ik las dit :
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 76&t=74870
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

De KV6 van Rover schijnen nogal duur in onderhoud te zijn!

Ik zou de 827 aanraden, of de 820(ti). Die eerste is zo betrouwbaar als het maar zijn kan (motorisch) en die tweede is ook niet verkeerd, en een stuk goedkoper in onderhoud.

Ik ben het met doggystyle eens, de 827 is veel goedkoper (in verhouding).

De 2.0 kan veel km's maken, als de koppakking is vervangen door een stalen variant zijn het op zich heel betrouwbare blokken. Mocht hij het ooit begeven heb ik hier nog een blok staan met 170.000 km ;)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
canvas

Bericht door canvas »

Dr Doggystyle schreef:wat betreft die laatste auto de 827
hij staat te koop bij M&K auto's
Nou dat is duidelijk die word het niet.
Mijn dank is groot, was een serieuse kandidaat.
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Advies voor beide is let goed op of het expansievat niet vervormd is of scheurtjes vertoond. Dit is overlijdensoorzaak nummer 1. Hoe goed beide motoren ook zijn tegen te weinig koeling kunnen ze niet en de koppakkingen zijn dusdanig dat deze dan direkt de geest geven.
Beide motoren hebben dan ook een behoorlijk lage bedrijfstemperatuur waardoor je de meter eigenlijk nooit boven de helft van de schaal hoort te zien uitkomen.
Distributie vervangen van de 827 is een prijzig verhaal dus wel handig als dat kort geleden gedaan zou zijn.
De elektra wil nog wel eens wat opspelen, maar opnieuw solderen van de zekeringkast is eigenlijk altijd de oplossing.
Verder is belangrijk dat minstens 1, maar nog liever beide afstandsbedieningen werkend aanwezig zijn. Deze zijn knap prijzig en als het de late radioversie is kan de prijs aardig in de buurt van de prijs van de hele wagen komen.
Voor de rest zijn het gewoon de standaard dingen waar je bij elke auto op moet letten.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
canvas

Bericht door canvas »

The Flying Dutchman schreef:Advies voor beide is let goed op of het expansievat niet vervormd is of scheurtjes vertoond. Dit is overlijdensoorzaak nummer 1. Hoe goed beide motoren ook zijn tegen te weinig koeling kunnen ze niet en de koppakkingen zijn dusdanig dat deze dan direkt de geest geven.
Ik dacht dat juist dat dit probleem bij de 825 zit met de kv6 motor, die heb ik maar 3 maanden kunnen rijden en lag de pakking eruit.
Wil dit niet nog eens meemaken, het zijn toch beide Honda motoren?
Daar hoor je niet veel van wat betreft koppakking.
The Flying Dutchman schreef: De elektra wil nog wel eens wat opspelen, maar opnieuw solderen van de zekeringkast is eigenlijk altijd de oplossing.
Dat klopt heb ik ook bij de 825 gedaan, solderen en alle ramen deden het weer.
Wil wel een betrouwbare auto en ik mag toch stellen dat deze twee modellen daartoe behoren.

Gr Paul.
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Het probleem bij de 825 ligt heel ergens anders. Elke vroege 825 ging tussen de 20 en 60 K/Km's naar z'n grootje. De noodoplossing was dan een nieuwe set koppakkingen, maar dit hielp maar voor korte duur. De enige oplossing was een complete motorrevisie of nieuwe motor. Wel een Rover motor trouwens en geen Honda.

De andere twee zijn van een heel ander kaliber. De 820 van Rover en de 827 van Honda zijn allebei uiterst betrouwbaar. De 820 wil wel een beetje lekken rechts voor op het blok, maar dat is simpel te verhelpen.
De expansievaten zijn een poosje een probleem geweest waardoor ook van deze types nog wel eens eentje sneuvelde, vandaar mijn waarschuwing.
Een expansievat van een Mk1 is bv al een verzekering dat je daar geen problemen mee krijgt.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Nou ik zet de 820 toch kwa betrouwbaarheid niet op hetzelfde niveau als de 827. En zeker niet super betrouwbaar, maar wel een stuk beter dan de KV6'en inderdaad.

De betrouwbaarsten zijn toch de Honda V6'en, en dat zijn de eerste 825's en alle 827's. Makkelijk te herkennen aan het feit dat de honda 12 kleppers zijn, en de Rover een 24v is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Moet je er wel even bij zeggen dat het dan om de 825 Mk1 gaat.
Wat betreft de betrouwbaarheid van de 820 zullen we wel van mening blijven verschillen. Ik heb er nog maar 3 gehad en als er een mooie 820 coupe op mijn pad komt koop ik hem direct. Vanwege de betrouwbaarheid. :mrgreen:
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat hoef ik er helemaal niet bij te zeggen, dat 12v vs 24v is 100% correct en klopt altijd, mk1 of mk2 maakt niets uit.

Ik ben heel blij voor je dat jouw 820 zou betrouwbaar is, ik heb dezelfde ervaringen met K-serie motoren. Er is er hier nog nooit 1 in de soep gedraait, ook geen koppakkingen, olielekkages, lagers of wat dan ook.

Echter zal je mij niet horen zeggen dat het een uiterst betrouwbaar blok is, er zijn gewoon teveel mensen met andere ervaringen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Er is gewoon wat verwarring vandaar. Niet iedereen weet dat er ook een Mk1 825 is.

Verder ken ik geen ander probleem met de 820 dan dingen die ontstaan door weinig of geen controle van de koeling. Zie ook mijn allerliefste vriendin met haar 220 Coupe. :twisted:
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
canvas

Bericht door canvas »

Al met al toch overtuigt dat het met de 2.0 l motor wel goed zit een beetje geluk moet je toch altijd wel hebben, het is immers geen nieuwe wagen meer.
Zaterdag ga ik kijken naar de 820 en uiteraard een proefrit maken.
Hoop dat er al wat km zijn gereden met de nieuwe kop dan is een eventueel probleem toch gemakkelijker te vinden als dat er nieuwe olie en alles inzit.
Maar goed misschien maak ik mij meer zorgen als hoeft.
De verkoper heeft mijn verzekerd dat het professioneel gebeurt is en alle riemen zijn vervangen.
Een argument van de verkoper is dat als het de auto om een of andere reden niet meer waard was geweest dat hij de klus niet meer had gedaan.
Zou dus weer een hele tijd mee moeten kunnen gaan.
bedoeling is dat ik tot een 300.000 wil rijden en alles goed blijft nog wel langer.
Zijn er nog plekken waar ik naar moet kijken bij de body?
volgens mij is de 800 serie wel een auto die goed tegen roest kan.
de 825 was niks aan te vinden.

Bedankt voor alle reactie.

Gr paul
Plaats reactie