zwakke plekken Rover 600

618 620 623 820 825 827
martinowic

zwakke plekken Rover 600

Bericht door martinowic »

Ik ben Rover spijtoptant in spé. In de jaren '90 hadden we een 620SI en dit was één van de fijnste auto's die we ooit hebben gehad. Helaas was de taxi van rechts sterker. Na diverse Peugeots gereden te hebben, verlang ik nu terug naar de Rover.
Nu is mijn vraag dus: wat zijn de zwakke plekken van de 600-serie? Het is Honda techniek, dus het kan niet kapot :D

Ik weet al, dat ze niet goed tegen LPG kunnen, maar 't wordt toch een benzine. Is de automaat probleemloos? Enfin: waar op te letten?

Martinowic
JRutten

Bericht door JRutten »

remklauwen achter klopt inderdaad maar ook de schijven, voel toch dat hij steeds minder remkracht achter heeft.. let hier op.

Voor de diesels met een Pg1 bakkie kan het zijn dat je de schakelstang wil vervangen omdat er anders nogal wat speling in de versnellingsbak is.

voor de rest top autos:D
cococandy

Bericht door cococandy »

inderdaad de remklauwen hebben wij ook last van (gehad) en we hebben last van roest op de wielkasranden..
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Rover620tdi »

Klopt ja... Remklauwen achter heb ik vorig jaar ook 1tje vervangen. Omdat de handrem vast was gerot....
Ook duur geintje.. 180euro ex.... :(
JRutten

Bericht door JRutten »

de schijven en kalipers kanje het beste uit engeland laten overkomen, denk dat dat je 100 euro totaal kost. Het werk is goed zelf te doen.
martinowic

Bericht door martinowic »

Dank voor de tips.
Van de week ga ik eens kijken naar verschillende 600's. Helaas zijn er maar weinig 620si modellen en veel 618's. Als iemand nog een goede 620si met airco en airbags weet te staan...

nog een paar vragen:

- bij welke kilometerstand moet de distributieriem vervangen worden?
- is de automaatbak een beetje robuust? Kunnen ze hoge km-standen aan?
JRutten

Bericht door JRutten »

De Diesels moeten om de 140.000km dit is een redelijk lange levensduur dus, die motoren zijn de Rover L-series, de benzine motoren zijn van honda, hier heb ik zelf geen verstand van.

De manuele Pg1 bakken zijn niet het sterkste punt van een rover, voor de rest weet ik helaas ook nix van de automaatjes af kwa kwaliteit. Ik weet wel dat ze wat minder zuinig zijn. (de diesel met manuele bak doet gemiddeld 1 op 15 met gemak, snelweg 1:19)

Groeten, Julian
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Rover620tdi »

Ik heb er nu 280000 op zitten orgineel.
Qua versnellingsbakken ervaar ik dat mijn achteruit versnelling ratelend erin gaat soms. Mocht ie dat doen eerst in de 1e vernelling dan in de achteruit.. Dan gaat het goed. soms help dat ook niet meer. Denk dat ik de koppelings moet vervangen. Druk lager begin ik ook te horen...
Laatst gewijzigd door Rover620tdi op vr mei 28, 2010 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
JRutten

Bericht door JRutten »

umh rover 620tdi weetje dat heel zeker, voor zover ik weet zijn alle honda en rover modellen van de productie lijn gekomen met Rover L series motoren, dus geen Honda!

Inderdaad de Pg1 bak gaat ratelend in de achteruit, dit is volgens mij gewoon de beveiliging, t voelt niet alsof je de bak beschadigd.

Mvg, Julian

edit: Rover 620tdi, een tip, vervang de olie in je bak met 75W80 of MTF94 als je dat kan vinden, ik kan je wel fotos maken waar en hoe je dit moet doen. Ook is het een goed idee je schakelstang te vervangen of op http://www.moto-build.com/ kanje de pg1 linkage reparatie set kopen voor 30 piek ofzo. onder Rover Turbo. hiermee gaat de speling uit je bak heb ik ook gedaan. Schakelt wat prettiger. Mayb zijn de synchromeshes in je bak versleten, dan is die aan revisie toe (duur grapje!)
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

motor is 100% een Rover motor, niks Honda :evil:

en een ratelende achteruit in een 600?? nooit last van gehad, is meer een kwaal van de 200 en 400.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Rover620tdi »

Ik weet zeker dat de sdi blokken dus wat ik ook heb van honda is. Ik heb de motorcode 20 T2N en dat heeft honda ook.
Denk je dat het wel wat uitmaakt als ik andere bak olie ververs??? Ik Geloof niet dat de synchromessen het zijn. want het komt niet vaak voor.

Nog bedankt voor de website. ga ik eens even kijken voor reparatieset.
JRutten

Bericht door JRutten »

Dat klopt dat heeft honda ook, omdat Honda modellen van dat bouwjaar OOK een rover motor hebben. Die autos komen uit de zelfde fabrieken vandaar, honda en rover hadden in de periode 1990 t/m 1996 een samenwerkingsverband waar zij samen autos produceerde, de honda benzine motoren werden in de honda carasorie gezet om de rover 600 modellen te vormen, (Honda accord), de Rover L-series diesels werden in de rover en honda modellen gebruikt.

het is echt 100% een Rover motor, de diesels zijn super betrouwbaar, waarschijnlijk het enige goede stuk techniek dat ooit uit de rover fabriek is gekomen ;).

Groetjes, Julian
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Rover620tdi »

Klopt ja. Echt betrouwbaar zijn ze wel hoor. Ben vorig jaar zomer na Turkije gereden met deze rover 620tdi.. echt niks gehad hoor. Probleemloos gegaan. Was met 31 uur aan de grens in Turkije. Ondanks ik in oostenrijk nog 5 a 6 uurtjes heb geslapen. 1 ding had ik wel. Mijn watertemperatuur ging wel 8 keer over de rooie heen. Maar niks gebeurd. Iedereen stond er versteld van. Dus ging ik maar savonds reizen. Maar toen ik langs hongarije terug naar nederland kwam heb ik dat euvel tot nu toe niet meer gehad. Denk dat het thermovoeler volgend jaar maar moet veranderen. dat ie veel eerder begint te koelen. Probleem met de climaat verandering.
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Rover620tdi »

Dus ik kan geen afstand meer doen van deze auto
JRutten

Bericht door JRutten »

Het zelfde hier, top autotje, alhoewel bij mij de remmen het begeven terwijl de blokjes nog niet op zijn, ofja de remmen voelen niet helemaal correct aan.

Had de mogelijhkeid deze te ruilen tegen een Toyota MR2 met 250000 op de teller maar goed onderhouden.

Maar het idee om al dat rover comfort in te leveren stond me niet aan haha:D
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Rover620tdi »

Cker weten Topauto.. Mocht ik de loterij winnen?? I keep it. Gaat niet weg. ;)
Maar dus je hebt geen rover meer maar toch op de forum...
Rover is wel een verslaving voor je dus... :D
Plaats reactie