Water temperatuur op hol

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Water temperatuur op hol

Bericht door Rover620tdi »

Hallo Leden,

Heb vorig jaar tijdens onze vakantie een probleem gehad.

het ging de water temperatuur. Nadat ik 2600 ben gaan reizen met mijn rover 620 tdi kreeg ik een hoge water temperatuur.
Normaal zit ie in het midden maar door de bergen en zo liep het heleemaal over de rooie. Heb de koelvloeistof na gekeken en dat was goed. Slangen waren niet slap geworden of dikker.
Heb voor de zekerheid de hele water vernieuwd op vakantie. Nadat. Maar deed het als nog weer. Vooral als ik de bergen op ging. Dus als de auto druk kreeg. Maar goed temperatuur daar was wel rond de 40 graden.
Wat ik wel weet is als je zo'n probleem heb dat je verwarming op zijn warmst zet en de aanjager op z'n hardst.
Ik zal zeggen dat dat niet hielp. Het Liep juist nog hoger op.
Heb een garage gevonden en die hebben het op de computer gezet maar helaas helemaal niks kunnen vinden. Alles werkte goed. Perfect zelfs.

Tijdens het euvel heb ik steeds de Airco aangezet zodoende heb ik het op pijl kunnen gehouden.

Nadat ik op terugweg de grens Servie Roemenie voorbij was gereden heb ik daarna, dus tot aan heden dit probleem niet meer gehad.

Heel raar Maar waar....

Wie kent dit verhaal of heeft dit wel eens meegemaakt..

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Rover620tdi op di jun 01, 2010 9:16 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Van de Airco aanzetten zou hij nog warmer moeten worden. Immers de airco slokt vermogen op, en als de airco-rad warm wordt dan is er minder koude lucht voor de gewone rad.

hoe is het gestelt met de fan van je gewone radiateur? Als die stuk is, dan snap ik waarom waarom de airco helpt, die heeft namelijk ook een fan en die pakt dan de gewone radiateur mee.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Temperatuur op hol

Bericht door Rover620tdi »

118GTR schreef:Van de Airco aanzetten zou hij nog warmer moeten worden. Immers de airco slokt vermogen op, en als de airco-rad warm wordt dan is er minder koude lucht voor de gewone rad.

hoe is het gestelt met de fan van je gewone radiateur? Als die stuk is, dan snap ik waarom waarom de airco helpt, die heeft namelijk ook een fan en die pakt dan de gewone radiateur mee.
Bedanks voor je reachtie,
Maar weet je wat het is??? ik zette de airco aan en gelijk weer uit zodat de vin begon te draaien. Zodoende bleef die draaien en ging het koelen. Maar tijdens het rijden niks aan de hand dank zei koele lucht, maar zodra je de bergen op ging zag je m omhoog gaan. Dus ging ik vaak snachts rijden. savonds viel het mee.

Maar me Rover liet me niet zitten....
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Je fan is dus stuk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie