Handrem werkt niet, klauw kapot?
Handrem werkt niet, klauw kapot?
Heren,
Zoals ik al heb aangegeven in het "wist u dat" topic is mijn wagen afgekeurd op de handrem.
Wordt alleen net gebeld, dat de klauw linksachter waarschijnlijk defect is omdat hij daar niet remt en het mechanisme helemaal vast zit?
(de gewone voetrem werkt wel naar behoren!)
Bullshit? Enig idee iemand?
Zoals ik al heb aangegeven in het "wist u dat" topic is mijn wagen afgekeurd op de handrem.
Wordt alleen net gebeld, dat de klauw linksachter waarschijnlijk defect is omdat hij daar niet remt en het mechanisme helemaal vast zit?
(de gewone voetrem werkt wel naar behoren!)
Bullshit? Enig idee iemand?
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat lijkt me overdreven voor een klauw die vast zit, normaal gesproken strippen, schoonmaken, soms honen, en met nieuwe rubbertjes en vet weer in elkaar zetten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
nu zijn klauwen met zo'n hendeltje niet zomaar klauwen met een hendeltje.
De zuiger moet op 1 of ander manier zichzelf vast zetten om de handrem te laten werken. Normal wordt de zuiger alleen door de druk van de vloeistof naar buiten gedrukt, maar die druk is er niet als je alleen de handrem gebruikt.
En die "basis" moet zich verplaatsen als de pads slijten.
Meestal zit er een soort groeve in de cylinderwand, waarover de zuiger zich kan bewegen(voetrem), maar ook gedeeltelijk vast kan zetten waarna de hendel voor de laatste paar mm zorgt(handrem).
De zuiger moet op 1 of ander manier zichzelf vast zetten om de handrem te laten werken. Normal wordt de zuiger alleen door de druk van de vloeistof naar buiten gedrukt, maar die druk is er niet als je alleen de handrem gebruikt.
En die "basis" moet zich verplaatsen als de pads slijten.
Meestal zit er een soort groeve in de cylinderwand, waarover de zuiger zich kan bewegen(voetrem), maar ook gedeeltelijk vast kan zetten waarna de hendel voor de laatste paar mm zorgt(handrem).
Laatst gewijzigd door 118GTR op do okt 09, 2008 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Nou... meteen langs me pa geweest. De krik eronder, wiel eraf en kijken hoe het werk/zit.
Nu zit er dus een palletje met een veer + de kabel die naar de handrem loopt. Veer eraf, splitpen uit het busje wat de kabel op zijn plek houdt. En met een steeksleutel op de bout die bovenop het palletje zit de functie van de kabel overgenomen.
Nou verrot is hij zeker, en knoept en knapt van alles aan de binnenzijde. En op geen mogelijkheid krijg ik voldoende kracht op de schijf om hem klem te zetten.
Kortom de conclusie was dus correct. En moet ik dus aan een nieuwe/andere klauw zien te komen.....
Balen, maar mag het na 14 jaar. 3 jaar eerder in mijn bezit gekeurd, en altijd voor 36,- er doorheen.
Nu zit er dus een palletje met een veer + de kabel die naar de handrem loopt. Veer eraf, splitpen uit het busje wat de kabel op zijn plek houdt. En met een steeksleutel op de bout die bovenop het palletje zit de functie van de kabel overgenomen.
Nou verrot is hij zeker, en knoept en knapt van alles aan de binnenzijde. En op geen mogelijkheid krijg ik voldoende kracht op de schijf om hem klem te zetten.
Kortom de conclusie was dus correct. En moet ik dus aan een nieuwe/andere klauw zien te komen.....
Balen, maar mag het na 14 jaar. 3 jaar eerder in mijn bezit gekeurd, en altijd voor 36,- er doorheen.
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Je moet de klauw gewoon strippen denk ik, of eens kijken of je aan een reconditioneerde kunt komen. De prijzen daarvan vallen goed mee.
Misschien kan mista je er aan helpen, beetje lullig misschien, maar ik ben bang dat die auto gesloopt gaat worden.
Misschien kan mista je er aan helpen, beetje lullig misschien, maar ik ben bang dat die auto gesloopt gaat worden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik heb hetzelfde rechtsachter gehad.
Ik heb nog pogingen gedaan om deze te fiksen maar ik heb hem er niet helemaal vanaf gehad.
Toen heb ik hem toch maar laten vervangen.
Sinds die tijd gebruik ik mijn handrem ALTIJD!
Daarvoor gebruikte ik hem nooit, en daardoor ging ie dus vast zitten..
Gebruik jij hem ook nooit?
Ik heb nog pogingen gedaan om deze te fiksen maar ik heb hem er niet helemaal vanaf gehad.
Toen heb ik hem toch maar laten vervangen.
Sinds die tijd gebruik ik mijn handrem ALTIJD!
Daarvoor gebruikte ik hem nooit, en daardoor ging ie dus vast zitten..
Gebruik jij hem ook nooit?
Nope...
Dat omdat de wagen soms wel eens 3 weken stil staat.
En ik altijd van mening was dat het juist dan gaan vast zitten! :S
Dat omdat de wagen soms wel eens 3 weken stil staat.
En ik altijd van mening was dat het juist dan gaan vast zitten! :S
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Nou de 623 is weer goedgekeurd. Na 14 jaar was de klauwlinksachter na zijn grootje! Mag dat dan eens?
Afgelopen Zaterdag naar http://www.deijne.nl/ geweest om daar een andere klauw te gaan halen.
Stond er op het voor terrein net een accord 2.0. De klauw is daar terplekke voor mij afgehaald en voor 50,- door mij meegenomen.
Nog even tot vandaag in de kruipolie laten badderen, en vandaag is de wagen weer door de APK gekomen!
Weer een jaar blazen......
Afgelopen Zaterdag naar http://www.deijne.nl/ geweest om daar een andere klauw te gaan halen.
Stond er op het voor terrein net een accord 2.0. De klauw is daar terplekke voor mij afgehaald en voor 50,- door mij meegenomen.
Nog even tot vandaag in de kruipolie laten badderen, en vandaag is de wagen weer door de APK gekomen!
Weer een jaar blazen......
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Kijk eens aan dat doe je goed Remco...
Inderdaad dat hendeltje voor die handrem is een probleem, heb ik ook al een keer gehad met de GSi...
Ook nieuwe klauw opgegaan...
Inderdaad dat hendeltje voor die handrem is een probleem, heb ik ook al een keer gehad met de GSi...
Ook nieuwe klauw opgegaan...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi