Geluid in dashbord

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
hjschagen

Geluid in dashbord

Bericht door hjschagen »

Soms hoor ik een snerpend trillend geluid uit het dashbord bij het voorruit (rover75 2002) komen als ik mijn snelheid ga verhogen. Bij ongeveer 100 km/u begint het en naar mate ik harder ga rijden verergerd het. Het uitzetten van de kachel, luchtkleppen en de radio helpt niet. Ook een paar klappen op het dashbord hebben geen effect. Het heeft duidelijk te maken met de wind die ergens in komt en iets in beweging brengt. Het is ook niet elke keer als ik boven de 100 kom..dat zal waarschijnlijk met tegenwind te maken hebben. Deze zomer gaan we naar Oostenrijk en het zou mooi zijn als dan het geluid weg is, want het is behoorlijk irritant...
Hebben jullie misschien een tip? Alvast bedankt!
gr. Henk-Jan
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Is er niks in de ventilatiegleuf gevallen vooraan ?
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

blaadjes van de boom?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Sander

Bericht door Sander »

Rotzooi in je ventilatiekanalen kun je er uithalen met een bladblazer (zuigen als er spul van buitenaf in je systeem is gekomen, zoals blaadjes), en blazen als er van binnenuit iets in is gevallen, zoals een haarspeld van je vrouw/vriendin/maitresse ofzo...). Bij blazen werkt een compressor natuurlijk ook prima.
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Bij mij ligt er een stukje glas in omdat mijn voorruit een keer is versplinterd, maar ik krijg het er ook met geen mogelijkheid uit :|
Sander

Bericht door Sander »

Met een flinke bladblazer blaas je je achterruit nog uit je wagen, je kunt het eens proberen.
hjschagen

Bericht door hjschagen »

Het probleem zit er nog steeds..vooral bij een flinke tegen wind.
Ik ga Sander's tip proberen en van binnen uit het er uit blazen
gaat vast lukken ...bedankt voor jullie reacties!
Plaats reactie