Stekker airbag Rover 620Si

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
mihai12move

Stekker airbag Rover 620Si

Bericht door mihai12move »

Ik heb een Rover 620Si uit 1998 en heb ook het probleem met het airbaglampje dat mar blijft branden.
Nou heb ik alle posts hier op het forum gelezen over de mogelijke oplossing van dit probleem door de stekker onder de bestuurdersstoel goed aan te drukken.

Het probleem is dat ik deze stekker niet kan vinden. Niet onder het bestuurdersstoel of passagiersstoel.

Kan het zijn dat bij deze uitvoering (620Si, 1998 met airbag in het stuur) deze stekker niet onder de stoel de vinden is? En waar is deze dan wel?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want het brandende SRS lampje is best storend.
Bedankt
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Zal vanavond FF in me manuals kijken, waar deze te vinden is..

volgens mij aan de voorkant van de stoel, dacht ik....... moet ik eens bij me eigen auto kijken.. haha
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
mihai12move

Bericht door mihai12move »

Ben benieuwd. Bedankt alvast.

Zou een foto mogelijk zijn?
mihai12move

Bericht door mihai12move »

Bedankt Mista T, maar zoals je me al via de mail liet weten, heeft mijn Rover geen kabel of airbagstekker onder de bestuurdersstoel.

Het resetten met de 'accu-methode' helpt ook niet.

Ik had al lang de Rave-CD maar had nooit genoeg tijd om alles goed te bestuderen.

Vandaag heb in een aantal procedures doorgelopen om het probleem met het SRS-lampje op te lossen. En het is gelukt!

Als er mensen zijn met hetzelfde probleem, hierbij de oplossing:


Blijkbaar was er een foutcode in het systeem opgeslagen, waardoor het SRS lampje aan bleef.

Het SRS-systeem is zo te resetten:

Afbeelding

Zo wordt dus het geheugen gewist van het SRS-systeem en alle foutcodes die zijn opgeslagen.

Als jullie nog vragen hebben, mail mij voor een stap-voor-stap uitleg in het Nederlands.

Ik hoop dat ik zo iemand heb kunnen helpen. Groetjes.
Sander

Bericht door Sander »

Okay, dit ga ik morgen eens bekijken.

Waar zit dat stekkertje precies en welkel kleur heeft het? Misschien heb je een foto?

Alvast bedankt!
mihai12move

Bericht door mihai12move »

Zoek niet meer naar het stekkertje onder de bestuurdersstoel, die is er niet bij alle uitvoeringen. Zo heb ik ook uren naar gezocht, zonder resultaat.


Ik heb voor je wat foto's gemaakt.
Het Geheugenwisconnector, is geel van kleur.

Zie hieronder:

Afbeelding

Officiel wordt er voor het wissen van het geheugen een stekker gebruikt dat in het Geheugenwisconnector en de twee draden die naar de connector lopen met elkaar verbindt.

I.p.v. die stekker heb ik zelf van een kort stukje draad (zonder isolatie) een 'verbindstekker' gemaakt. Met een beetje isolatieband om de vingers te beschermen (weet niet of dit echt nodig is) is het zoals hieronder op de foto geworden:


Afbeelding


Veel succes!

Laat me weten of het gelukt is.
Sander

Bericht door Sander »

Helemaal geweldig! Heel erg bedankt voor je moeite, en het heeft geloond! Je foto's zijn superduidelijk en lieten niets te wensen over, het was echt een koud kunstje!

Mijn lampje is uit, en ik heb weer een kopzorg minder ;)

Thnx! :mrgreen:
mihai12move

Bericht door mihai12move »

Heel goed! Veel plezier met je Rover!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik heb 4 draden naar deze stekker lopen :roll:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Rover620tdi »

Kan je de fotos weer even erop zetten....
Was geintereseerd op de naar toppic SRS lampje maar jah.... het belangrijkste van de info is pleite... De Pics :D
Mijn SRS lampje werkt nu gewoon goed maar in het begin toen ik hem had gekocht stond ie aan. Was met de auto op vakantie 2700km hier vandaan ben ik naar een Rover service gegaan. Vroeg ik of ze SRS konden uitzetten. Nou weetje: Hij is onder de stuur gegaan en hij is daar nog geen 30 sec geweest. UIT WAS IE SRS...Ik stond er versteld van.
Hij had een ring met 3 gele stekkers eraan hangen. Ik vroeg hoe hij het had gedaan. Weetje wat ie gaperd lachend zei??? :D Geheim van de bakker.
liet ie de stekkers zien.. :D
620di98

Bericht door 620di98 »

Kijk hier voor de juiste oplossing resetten srs-lampje
http://automobilsport.dk/roversrsindex.htm
met foto en al

het hele stuk met de blauwe stekker en het uitlezen van foutcodes kun je overslaan als je zeker weet dat het lampje ging branden door het vervangen/loskoppelen van je accu. Het werkt prima, kostte mij ca. 1minuut.

zelf toevoegen: 1 paperclip
Plaats reactie