Aandachtspunten aanschaf 620Di

618 620 623 820 825 827
JSS

Bericht door JSS »

Dat is geen gek idee. De airco zal sowieso wel afgevuld moeten worden, gok ik. Dan kan ik hem er meteen naar laten kijken.

Verder nog tips voor dingetjes die ik het beste meteen even kan laten doen? Zat al te denken aan een klein beurtje.. De auto is in november gekeurd en heeft toen een kleine beurt gehad geloof ik. Voor de zekerheid misschien wel een idee om even de olie te verversen en er nieuwe filtertjes in te gooien.
Chinawhite

Bericht door Chinawhite »

Gefeliciteerd met je aankoop.
De 600 di is een vrij betrouwbare auto. Ik kocht de mijne ook met 2 ton op teller en die staat inmiddels op 375.000.
Wat ik zou doen is de onderhoudshistorie proberen te achterhalen. Als een kleinbeurtje in november 2007 uitgevoerd is en sindsdien niet al te gek km's zijn gemaakt zou olie verversen niet perse nodig zijn. Investeer dat geld bijvoorbeeld in een KN luchtfilter. Inclusief schoonmaaksetje kost het ca. 100 eu. Betere ademhaling is goed voor verbranding, zeker bij diesel. En je verdient het makkelijk terug.
Of bakolie verversen. Wat erin zit is tenslotte 11 jaar oud. Regelmatig een flesje wynns dieselreiniger ( brandstoftoevoeging ) is ook aan te bevelen. Die zorg voor schonere verbranding. Gloeibougies laten checken. In de winter zal je ze allemaal nodig hebben. De achterremmen kontroleren. Draaien de wielen goed vrij rond ? De geleiders en/of remklauwen kunnen voor problemen veroorzaken. Voor onderdelen ga ik niet meer naar brezan. Veel onderdelen zijn goedkoper te verkrijgen bij internetwinkels zoals autopartsonline.nl, carpartsdirect.nl, ukcarparts.nl en rimmerbros.co.uk. De laatste verkoop overigens originele Rover onderdelen. En natuurlijk op ebay. Laatst heb ik een nieuwe remklauw rechts achter uit UK laten overkomen voor 93 eu inclusief alles.
Laat ons even weten hoe het afloopt met de airco.
Veel succes verder met je di.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Op het moment dat het systeem van je airco leeg is, zit er volgens mij een beveiliging op, welke ervoor zorgt dat de pomp juist niet draait, omdat te voorkomen dat de pomp kapot draait.

Het is ook te voelen aan de aircoleidingen die moeten gelijk koud worden als je hem aanzet.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
JSS

Bericht door JSS »

Het wordt even afwachten wat die airco wel en niet doet. Ik ga hem zaterdagmiddag ophalen en dan zondag denk ik eens rustig met een multimeter aan de slag om te kijken waar het probleem zit.

Thanks voor alle info - ik ga er wat aan hebben! :D
JSS

Bericht door JSS »

Nou, gisteren opgehaald en de eerste 300km mee gereden. Bevalt erg goed, moet ik zeggen :D

Nu is het even wachten op een droog momentje om een paar foto's te maken en eigenlijk moet ik zo aan de slag voor de radio en carkit.

Voor wat betreft de banden: het zijn M+S banden met zo'n sneeuwvlokje erop; volgens mij gewoon echte winterbanden. Ik denk dat ik er binnenkort 2 of 4 nieuwe zomerbanden om laat leggen en de 4 winterbanden lekker in de opslag doe tot volgende winter. Als ik ze dan toch heb... kan ik ze maar beter gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn :P
soner

Rover 620 SDI Diesel probleem wat ik niet weet

Bericht door soner »

goeiedag ik ben vandaag lid geworden op forum rover ik heb rover 620 SDI diesel bouwjaar 1997 105 pk de probleem is van de auto is als ik gas geef dus dat ik normaal rij is hij goed af en toe wil ik volgas geven dan blijkt of hij verstikt dat mijn snelheid terug gaat ik probeer versnelling lager te zetten dan wil niet voor uit te barnden als ik stil sta blijft normaal stationar lopen als ik motor uit zet dan weer starten dat is geen probleem als ik weer hard wil rijden blijft hij verstikken weet iemand wat er mankeert ik heb niet zo veel verstand van diesel auto
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Met wat leestekens word je verhaal een stuk begrijpelijker ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
soner

Bericht door soner »

als ik hard wil rijden dus gewoon scheuren dan gaat ie snelheid verminderen dat ik niet kan rijen lijkt of hij verstikt
Plaats reactie