Teller verlichting vervangen

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Audiophobia

Teller verlichting vervangen

Bericht door Audiophobia »

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil graag blauw verlichte tellers en knopjes (raam, spiegels etc.) in mijn Rover 75.

Maar ik heb begrepen dat LED verlichting niet echt goed voor zo iets is?
Wat voor lampjes kan ik hier goed voor gebruiken? En is het een hoop gedonder om zo iets "even" te vervangen??

Groeten!
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Hoi, ik heb mijn tellerverlichting ook veranderd.
het is heel simpel en in 15 minuten gebeurd.

-Er zitten 3 lampjes in, gewoon van die halogeenlampjes of LED's met dezelfde fitting net als in je stadslicht.

- Je moet eerst die zwarte lijst die om de tellerunit heen zit verwijderen, er zitten aan de onderkant in het midden twee schroeven achter een rubber flapje(deze kan je er gewoon af trekken), en als je vanaf beneden omhoogkijkt ook nog twee schroeven, even een beetje wrikken en dan moetie zo los komen (er zitten aan de zijkanten twee klemmetjes vanbinnen)
Dan haal je de schroeven van de tellerunit los, hierna kun je de hele tellerunit naar buiten trekken, dan zie aan de achterkant van de tellerunit drie blauwe dingen, deze moet je eruit draaien en daar zitten dan de lampjes in, gewoon de de oude lampjes eruit trekken, nieuwe erin.
Die blauwe dingen er weer indraaien en dan alles weer in elkaar zetten.

Ik heb zelf twee blauw en één oranje, nu zijn de zijkanten blauw verlicht en het midden is nog oranje.

PS: ik heb van die superfelle LED's erin gedaan maar blauw is niet echt een duidelijke kleur. vandaar dat ik de middelste oranje heb gelaten
Audiophobia

Bericht door Audiophobia »

Bedankt voor de info!!

En hoe zit het met het bedienings paneeltje in de deur, voor de spiegels en ramen? En het klokje?

En wat voor lampjes moet ik precies hebben voor het beste resultaat??

Met vr. Groet!
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Ik gloof dat jij een andere auto hebt :) want ik heb geen bedieningspaneeltje in de deur :)
Maar de tellers zal niet veel verschillen denk ik :p
Ik denk dat je het best halogeenlampjes kan nemen want die LED's die ik heb geven en vrij donkerblauw licht wat niet erg duidelijk is
Audiophobia

Bericht door Audiophobia »

Ik bedoel gewoon de knopjes waar je de ramen mee open doet enzo. Zitten ook kleine lampjes in. Dat moet blauw!! :D
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Geen idee hoe dat zit, soms zijn de knopjes zelf oranje gekleurd en is het lampje gewoon wit.
Audiophobia

Bericht door Audiophobia »

Ow hehe mjah daar had ik nog niet eens aan gedacht.
In dat geval even een soort van lakstiftje-achtig-geval-ding iets zoeken :D
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie