twijfel...
twijfel...
Hallo lezers,
Graag zou ik jullie reactie willen weten over het volgende....
Ik verkeer op dit moment in een dilemma of ik mijn Rover 75 18i van begin 2002 weg zal doen...
Hij heeft nog maar 85000 km op de teller maar ik heb toch net een héle grote reparatie gehad ...koppakking,.. gelijk maar de distributie riem,waterpomp, spanrol,kop vlakken etc
Hij rijdt heerlijk, rekeningen zijn betaald... (ben ik al een beetje overheen)
maar toch heb ik mijn twijfels ..helemaal toen ik hoorde van een kennis dat hij zijn Rover verkocht heeft omdat hij al 2X een koppakking vernieuwd heeft en bovendien bleek dat sommige onderdelen niet meer te leveren zijn (relais van ventilator gemaakt door Siemens maar deze wil niet leveren vanwege een schuld van Rover aan Siemens. Dus toen moest hij maar een hele nieuwe ventilator unit nemen.. á €400
Kort om ..misschien moet ik hem nú maar verkopen nu hij helemaal goed is...maar het is eigenlijk wel een hele fijne auto.....dilemma......
groet, Henk-Jan
Graag zou ik jullie reactie willen weten over het volgende....
Ik verkeer op dit moment in een dilemma of ik mijn Rover 75 18i van begin 2002 weg zal doen...
Hij heeft nog maar 85000 km op de teller maar ik heb toch net een héle grote reparatie gehad ...koppakking,.. gelijk maar de distributie riem,waterpomp, spanrol,kop vlakken etc
Hij rijdt heerlijk, rekeningen zijn betaald... (ben ik al een beetje overheen)
maar toch heb ik mijn twijfels ..helemaal toen ik hoorde van een kennis dat hij zijn Rover verkocht heeft omdat hij al 2X een koppakking vernieuwd heeft en bovendien bleek dat sommige onderdelen niet meer te leveren zijn (relais van ventilator gemaakt door Siemens maar deze wil niet leveren vanwege een schuld van Rover aan Siemens. Dus toen moest hij maar een hele nieuwe ventilator unit nemen.. á €400
Kort om ..misschien moet ik hem nú maar verkopen nu hij helemaal goed is...maar het is eigenlijk wel een hele fijne auto.....dilemma......
groet, Henk-Jan
Leuk verhaal van siemens
Maar als hij nu goed is waarom zal de koppakking er weer uit klappen?
De pakkingen nu zijn veel beter dan 5 jaar geleden en als jij met beleid je auto warm rijdt zal de kans nihil zijn dat het weer gebeurt. (tenzij slecht gerepareerd)
Dus om op het advies af te gaan van een kennis waar de monteur die de koppakking repareerde de avond ervoor ruzie had met zijn vrouw, zijn kind ziek was, de voetbalclub verloren had, geen sex heeft gehad en weet ik veel wat waardoor hij niet stond op te letten en daardoor de reparatie niet goed uitvoerde en het later nog een keer moest gebeuren.
Ik weet het niet wat je moet doen maar kijk naar je auto en ga op je gevoel af, voor mij straalt deze auto klasse uit en er komen er niet meer bij op de weg.
En voor de rest voor dure reparaties zoals snaren kom je voorlopig niet meer in aanmerking.
Voor remmen radiateur uitlaatdelen etc etc is een ander merk niet goedkoper en voor rover zijn ze nog volop te krijgen. Het enige probleem schijnt plaatwerkdelen te zijn hier is moeilijk aan te komen.
Moet je hem eens naast een jaguar x type zetten straalt die 75 toch echt klasse uit!!
Bam.
Maar als hij nu goed is waarom zal de koppakking er weer uit klappen?
De pakkingen nu zijn veel beter dan 5 jaar geleden en als jij met beleid je auto warm rijdt zal de kans nihil zijn dat het weer gebeurt. (tenzij slecht gerepareerd)
Dus om op het advies af te gaan van een kennis waar de monteur die de koppakking repareerde de avond ervoor ruzie had met zijn vrouw, zijn kind ziek was, de voetbalclub verloren had, geen sex heeft gehad en weet ik veel wat waardoor hij niet stond op te letten en daardoor de reparatie niet goed uitvoerde en het later nog een keer moest gebeuren.
Ik weet het niet wat je moet doen maar kijk naar je auto en ga op je gevoel af, voor mij straalt deze auto klasse uit en er komen er niet meer bij op de weg.
En voor de rest voor dure reparaties zoals snaren kom je voorlopig niet meer in aanmerking.
Voor remmen radiateur uitlaatdelen etc etc is een ander merk niet goedkoper en voor rover zijn ze nog volop te krijgen. Het enige probleem schijnt plaatwerkdelen te zijn hier is moeilijk aan te komen.
Moet je hem eens naast een jaguar x type zetten straalt die 75 toch echt klasse uit!!
Bam.
Ik zou er gewoon mee blijven rijden. Zoals Bam zegt als ze een goede koppakking gebruikt hebben dan zal deze goed blijven mits je de motor netjes behandeld.
Als je hem nu verkoopt ben je de kosten van de reparaties zowieso kwijt en je weet niet wat de volgende auto voor een mankementen heeft die je ook weer kunt laten repareren.
Als je hem nu verkoopt ben je de kosten van de reparaties zowieso kwijt en je weet niet wat de volgende auto voor een mankementen heeft die je ook weer kunt laten repareren.
MG TF wannahave
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
ik zou hem ook niet verkopen!! Geld wat je kwijt bent aan de reparatie krijg je met inruil nooit meer terug en nu weet je tenminste dat hij helemaal in orde is.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Kans is denk ik groter dat je met een andere auto hetzelfde gezeik krijgt dan dat deze weer kapot loopt.
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26464
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
daar ben ik het helemaal mee eensBart-K schreef:ik zou hem ook niet verkopen!! Geld wat je kwijt bent aan de reparatie krijg je met inruil nooit meer terug en nu weet je tenminste dat hij helemaal in orde is.
ik heb in december 2007 ook problemen gehad met me koppakking en inlaatspruitstuk, er waren zelfs dingen gesmolten
ik heb het allemaal laten fixen en hij rijd echt perfect nu..
me auto kan er nu weer helemaal tegenaan en ik ga em ook helemaal op rijden !
oh ja
ik heb em bij van noort laten fixen en daar weet ik zeker dat ie goed gefixed is.
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Tot nu toe allemaal al vast bedankt voor jullie reacties !
Ik denk dat ik er inderdaad voorlopig maar mee door blijf rijden. Het zal waarschijnlijk wel geen old-timer worden zoals mijn bijna 40 jaar oude Volvo 164.... De koppakking blijft een gevoelig punt bij deze auto's , dat lees je wel een beetje op dit forum maar ook op op de site: problemcar.nl daar komt dit euvel wel meer naar voren .. leuke site om naar te kijken ,ook al wordt je er niet altijd vrolijk van.
Om even op de vraag van Kuiper terug te komen...de reparatie is uitgevoerd gelijk met een grote beurt en de APK . Er zijn toen ook nog wat andere dingen vernieuwd o.a: 2 remschijven remblokken en de accu ,ook de bougies werden vernieuwd ,dat zijn nog al speciale, want zij kosten €25 per stuk!? Maar daar schrik ik al niet meer van!
Ze hebben totaal 8 uur arbeidsloon gerekend en behalve de koppakking is ook de distributie riem ,spanrol ,multiribriem en de waterpomp vernieuwd. De kop is natuurlijk ook gevlakt + nog olie koelvloeistof fiters etc. Totale kosten €1859,-
Nogmaals dank voor jullie betrokkenheid en adviezen .
vr gr Henk-Jan .
Ik denk dat ik er inderdaad voorlopig maar mee door blijf rijden. Het zal waarschijnlijk wel geen old-timer worden zoals mijn bijna 40 jaar oude Volvo 164.... De koppakking blijft een gevoelig punt bij deze auto's , dat lees je wel een beetje op dit forum maar ook op op de site: problemcar.nl daar komt dit euvel wel meer naar voren .. leuke site om naar te kijken ,ook al wordt je er niet altijd vrolijk van.
Om even op de vraag van Kuiper terug te komen...de reparatie is uitgevoerd gelijk met een grote beurt en de APK . Er zijn toen ook nog wat andere dingen vernieuwd o.a: 2 remschijven remblokken en de accu ,ook de bougies werden vernieuwd ,dat zijn nog al speciale, want zij kosten €25 per stuk!? Maar daar schrik ik al niet meer van!
Ze hebben totaal 8 uur arbeidsloon gerekend en behalve de koppakking is ook de distributie riem ,spanrol ,multiribriem en de waterpomp vernieuwd. De kop is natuurlijk ook gevlakt + nog olie koelvloeistof fiters etc. Totale kosten €1859,-
Nogmaals dank voor jullie betrokkenheid en adviezen .
vr gr Henk-Jan .
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26464
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
zooo damnnnhjschagen schreef: Totale kosten €1859,-
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
ff gekeken op problemcar.nl:
aantal berichten van particulieren (met klachten dus) per merk:
VW: 10256
BMW: 3996
Ford: 5104
Renault: 6449
Mercedes: 4107
en Rover -> 526
hoezo slechter dan andere merken
aantal berichten van particulieren (met klachten dus) per merk:
VW: 10256
BMW: 3996
Ford: 5104
Renault: 6449
Mercedes: 4107
en Rover -> 526
hoezo slechter dan andere merken
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
twijfel
Het koppakking probleem is zo goed als weg,
als de verbeterde koppakking erin zit. (de koppakking zonder die -
rode smurrie)
De vorige eigenaar heeft die in mijn 75 1.8 gezet en hij heeft
nu 230000 km gereden, zonder ook maar een spoortje van de
koppakking te bekennen.
De verbeterde ventilatormotor (die zit ook in mijn auto en ja, ook
vervangen door de vorige eigenaar) gaat veel langer mee dan het
oude model en bij mij werkt hij nog perfect, ik druk de econ knop
altijd in als ik de airco niet nodig heb, misschien scheelt dat ook wat?
En voor onderhoud zou ik naar Van Noort gaan, die is zeeeer voordelig
en de service is echt perfect.
als de verbeterde koppakking erin zit. (de koppakking zonder die -
rode smurrie)
De vorige eigenaar heeft die in mijn 75 1.8 gezet en hij heeft
nu 230000 km gereden, zonder ook maar een spoortje van de
koppakking te bekennen.
De verbeterde ventilatormotor (die zit ook in mijn auto en ja, ook
vervangen door de vorige eigenaar) gaat veel langer mee dan het
oude model en bij mij werkt hij nog perfect, ik druk de econ knop
altijd in als ik de airco niet nodig heb, misschien scheelt dat ook wat?
En voor onderhoud zou ik naar Van Noort gaan, die is zeeeer voordelig
en de service is echt perfect.
-
- MG-R Regular
- Berichten: 82
- Lid geworden op: di jan 03, 2006 5:21 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Amsterdam
zoo wat zijn we optimistisch. Denk je niet dat er wat meer volkswagens rondrijden dan rovers?Bart-K schreef:ff gekeken op problemcar.nl:
aantal berichten van particulieren (met klachten dus) per merk:
VW: 10256
B*W: 3996
Ford: 5104
Renault: 6449
Mercedes: 4107
en Rover -> 526
hoezo slechter dan andere merken
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
always look on the bright side of life
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Bij mijn R-75 1.8 zijn rond de 100.000 km dezelfde onderdelen vervangen, koppakking, fan-motor & riemen. Heb er inmiddels al weer 40.000 km bij gereden, zonder problemen. En naar het schijnt zijn de laaste koppakkingen van LandRover stukken beter dan de orginele MG-Rover pakkingen.
Alleen de remschijven zitten er aan te komen, maar dit is normale 'wear & tear'.
Grtz...Jeroen
Alleen de remschijven zitten er aan te komen, maar dit is normale 'wear & tear'.
Grtz...Jeroen