Ti blijft olie lekken

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Ti blijft olie lekken

Bericht door pagan »

:(

Vandaag door t revisiebedrijf gebeld. De Ti blijft olie lekken op het gekende zere punt - oliekanaaltje rechtsvoor, tussen de kop en de dichting.

Afbeelding

De kop en het blok zijn ondertussen 2 keer gevlakt, de eerste dichting was een Klinger, nu zit er zelfs nog een duurdere en betere tussen. Toch blijft de olie er uitlopen (niet zweten). Men is daar ten einde raad.

Iemand die kan helpen????

Cheers Pagan

Ik moet eerlijk bekennen dat de auto nog 1 kans krijgt. Daarna gaat ie op de schroothoop met alles erbij...
Afbeelding
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Er was hier ooit iemand die het had over een busje plaatsen in het oliekanaal. misschien helpt dat?
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ja herinner ik mij ook, gin over een stukje koperen pijp afzagen en die in het kanaal plaatsen.


Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Weet iemand iets over het weghalen van een oil restrictor?

Cheers Pagan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

al geprobeert met wat vloeibare paking er bij op de punte waar hij lekt?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Originele koppakking met een klein stukje koperpijp (OD 8mm en 19 mm lang) is een veel definitievere oplossing. Als je de kop eraf hebt zie je direkt de kapitale fout die de ontwerper van de T16 gemaakt heeft. De olieleiding rechts voor zit nl buiten de kopbouten, daar moet dat pijpje in, dan is de druk van de pakking af. Met hittebestendige kit in het blok vastzetten en als dit droog is dezelfde kit eromheen en de kop er weer op. (eerst checken op vlakheid en schoon schuren uiteraard)
Dit hele lekkageverhaal is regelmatig een hot item op ons Engelse 800 forum en daaruit is duidelijkvast komen te staan dat de Klinger iets langer zijn werk doet, maar meer ook niet. Als de kop er een keer afgeweest is duurt het met een nieuwe gewone pakking ongeveer 20.000Km voordat de zaak weer begint te lekken en met de Klinger tussen de 25 en 30.000 Km. De mensen die ik ken die de pijptruck hebben toegepast zijn allemaal nog olievrij. Let wel op dat het pijpje niet in de Klinger past, maar alleen in de normale pakking.
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

THX !!
Afbeelding
Plaats reactie