Ti blijft olie lekken
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
Ti blijft olie lekken
Vandaag door t revisiebedrijf gebeld. De Ti blijft olie lekken op het gekende zere punt - oliekanaaltje rechtsvoor, tussen de kop en de dichting.
De kop en het blok zijn ondertussen 2 keer gevlakt, de eerste dichting was een Klinger, nu zit er zelfs nog een duurdere en betere tussen. Toch blijft de olie er uitlopen (niet zweten). Men is daar ten einde raad.
Iemand die kan helpen????
Cheers Pagan
Ik moet eerlijk bekennen dat de auto nog 1 kans krijgt. Daarna gaat ie op de schroothoop met alles erbij...
Originele koppakking met een klein stukje koperpijp (OD 8mm en 19 mm lang) is een veel definitievere oplossing. Als je de kop eraf hebt zie je direkt de kapitale fout die de ontwerper van de T16 gemaakt heeft. De olieleiding rechts voor zit nl buiten de kopbouten, daar moet dat pijpje in, dan is de druk van de pakking af. Met hittebestendige kit in het blok vastzetten en als dit droog is dezelfde kit eromheen en de kop er weer op. (eerst checken op vlakheid en schoon schuren uiteraard)
Dit hele lekkageverhaal is regelmatig een hot item op ons Engelse 800 forum en daaruit is duidelijkvast komen te staan dat de Klinger iets langer zijn werk doet, maar meer ook niet. Als de kop er een keer afgeweest is duurt het met een nieuwe gewone pakking ongeveer 20.000Km voordat de zaak weer begint te lekken en met de Klinger tussen de 25 en 30.000 Km. De mensen die ik ken die de pijptruck hebben toegepast zijn allemaal nog olievrij. Let wel op dat het pijpje niet in de Klinger past, maar alleen in de normale pakking.