ik schrik! H9

618 620 623 820 825 827
roger.ruiters

Bericht door roger.ruiters »

Kasper,
H9 bedoel je?
Mijn Rover is van april 2002, is het dan een MK2?
vr.gr.rr
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

2002 is nog een mkI
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
kasper

Bericht door kasper »

Ik zag dat d eH9 60 watt is, zover ik weet is H4 en H7 slechts 55 Watt. Er zal wat meer vermogen nodig zijn om tegen het Xenon op te schijnen. Dus ook niet vreemd dat ze duur zijn, bijna niemand heeft ze nodig.

MK2 is van midden - eind 2004 en later. Dus behoorlijk zeldzaam.

Die van mij mag nog 2 maandjes, dan is ie te koop bij m'n lease maatschappij. Auto ok... onderhoud en "kwikfit"waardeloos.
roger.ruiters

Bericht door roger.ruiters »

ja, niet bij stil gestaan... maar wie onderhoudt voor een leasemaatschappij een auto waarvan het dealernet verdwenen is? ... toch niet serieus Kwik Fit he?

al iets anders moois op het oog?
kasper

Bericht door kasper »

Kleine lease maatschappij met eigen werkplaats. Ik mag er niet mee naar mijn eigen oud dealer...

Het zal een zwarte dag worden als ik na 17 jaar altijd een Rover gereden te hebben (naast m'n hobby MG) afscheid moet nemen van dit fantastische Britse merk. 17 jaar een auto met een eigen imago, 17 jaar nauwelijks onverwachte kosten (ca 60k km/j) 17 jaar Trots op m'n auto geweest.

Verschillende verkopers begrepen er niets van dat ik niet echt enthousiast was over hun product. Het is uiteindelijk een Alfa 159 geworden, Dat is nog zo'n beetje de meest in het oog springende wagen die er te koop is in het segment waaruit ik kan kiezen.
(gelukkig heeft Alfa zo'n zelfde "positieve"imago bij het grote publiek als Rover, het zal dus wel goed komen)
roger.ruiters

Bericht door roger.ruiters »

ik kom juist uit een alfa, omdat ik mij helaas geconfronteerd zag met de bevestiging van de publieke mening dat alfa's duur in onderhoud zijn.
ik had een mooie 156 sportswagon, met alles erop en eraan... was er ook zuinig op; maar het werd qua kosten te gek.
Zocht dus naar ander "sprekend/eigenzinnig" merk... en kwam op Rover uit.
Ik heb ervan geleerd dat je een alfa of nieuw moet kopen, of gewoon operational moet leasen. Het zijn fantastische auto's om te rijden. Een vriend van me heeft een 159 SW, echt bloedjemooi...
Misschien dat ik het na de rover weer eens probeer met alfa :D
R-yen

Bericht door R-yen »

kasper schreef:..Ach troost je: een 75 Mk2 met gewoon dimlicht (niet Xenon) heeft iedere maand wel een nieuw lampje nodig (ook de long life gaan maar een paar maanden mee) ..
Zet jij toevallig je lichten aan voordat je start? Ik heb in 1,5 jaar 2 X een lampje van een remlicht vervangen en vermoed dat dit is omdat ik de rem intrap als ik de auto start. (spanningspiek)
kasper

Bericht door kasper »

R-yen schreef: Zet jij toevallig je lichten aan voordat je start? Ik heb in 1,5 jaar 2 X een lampje van een remlicht vervangen en vermoed dat dit is omdat ik de rem intrap als ik de auto start. (spanningspiek)
Nee meestal niet, dan worden de buren wakker ;)

wel blijven de lampen na het stoppen natuurlijk branden, ik denk dat je bedoelt op piekspanningen.
Het is echter een algemeen probleem bij auto's met projectorlampen: de huizen zijn te klein en van kunststof waardoor de H7 zijn warmte niet kwijt kan en snel verslijt.
Plaats reactie