Europees Gelijkvormigheidsattest /EWG-Bescheinigung

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
roger.ruiters

Europees Gelijkvormigheidsattest /EWG-Bescheinigung

Bericht door roger.ruiters »

Ik ga woensdag dus eindelijk mijn rover 75 tourer halen in Duitsland.
om m in België te importeren, heb ik een gelijkvormigheidsattest / EWG-bescheinigung nodig.
Weet iemand of in 2002 in Duitsland dit document standaard bij de auto zat? Weet iemand waar ik dit document alsnog zou kunnen opvragen in Duitsland, als het document kwijt zou zijn?
(de huidige eigenaar zegt het document niet te kennen)
bvd
roger.ruiters

HELP!!!

Bericht door roger.ruiters »

Iemand enig idee waar ik een Europees gelijkvormigheidsattest voor mijn aankoop r75 tourer kan opvragen in Nederland???? Enig idee van de kosten????
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Ik vrees dat als het gelijkvormigheidsattest er niet bij is, je de wagen beter niet kan kopen... Zo'n attest wordt nl geleverd door de constructeur en die bestaat dus niet meer.

Je kan proberen via de administratie inschrijvingen (DIV) te vragen wat je in zo'n geval moet of kan doen. Maar die zijn vaak liever lui dan moe...

Pagan
Afbeelding
roger.ruiters

Bericht door roger.ruiters »

ik kan het via de DIV bekomen, duurt alleen minimaal 2 weken, kost € 130.
ook kan ik het in duitsland bestellen, duurt 1 week maar kost wel 2 keer zo veel (€ 258).
Voor mijn nu verkochte alfa heb ik pas een duplicaat aangevraagd; kostte € 100,- via de dealer.
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Valt mee via DIV. Wel de wachttijd, maar die zou ik er bij nemen. Dan heb je direct een Belgisch papier.
Afbeelding
Plaats reactie