Verschil van vermogen tussen 620i en Si

618 620 623 820 825 827
Tempex

Verschil van vermogen tussen 620i en Si

Bericht door Tempex »

Hallo!!

Ik vraag me af waar het verschil van vermogen precies in zit tussen een 620i en een 620Si.
Volgens mij ligt daar exact hetzelfde blok in.
Ligt dit aan een andere uitlaat-lijn?
Andere ECU?
Ik zie wel dat de compressie iets hoger is van een Si.
En de reden waarom ik dit wil weten; Kan ik dat vermogen ook zonder problemen uit mijn eigen blok krijgen? (Een 620i)

Alvast bedankt voor de info!
Groeten!
Tempex

Bericht door Tempex »

Niemand die dit weet??
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Jai »

misschien in de letter S ??? :mrgreen:
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Tempex

Bericht door Tempex »

Grappenmaker! :D
Jammer dat niemand me dit kan vertellen..
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Ik dacht eigenlijk dat de S meer op de afwerking sloeg????

Grtz Pagan
Afbeelding
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

@ Pagan..

Nee hoor.. De 620i heeft 116 PK en de 620Si heeft 136 PK.

Ik weet wel dat het beide F series blokken zijn.. alleen bij de 620i een Z2 en bij de 620Si Z1..

Zoals Tempex al zei is alleen de compressie hoger van de 620Si. Misschien dat ze daar wat vermogen trekken, kan zijn dat de koppen ook anders zijn en misschien de ECU.

Trouwens je kan ook zoeken naar F22 blok, moet ook passen...
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_F_engine#F20Z
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
kip

Bericht door kip »

I of Si maakt niets uit in vermogen.
De eerste rovers 600 hadden een 2.0 liter met 116Pk.
Toen kwam er een 1.8 moter van 116Pk en werd het 2.0 blok wat aangepast waardoor die 136Pk gaf.
I en Si zit hem in het interieur en exopties zoals een verder uitgebreid notenhouten interieur, een 2e airbag en electrische ramen achter alsmede half lederen of lederen stoelen. Airco staat er ook los van.
Greetz
KIP
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

kip schreef:I en Si zit hem in het interieur en exopties ...
De I en Si geven inderdaad wel het uitrustingsniveau aan, maar aangezien er nooit een 620i is geleverd met een 132pk motor en nooit een 620Si met 116pk, kan je dus wel zeggen dat bij de 620 de I en Si indirect het vermogen aangeven.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
kip

Bericht door kip »

Ik heb het nog eens opgezocht.
Bij de 1.8 liter modellen is altijd dezelfde motor met zelfde vermogen geleverd en maakt I of Si niets uit

Bij de 620 betreft de I en de Si dezelfde motor maar is bij de Si versies de compressieverhouding aangepast (9, 0:1 resp 9, 5:1) waardoor in het 2e gval de motor geen 116 maar 132 Pk levert.

KIP
Tempex

Bericht door Tempex »

Weet iemand ook hoe ik die compressie in mijn blok hoger kan krijgen?
Is dat sleutelen in de ECU? Of kan dat ook eenvoudiger?
Zou een ECU van een SI gewoon op een I passen?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tempex schreef:Weet iemand ook hoe ik die compressie in mijn blok hoger kan krijgen?
Is dat sleutelen in de ECU? Of kan dat ook eenvoudiger?
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Nee, dat doe je niet in de ECU. En het is VEEEEEEEEEEEL moeilijker. Meestal komt het op andere zuigers aan, of een iets langere krukas. (je kunt je kop ook vlakken, maar dat levert maar marginaal een hogere compressie op)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
kip

Bericht door kip »

Nee, dat doe je niet in de ECU. En het is VEEEEEEEEEEEL moeilijker. Meestal komt het op andere zuigers aan, of een iets langere krukas. (je kunt je kop ook vlakken, maar dat levert maar marginaal een hogere compressie op)


Inderdaad. Als jij je motor wilt opvoeren zul je hem moeten upgraden met de cylinderkop van de laatste Si-versie. Daarna kan je hem n keer vlakken, er ander boogies, andere spruitstukken, andere zuigers etc in plaatsen. dan kan een chipje voor het laatste getunede model nog 15 pk toevoegen naast wat je al veranderen wil.
tip; na chiptuning octaan 98 tanken want rovers zijn niet bestend tegen veel meer hitte en lopen al dicht tegen de pingelgrens (ECU). Dus koeling optimaliseren is dan ook een must!

KIP
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

wat een gedoe voor 15pk :roll:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Tempex

Bericht door Tempex »

Inderdaad.. Een hoop gedoe.
Dat ga ik dan ook niet doen.
Maar in ieder geval bedankt voor alle info iedereen!
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

623 kopen? :D
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Tempex

Bericht door Tempex »

:D Dat zou ik best willen ja!
Maar die zijn niet veel te koop. En hij moet de juiste kleur hebben.
Rood vind ik niet mooi.
Het moet een British Racing Green zijn! :mrgreen:
Plaats reactie