ROVER IS GEWELDIG

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
D. Buijs

ROVER IS GEWELDIG

Bericht door D. Buijs »

Ik heb sinds 2 jaar een Rover en heb al laten vervangen:

- complete koppeling
- ventilatorfan
- thermostaat
- waterpomp

schijven blokken banden luchtmassameter etc (normale slijtage onderdelen)

Flinke kosten dus.

Nu nog de draagarmen (daar kun je ook op wachten) en ik kan er weer jaren tegen. Alle cdt problemen heb ik gehad en rijd nu waarschijnlijk weer probleemloos een ton erbij.

Ik ben zelden zo tevreden over een wagen geweest.
Iedere auto heeft zo z'n eigen problemen en bij de CDT zijn deze toch wel heel gering.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

:lol:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
streetracer_norwin

Bericht door streetracer_norwin »

met iedere auto kan je wat hebben
,maar vind dat niet erg want er staat een hoop comfort tegenover en natuurlijk de afwerking

ik heb in 3 maanden tijd vervangen:
-linkerhomokineet
-radiator
-banden:P

valt nog wel mee dus

vind rover gewoon lekker rijden,zo lekker dat de volgende er weer 1 wordt;)

dussee rover is gewoon geen troep zoals iemand beweerde..
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Het is nu mijn derde, en ik kan je vertellen elk merk heeft gebreken.
Mijn polo werd in zijn eerste levensjaar 3x gespoten vanwege roest
Mijn Nissan had een aandrijvings probleem
Mijn mazda was 1 jaar oud en had een koppelings en versnellingsbak lagerprobleem

Mijn volvo's waren top net als mijn rovers.

Ik haalde vandaag een jaguar x type station in, dat koopt toch niemand kan je beter in een 75 rijden.

nee liever een Rover dan zo'n ding waar de straat mee vol staat.
Maar voor hoelang? xxxxx gaat al overstag en zo zijn er meer op dit forum.

Tevens is er een groep die rijden alleen rover omdat hij goedkoop in aanschaf is.
De tweedeling is heel duidelijk jammer.

Maar ik ben ook blij met mijn Rover (en met mijn cruise control schakelaar waar ik al 6 maanden naar op zoek was!!)

Bam een echte Rover rijder.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
kasper

Bericht door kasper »

Ik bestuur nu zo'n 15 jaar Rovers, en in 1995 kocht ik m'n 1e nieuwe een 214i. Nooit in al die jaren heeft er een rover mij in de steek gelaten. (214i 214I mk2; 400; 600; 45D; 45Mk2D; 75Mk2D) In de eerste jaren reed ik zo'n 20k km per jaar, later zo'n 40k en nu al 2,5 jaar een 70.000 km per jaar in een Mk2 DCTi. Altijd tevreden geweest, altijd iets anders dan de rest gereden. Nooit problemen, nooit trammelant...

Echt helaas breekt voor mij binnenkort een roverloos tijdperk aan. M'n lease 75 heeft zijn diensttijd erop zitten en MOET vervangen worden. Het is een dag waar ik wel enigzinds tegenop kijk. Ook ik moet dan in een modale leasebak, een orinaire kar die door Jan en alleman bereden wordt en die je op iedere hoek van de staat ziet staan.

Nee die jongens in Longbridge hebben altijd zeer goed werk geleverd, het is alleen aan onze steeds oppervlakkiger wordende maatschappij dat mensen vervallen tot eenheidsworst. Geld, voordeel, koopje en nog goedkoper regeren de wereld zonder naar het individu te kijken.
er is geen verschil meer tussen automerken, overal zitten dezelfde onderdelen en componenten is Merken zijn alleen maar om "imago-onderscheid" te creeren. Verschillen zijn er niet meer!

(zo dat moest ik even kwijt!)
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Berichten: 80
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
Woonplaats:

Bericht door kerkhoff.gjwm »

Ik rij al in mijn vierde Rover naar alle tevredenheid. :D Mijn eerste Rover was een 216 Gsi dualtone, waarna een Rover Tourer uit de laatste serie voorzien van alle opties. Helaas heb ik deze na 6 jaar in elkaar gereden :oops: (rijd overigens wel weer). Daarna een 75 club uitvoering (tweedehands welke ik kocht met 150.000 op de teller). Een stationcar bleef trekken, dus toen ik vorige jaar oktober een Rover 75 tourer in Sterlinguitvoering met slechts 45.000 op de teller kon kopen was ik om. Nu staat de teller op ruim 53.000. Met deze auto hoop ik nog een aantal jaren te kunnen doen. Ik ben dan ook bang dat mijn volgende geen Rover meer wordt. Misschien een (tweedehands) Roewe of Ssang Yong 750 of MG7? Helaas van deze modellen tot heden nog geen tourerversie bekend. :?:
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

ik rij al in mijn 6e Rover (hmmmz gaat wel erg hard... :roll: ) en ben nog steeds zeer tevreden over het merk :bangin:

mijn volgende auto (duurt hopelijk nog wel even :lol: ) word daarom zeker weer een Rover!!!

denk dat er bij veel mensen toch een beetje een verkeerd beeld is blijven hangen van dit prachtige britse merk. heb echter zelf in mijn jaren bij een MG-R-dealer gemerkt dat Rovers zeker niet meer storingsgevoelig zijn dan welk ander merk dan ook.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: 5 rovers gereden , en nu een MG en een rover
Afbeelding
kasper

Bericht door kasper »

MARVON schreef::mrgreen: 5 rovers gereden , en nu een MG en een rover
Die heb ik nog niet eens genoemd.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Pfff..... ik vind dit wel een erg generaliserend topic hoor :P.

Je hebt toevallig geen problemen met je auto en dan meteen maar gaan roepen dat Rovers geweldig zijn..... kortzichtig hoor :mrgreen:. Van ieder merk is wel een exemplaar te vinden dat geweldig is.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

En natuurlijk ook andersom..
Plaats reactie