ROVER IS TROEP!!

618 620 623 820 825 827
scarface24

ROVER IS TROEP!!

Bericht door scarface24 »

Ik heb een rover 75 cdt, bouwjaar 2000 en ik word er werkelijk gek van. De ene mankement na de ander.. De koppeling is 3 keer kapot gegaan binnen een jaar. Ik heb alles laten vervangen. Het pompje dat onder de koppeling zit en de een die bij de motor zit. Dit heeft me echt veel geld gekost.
De kabel onder de schakelbak is 2 keer kapot gegaan. De ventilator die voor de radiator zit is kapot gegaan. Lampen verbranden heel snel. Storingen op het dashbord.
Vorige week is de Poelie stuk gegaan, mijn auto maakt nu een tering herrie. En alsof dat niet erg genoeg is, heb ik gister bij de apk keuring een hele lijst gekregen van onderdelen die vervangen moeten worden :VerySad:

Eerste en laatste keer dat ik in eer rover rij. Wat een rot auto's! Leuk van buiten maar verrot van binnen.. SORRY ROVER LIEFHEBBERS :|
Gebruikersavatar
aldo
MG-R Freak
Berichten: 527
Lid geworden op: vr dec 16, 2005 5:54 pm
Woonplaats:
Locatie: terneuzen

Bericht door aldo »

hmmm volgens mij kan je met elk automerk wel een x pech hebben
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p
Afbeelding
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

niet lullig bedoeld maar heb je een auto gekocht voor het minste van het minste? Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wild zitten heb je altijd een kans dat je met de gwebakken peren zit. Is dit niet het geval dan heb je gewoon hele grote dikke vette pech met je auto.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Kortzichtigheid op en top.......

Ik heb al bijna 3 jaar een 75 cdt uit 2000, met 218000 km op de teller, en het enige wat echt stuk is gegaan is de koppeling. Verder nooit, maar dan ook nooit gezeik gehad. En mag dat eens na een dikke 2 ton?

En een koppeling 3x stuk...... wat heb je dan ieder keer laten vervangen?
En hoe rijd je met de koppeling? Waar ben je geweest? Ik heb de gehele koppeling met vliegwiel laten vervangen voor nog geen 900 euro..... :|

Waar heb je hem gekocht, wat heb je er voor betaald, en laat me raden.... Dat was niet veel, en daarom ben je gevallen, voor de prijs...
En wat blijkt, zelfs met een Rover? Goedkoop is duurkoop.

Ook een 75 kan iemand afraggen, en als jij dan zo'n auto koopt dan is de automerk bagger? Ik ken zat afgeragte B.M.W's die om de week stuk gaan. Is B.M.W. dan slecht? Niet dus.

Wellicht reageer ik wat fel, maar ik kan er niet tegen als iemand onterecht een merk afzeikt wat met name met de 75 kwaliteitsauto's heeft gemaakt.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
streetracer_norwin

Bericht door streetracer_norwin »

met mijn rover heb ik nu in 3 maande tijd ook vrij veel dingen moeten laten vervangen en misschien nog wel meer..
,maar aan een auto moet je nu eenmaal dingen vervangen,
welk merk dan ook of je nu daihasuuu of mb rijdt,reparaties heb je altijd

maar kan het ook begrijpen dat je het op een gegeven moment zat bent;)

igg suc6
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

heb nog helamaal geen broblemen gehad met mijn auto.
alleen het airbag lampje is een kjeer gaan branden, maar dat is zo te verhelpen.

ik denk dat je een echte maandag ochtend auto in bezit heb.
tja dan ben je snel ontevreden.
mijn broer had dat met een seat, ook elke keer weer wat kapot.
en mn vader met een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) corsa
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

je zegt het zelf: een cdt.
blame BMW omdat ze troep maken, rover niet
MG ZR S1800
scarface24

Bericht door scarface24 »

Tomcat schreef:Eens, ik kan het me voorstellen dat je het gehad hebt na al die ellende, maar om dan het gehele merk als kwalitatief slecht aan te merken dat is wel erg kort door de bocht. No offense, maar dat lijkt in mijn ogen erg veel op de voorspelbare reactie van een 10 jarig kind :roll:

Bij elk garage waar ik mijn auto naar toe breng hoor ik.. tja dat had je toch kunnen weten.. rover is troep.. ik ben zelfs garages tegen gekomen die niks met rover te maken willen hebben.. zelfs in het buitenland heb ik dit gehoord.. ik had mijn koppeling in spanje laten maken.. nou die gast die wist meteen wat het probleem was.. en niet omdat ie een super monteur was, maar omdat hij het probleem heel vaak gezien heeft.. rover heeft gewoon heel veel problemen, dat is wel duidelijk.
scarface24

Bericht door scarface24 »

arjan_m schreef:Kortzichtigheid op en top.......

Ik heb al bijna 3 jaar een 75 cdt uit 2000, met 218000 km op de teller, en het enige wat echt stuk is gegaan is de koppeling. Verder nooit, maar dan ook nooit gezeik gehad. En mag dat eens na een dikke 2 ton?

En een koppeling 3x stuk...... wat heb je dan ieder keer laten vervangen?
En hoe rijd je met de koppeling? Waar ben je geweest? Ik heb de gehele koppeling met vliegwiel laten vervangen voor nog geen 900 euro..... :|

Waar heb je hem gekocht, wat heb je er voor betaald, en laat me raden.... Dat was niet veel, en daarom ben je gevallen, voor de prijs...
En wat blijkt, zelfs met een Rover? Goedkoop is duurkoop.

Ook een 75 kan iemand afraggen, en als jij dan zo'n auto koopt dan is de automerk bagger? Ik ken zat afgeragte B.M.W's die om de week stuk gaan. Is B.M.W. dan slecht? Niet dus.

Wellicht reageer ik wat fel, maar ik kan er niet tegen als iemand onterecht een merk afzeikt wat met name met de 75 kwaliteitsauto's heeft gemaakt.

Kortzichtig?? Ze zijn niets voor niets failliet gegaan.. meer hoef ik niet te zeggen
scarface24

Bericht door scarface24 »

Dutch schreef:niet lullig bedoeld maar heb je een auto gekocht voor het minste van het minste? Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wild zitten heb je altijd een kans dat je met de gwebakken peren zit. Is dit niet het geval dan heb je gewoon hele grote dikke vette pech met je auto.
ik heb voor de auto niet weinig betaald.. toen ik m kocht stond er 110.000 originele km's op de teller en voor een diesel is dat niks. En ik had alle onderhoudsboekjes erbij.
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

leuke prater ben je scarface24 ik heb 2 keer een vw gehad en altijd ellende er mee gehad maar ik zit ze ook niet af te kraken heb nu mijn derde rover en ben er zeer te vreden mee heb er minder kosten aan gehad dan mijn vw's (2 keer andere motor)
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

leg dan eens uit wat er die 3 keren vervangen / gerepareerd is aan de koppeling?

Alleen maar met een vinger wijzen kan iedereen natuurlijk.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

.... op registreren om te rellen zitten we hier niet te wachten... doei :dry:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik begrijp dat je pissed bent, zou ik ook zijn in een dergelijke situatie.
Maar aangezien de motor/koppeling/versnellingsbak en dus ook de poelie en de schakelbekabeling nou net bij BMVV uit de schappen komen, zou ik maar eens boos worden op Munchen. :P

De ventilator is wel MGRover's pakkie aan.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

scarface24 schreef:

Bij elk garage waar ik mijn auto naar toe breng hoor ik.. tja dat had je toch kunnen weten.. rover is troep.. ik ben zelfs garages tegen gekomen die niks met rover te maken willen hebben.. zelfs in het buitenland heb ik dit gehoord.. ik had mijn koppeling in spanje laten maken.. nou die gast die wist meteen wat het probleem was.. en niet omdat ie een super monteur was, maar omdat hij het probleem heel vaak gezien heeft.. rover heeft gewoon heel veel problemen, dat is wel duidelijk.
je had het dus ook kunnen weten, BMW heeft een hele hoop koppelingsmiserie gehad met hun 3 reeks met die motor, en voor jij hem kocht waren er al zoveel berichten van 75cdt rijders. dus ja, zelf gezocht

en ondertussen rij ik in mijn derde rover, zonder miserie en is mijn pa aan nummer 7 bezig. toevallig ook zonder miserie.

ik werk bij mercedes, moet ik jou es vertellen wat problemen zijn?
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Hmm! Als Rover troep is wat doe je dan op een Rover-forum? :?:

Ik rij zelf ook in een 75 uit 2001, heb één keer een grote reparatie gehad (koppakking, 1,5 jaar geleden).... En qua kosten viel het achteraf eigenlijk wel mee. Sindsdien normale onderhoud en verder geen problemen. Ik rij zo'n 20.000 km/j. en ben verder erg tevreden met m'n Rovertje. :)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gesloten