heelluuupp
heelluuupp
hallo ik heb al een tijdje een heel groot probleem mij auto rover 620 i 1994 piept als een gek en het komt van rechts voor bij mn wiel
tijdens de keuring zeiden ze al dat mn ashoes kapot was en nu schijnt ook mijn schokdemper rechts voor het helemaal begeven te hebben
mijn vraag??? kan dit de oorzaak zijn van het gepiep en gekraak zo ja moet ik dan allebei mn scvhokdempers vervangen???
alvast bedankt
tijdens de keuring zeiden ze al dat mn ashoes kapot was en nu schijnt ook mijn schokdemper rechts voor het helemaal begeven te hebben
mijn vraag??? kan dit de oorzaak zijn van het gepiep en gekraak zo ja moet ik dan allebei mn scvhokdempers vervangen???
alvast bedankt
Wees eens wat duidelijker over de piep en kraak;
- in bochten?
- altijd?
- drempels?
Kan ook gewoon een remblok plaatje ofzo zijn dat tegen de remschijf aanloopt, of de metalen plaat ronde de remschijf.....
een kapotte rubberen hoes hoor je niet
een homokineet bonkt in de bochten bijvoorbeeld en gaat kapot door een kapotte rubberen hoes.
- in bochten?
- altijd?
- drempels?
Kan ook gewoon een remblok plaatje ofzo zijn dat tegen de remschijf aanloopt, of de metalen plaat ronde de remschijf.....
een kapotte rubberen hoes hoor je niet
een homokineet bonkt in de bochten bijvoorbeeld en gaat kapot door een kapotte rubberen hoes.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Schokdemper is makkelijk te testen.
Als je flink gaat hangen op de kant van de schokdemper, dus op het spatbord, en je laat dan ineens de auto omhoog komen.
Als de voorkant op en neer blijft dansen, dan is de schokdemper kapot.
Gaat de auto in één keer omhoog, dan is er niets met de demper aan de hand.
Als je flink gaat hangen op de kant van de schokdemper, dus op het spatbord, en je laat dan ineens de auto omhoog komen.
Als de voorkant op en neer blijft dansen, dan is de schokdemper kapot.
Gaat de auto in één keer omhoog, dan is er niets met de demper aan de hand.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
als ik op mijn auto leun aan de rechter kant dan komt hij omhoog en niet in 1x tot stilstand hij deinst nog wat na ook maakt hij dan het bekende piep en kraak geluid alles wijst er een beetje op dat dit mijn schokdemper is gelukkig gaat hij volgende week weg voor reparatie maar moet ik nu allebei mijn schokdempers vervangen???
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Dat is wel verstandig, het hoeft niet persé, maar een de schokdemper aan de linkerkant heeft net zoveel "gestuitert" als rechts.
Een nieuwe is natuurlijk weer heerlijk stijf. Vervang je er maar één, dan kunje merken dat de auto meer overhelt als je naar rechts gaat, dan als je naar links gaat.
Een nieuwe is natuurlijk weer heerlijk stijf. Vervang je er maar één, dan kunje merken dat de auto meer overhelt als je naar rechts gaat, dan als je naar links gaat.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Dan zou ik richard van noort eens bellen, volgens mij heeft hij nog wel een aantal draagarmpjes liggen van een rover 600...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
het is echt een dilemma met mijn auto hij piept en hij kraakt nog steeds verschrikkelijk rechts voor alles is uit elkaar geweest maar ze hebben niks kunnen vinden alleen vind ik het raar dat als ik vet of kruipolie op mijn draagarm spuit dat de auto niet meer piept en kraakt voor een uurtje ofzo en nog raarder is dat alles er goed uitziet de rubbers alles wat kan dit nou zijn.....???