heelluuupp

618 620 623 820 825 827
haagse 620

heelluuupp

Bericht door haagse 620 »

hallo ik heb al een tijdje een heel groot probleem mij auto rover 620 i 1994 piept als een gek en het komt van rechts voor bij mn wiel
tijdens de keuring zeiden ze al dat mn ashoes kapot was en nu schijnt ook mijn schokdemper rechts voor het helemaal begeven te hebben
mijn vraag??? kan dit de oorzaak zijn van het gepiep en gekraak zo ja moet ik dan allebei mn scvhokdempers vervangen???

alvast bedankt
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Wees eens wat duidelijker over de piep en kraak;

- in bochten?
- altijd?
- drempels?

Kan ook gewoon een remblok plaatje ofzo zijn dat tegen de remschijf aanloopt, of de metalen plaat ronde de remschijf.....

een kapotte rubberen hoes hoor je niet ;)

een homokineet bonkt in de bochten bijvoorbeeld en gaat kapot door een kapotte rubberen hoes.
haagse 620

Bericht door haagse 620 »

piepen en kraken is vooral in bochten dus als ik stuur als ik stil sta en ik stuur is het ook het is ook als ik de auto boven het rehcterwiel indruk vandaar dat ze denken dat het mijn schokbreker is
Ramonster

Bericht door Ramonster »

lagers ?
haagse 620

Bericht door haagse 620 »

er is mij net verteld dat het kan komen omdat de schokbreker al een lange tijd lek is en nu droog is komen te staan vandaar dat het piepen en kraaken steeds erger wordt....
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Schokdemper is makkelijk te testen.

Als je flink gaat hangen op de kant van de schokdemper, dus op het spatbord, en je laat dan ineens de auto omhoog komen.

Als de voorkant op en neer blijft dansen, dan is de schokdemper kapot.

Gaat de auto in één keer omhoog, dan is er niets met de demper aan de hand.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
haagse 620

Bericht door haagse 620 »

oke dta ga ik proberen maar ik weet wel dat als ik daar flink op ga hangen dat hij ook gaat kraken en piepen
haagse 620

Bericht door haagse 620 »

als ik op mijn auto leun aan de rechter kant dan komt hij omhoog en niet in 1x tot stilstand hij deinst nog wat na ook maakt hij dan het bekende piep en kraak geluid alles wijst er een beetje op dat dit mijn schokdemper is gelukkig gaat hij volgende week weg voor reparatie maar moet ik nu allebei mijn schokdempers vervangen???
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Dat is wel verstandig, het hoeft niet persé, maar een de schokdemper aan de linkerkant heeft net zoveel "gestuitert" als rechts.

Een nieuwe is natuurlijk weer heerlijk stijf. Vervang je er maar één, dan kunje merken dat de auto meer overhelt als je naar rechts gaat, dan als je naar links gaat.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Bij m'n Laguna II was het een plaatje boven de veer dat kraakte in de bochten,remmen etc. een plaatje van enkele euro's en zat er zo onder.
haagse 620

Bericht door haagse 620 »

oo ja dat kan ook maar hij gaat volgende week mee met een maatje van mij die kijkt het helemaal na en dan hoor ik ut wel maja autoridjen kost geld en ben tot nu toe nog niks kwijt geweest dus is niet zo erg :D
haagse 620

Bericht door haagse 620 »

ik weet wat het is ben vandaag naar de garage geweest en ze hebben me laten zien dat het mijn linker draagarm is wat ik hoor is het geluid van ijzer op ijzer gelukkig valt het mee een nieuwe draagarm kost 200,- maar een bezoekje op de sloop door een maat van mij levert hopelijk ook resultaat op :D
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Dan zou ik richard van noort eens bellen, volgens mij heeft hij nog wel een aantal draagarmpjes liggen van een rover 600...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
haagse 620

Bericht door haagse 620 »

nee hoeft niet die maat van mij neemt mijn auto het weekend mee kijkt hij gelijk nog een paar dingen na maar bedankt voor de tip
haagse 620

Bericht door haagse 620 »

het is echt een dilemma met mijn auto hij piept en hij kraakt nog steeds verschrikkelijk rechts voor alles is uit elkaar geweest maar ze hebben niks kunnen vinden alleen vind ik het raar dat als ik vet of kruipolie op mijn draagarm spuit dat de auto niet meer piept en kraakt voor een uurtje ofzo en nog raarder is dat alles er goed uitziet de rubbers alles wat kan dit nou zijn.....??? :shock:
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

bevestiging van de stabilisatorstang?
Plaats reactie