Hoeveel Rover 800 coup'e rijden er nog

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
rwproverv8
MG-R Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 12:43 pm
Woonplaats: Groningen
Contacteer:

Hoeveel Rover 800 coup'e rijden er nog

Bericht door rwproverv8 »

Hallo,

Hoeveel Rover 800 coupe's rijden er nog rond in Nederland ?????

Rene w
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Eentje. :fiew:
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
stigmatic
MG-R Fanatic
Berichten: 133
Lid geworden op: do sep 09, 2004 9:36 pm
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door stigmatic »

Hey Rene,

Waren het er geen 25... dat getal kom je in iedergeval overal tegen.

Trouwens al zn coupe gekocht?
Rij Brits.. of rij niet!
kip

Bericht door kip »

je kan hiervoor gewoon naar de RDW bellen, die kunnen het voor je opzoeken al zullen ze nooit kentekens vrij geven. Beetje mazzel hebben dat je de juiste persoon krijgt. Leg hem uit dat je een byzondere wagen hebt en graag wilt weten. Heb ik ook gedaan met mijn 623. Zijn er echt niet veel meer van...
greetz
KIP
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Ik had het er vandaag nog over op mijn werk bij MG Rover: Hoeveel van die 623 zijn er eigenlijk in Nederland, in Duitsland schijnen er een stuk meer geleverd te zijn, is natuurlijk ook veel groter :roll: .

Maar hoeveel waren er het (623) nog dan? :?:
kip

Bericht door kip »

ik heb 2 jaar terug of zo gebeld, toen waren er nog ruim 20.
Ik zit bij de trabantclub vanwege mijn trabantje (antidope) en daar was een knakker die laatst vertelde dat hij had opgezocht dat er nog maar 5 stuks 623 zouden rondrijden in NL. Inderdaad zijn er heel veel stuks verkocht in duitsland, belgie en met name in UK (stuur rechts). In nederland is het net als de 2 liter TI (die uberhaubt volgens mij hier nooit is geleverd) nooit een succes geweest en is de levering volgens mij eind 1995 gestopt. Te duur of zo, geen interesse voor een waanzinnige auto. Gek dat de honda prelude en de accord 2.3 het wel redelijk deden. Er was een slechte (onterechte) naam voor engelse auto's denk ik. Ik merk vaak de vooroordelen over Rover, dat het onbetrouwbaar zou zijn of zo. Maar het is een luxe car, net als een BMW, maar waar je nog aan kan sleutelen, met techniek die doet denken aan de vliegtuigindustrie; betrouwbaar en veel backupsystemen. De combi met Honda was perfect! die met general motors wat minder (mijn pa had ooit een 3500) en BMW heeft ze gemold. Daarom vind ik het een eer er nog eentje te hebben en met de onderdelen uit een zwitsers excact gelijk wrak kan ik nog een paar jaar vooruit. Ik heb de intentie om hem binnenkort te strippen en in zn geheel bij te spuiten of over te spuiten. Immers; ik heb nog een heel reserveblok en genoeg aan onderdelen om hem nog een decenium door te laten rijden. Het is een feest op de weg, geen auto onder de 70.000 euro heeft hem geevenaard tot dusver, en ik rijdt nogal wat auto's voor mijn werk.
Chreysler, Volkswagen, Volvo, BMW, Ford. Allemaal auto's die hem in het standaard type ruim 10 jaar later niet evenaren!...das mijn mening! De 600 heeft de perfecte balans; niet de allersnelste (hoewel...) maar wel comfortabel, niet te stug of te slap geveerd, waanzinnig in de bochten voor een 2-wiel-aangedreven, fijne stoelen, stil, veel extra's, fantastisch afgewerkt interieur zonder nep-plastic, waanzinnige standaard geluisdinstallatie en boven al een zelf diagnostisch motormanagement waarvan ik er dus 2 heb; eentje gechipt en eentje origineel....zo om te klikken!
Ik ben dol op mijn auto's, mijn 618 van mn vader (erfstuk) waar mijn vrouw in rijdt, mijn superbak, de 623 en mijn kleine trabi uit 1969....omdat oude 2takt ook iets heeft. Je wil niet weten wat je ervaart na een tocht van 1400km in een trabant om over te stappen in een rover 623Si (lol).
greetz
KIP
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Haha, leuk interessant verhaal, inderdaad jammer dat de Britse auto's erg ondergewaardeerd zijn. Maarjah, wat doe je eraan? :? Blijkbaar hebben mensen liever een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) die helemaal volgepropt zit met plastic dan een degelijk ingericht Engels interieur. DAT STRAALT TENMINSTE NOG WAT UIT. Toch raar dat iedereen bijna zegt dat ze het interieur van onze 75 helemaal geweldig vinden en dan zelf toch zo'n plastic geval kopen. Maarjah....Hoeveel 800 coupe's er nog rondrijden weet ik niet :P
kip

Bericht door kip »

tja, nog een anecdote:
toen Rover enige tijd terug failliet ging had ik net mijn 2e 600 (623Si) erbij voor de deur staan. op een ochtend ging ik naar beneden en trof een A4 in plastic folie op beide auto's aan. Daarop stond het logo van Rover (vickingship) alleen was de R van Rover erafgepoetst en was het schip schuin geplaatst (zinkend) eronder stond:
Rover = Over

Tot op heden weet ik niet wie het erop gehangen heeft. Waarschijnlijk een jaloerse buurtbewoner met zo'n plastic leasebak die dacht datie God was. Een ding is zeker;
Hij dacht mij een poets te bakken of te frustreren. Is niet gelukt. het kan niet anders datie jaloers was of zelf gefrustreerd.
In 2 jaar tijd zijn alle auto's hier inmiddels vervangen in de straat. Behalve die van mij...; ik ben er trots op. er is (nog) geen vervanger. Ik heb het mooiste carpark van de buurt, de rest kan mn * kussen!
KIP
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Achjah, stiekem vinden ze onze Rover's toch wel mooi :P

Zo stond onze 75 een keer bij mijn school geparkeerd toen er opendag was. Ik voelde me niet lekker en ben toen in de auto gaan zitten/liggen, er zijn verschillende mensen stil gaan staan om de 75 te bekijken, en het mooiste waren natuurlijk al die positieve reacties van mensen over wat een mooie auto het eigenlijk wel niet was, zonder te merken dat er iemand (ik dus) in de auto zat. Sommige mensen vroegen zelfs aan elkaar: 'Wat voor merk is dit eigenlijk?' Hieruit blijk ook wel weer dat een groot aantal 'plasticbakkenrijders' niet eens weten wat Rover allemaal in zich heeft :P ;)

Veel zien hem trouwens ook nog steeds als een Jaguar, maar dat is algemeen wel bekend :P
kip

Bericht door kip »

...en weet je....eigenlijk is een mooi uitgevoerde 75 veel mooier dan een Jaguar!....tssss ford mondeo onderstel, jammer joh, ook weer zo'n achterlijke compromis om een engels merk te behouden; alleen met de verkeerde partners. BMW hielp ons ook naar stront.
760executive

Bericht door 760executive »

eigenlijk is een mooi uitgevoerde 75 veel mooier dan een Jaguar!....
Ben ik het helemaal mee eens. Ik was op zoek naar een Rover 75 of een (kleine?) Jaguar s-type.
Dit type Jaguar is qua kwaliteit veel minder goed als de Rover.
Plastic delen breken snel af (of klepjes blijven open staan) en onderdelen zoals bijv. de dubbele uitlaat zijn schuwduur.
De keus was dan ook snel gemaakt: Een full-option Rover 75! :D
Zeer mooi en degelijk afgewerkt.
Plaats reactie