Stationair hoog toerental

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
johan50
MG-R Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:33 pm
Woonplaats:
Locatie: Amsterdam

Stationair hoog toerental

Bericht door johan50 »

Hallo allen.

Ik heb een probleem met mijn rover 100. Bij het starten draait de motor op een hoger toerental als normaal. Kom je bijv. van de snelweg dan blijft de motor draaien op het toerental wat je de hele weg gedraaid heeft.
Soms heb je een dagen geen last en ook bij het uitzetten van de motor en meteen weer starten wil het ook wel eens weg zijn.
Iemand een idee ?

Bijvoorbaat dank Johan
dubke

Bericht door dubke »

Kan het niet zo zijn dat de gasklep blijft hangen door smeer?....
zijnstra

Bericht door zijnstra »

ja dat had ik bij mn vorige bak ook, beetje olie dr op en klaar is kees.

maar dan blijft hij ook hangen bij het schakelen en heb je ongewild een cruise-control als je het gas loslaat
dubke

Bericht door dubke »

Maar heb je bij deze auto je gaskleppenhuis al een keer
gereinigd?
ikdiederik

Bericht door ikdiederik »

Is idd waarschijnlijk questie van gasklephuis reinigen en smeren... hebben er meer last van naar het schijnt. Is destijds nog een technisch bulletin van geweest. Als je kopietje van dit bulletin wilt moet je maar even pb-en
dubke

Bericht door dubke »

Weet na enige ervaring met het schoonmaken van een kleppenhuis dat er speciaal spul us omdat schoon te maken,..'

Nadeel is wel dat je beter handschoenen aan kunt doen (is nogal bijtend) en stink ook een goeie :P

Maar je moet er wat voor over hebben ;)
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Sticky TTB !
Komt voor door vuil van de karterontluchting. Reinigen met een carburator reiniger is de oplossing, en nee, handschoenen zijn niet echt noodzakelijk hoor.
De MGF heeft er ook al eens last van, maar dit komt doordat bij de eertse modellen deze TTB van plastiek was, waardoor een combinatie van vuil en warmte ervoor zorgde dat de asjes van de klep vaster kwamen te zitten in de behuizing (niet soepel meer gingen). Onregelmatig stationair was het gevolg. Een gasklepsensor die niet goed meer functioneert kan ook rare effecten hebben op het stationair, maar de grootste oorzaak (althans bij de F) is de steppermotor, die al eens op sleet geraakt, of vuil is.
Ik weet niet hoe dat dit bij de Rover 100 zit.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Deze R100 zal Single point injectie hebben met een geintergreerde steppenmotor. Maar ook die kan vuil worden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
PeterG

Bericht door PeterG »

Klopt wat je verteld, het kan inderdaad daaraan liggen.
Plaats reactie