RoVeRLeSS (nog wel:P)
RoVeRLeSS (nog wel:P)
Gutentag,
ik heb mezelf een rovertje erbij.
oud eigenaar is :Nastdjango.
die zat dus met ut probleem dat ie niet goed liep.
hij start zeer moeilijk meestal nooit :P en als hij loopt loopt ie 1500rpm stationair. als ik teveel gas geeft valt ie trug en geeft geen power meer maar dat is alleen als ik Teveel gas geef als ik langzaam optrek en niet hoger kom dan 3000rpm dan rijd ie gewoon maar als ik hoger kom dan valt ie dood of stottert hij als een gek.
ik heb dus iemand gevonden die ook een MPi heeft.
ik zat dus te denken. als ik zijn ECU nu eens in de mijne zet en dan naar de roverdealer gaat om mijn ECU uit te laten lezen. <----kan dit kwaad ????
volgens nastydjango konden hun um niet uitlezen omdat de ECU die er nu in zit nie goed is.
maybe zit het hele euvel wel in de ECU. maar weten jullie misschien waar het nog meer aan kan liggen ???
M.V.G. FoZ :P
ik heb mezelf een rovertje erbij.
oud eigenaar is :Nastdjango.
die zat dus met ut probleem dat ie niet goed liep.
hij start zeer moeilijk meestal nooit :P en als hij loopt loopt ie 1500rpm stationair. als ik teveel gas geeft valt ie trug en geeft geen power meer maar dat is alleen als ik Teveel gas geef als ik langzaam optrek en niet hoger kom dan 3000rpm dan rijd ie gewoon maar als ik hoger kom dan valt ie dood of stottert hij als een gek.
ik heb dus iemand gevonden die ook een MPi heeft.
ik zat dus te denken. als ik zijn ECU nu eens in de mijne zet en dan naar de roverdealer gaat om mijn ECU uit te laten lezen. <----kan dit kwaad ????
volgens nastydjango konden hun um niet uitlezen omdat de ECU die er nu in zit nie goed is.
maybe zit het hele euvel wel in de ECU. maar weten jullie misschien waar het nog meer aan kan liggen ???
M.V.G. FoZ :P
Laatst gewijzigd door FoZ op wo dec 03, 2008 9:46 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Striker schreef: En hoe zit dat dan met die ECU die ik voor hem besteld heb in Engeland? Die heb ik inmiddels al betaald en krijg ik deze week binnen.
daar heb ik hem niet over horen praten toen ik hem kocht
maar als ut euvel in de ECU zit dan wil ik hem wel kopen als ut nie te duur is natuurlijk ( prijs?)
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
ik heb eens gekeken naar ut blokkie van de gti en kijken of er iets kapot is ofzo maar kon nix vinden wel vond ik een stekkertje ergens bij bij inspuit systeem. zie Foto.
kan iemand mij zeggen of dat stekkertje los hoort te zitten ? zo nee ... waar moet ie dan ??
want ik kan nergens wat vinden waar hij in zou of kunnen zitten
PiC
PiC2
kan iemand mij zeggen of dat stekkertje los hoort te zitten ? zo nee ... waar moet ie dan ??
want ik kan nergens wat vinden waar hij in zou of kunnen zitten
PiC
PiC2
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
ik denk dat hij idd los hoort te zitten, ik kon ook al niet vinden waar hij opmoest(ik heb mijn motor eruit gehad)
Volgens de manual bestaat hij niet, en zonder vast te zitten loopt hij prima.
jij hebt vast net als ik een 2-plug kabelboom ( twee multi-stekkers aan de ECU ), die schijnt te bestaan uit meerder delen van de rover 200 kabelboom. Later kwam er een andere 1-plug kabelboom.
Ik vermoed dat dat stekkertje een overblijfsel is van de die rover 200 kabelboom, maar ik kan er best volledig naast zitten.
Volgens de manual bestaat hij niet, en zonder vast te zitten loopt hij prima.
jij hebt vast net als ik een 2-plug kabelboom ( twee multi-stekkers aan de ECU ), die schijnt te bestaan uit meerder delen van de rover 200 kabelboom. Later kwam er een andere 1-plug kabelboom.
Ik vermoed dat dat stekkertje een overblijfsel is van de die rover 200 kabelboom, maar ik kan er best volledig naast zitten.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
stap voor stap nalopen zou ik zeggen.
ECU was goed volgens jou, dus die buiten beschouwing laten (al is het verdachte nummero 1)
-kijken of alle bougies-kabels goed zitten(en in de goede volgorde)
-kijken of alle bougies netjes vonken
-misschien een compressiemeting(altijd goed om te weten)
-luister of je je brandstof pomp hoort(contact op '2')
-brandstof kabel lostrekken, op contact zetten, en kijken of een goed benzine uit spuit. (meestal zit er een schroef-opening in de brandstof slang, vlak na het filter)
-sprenkel eens brandstof in het inlaatspruitstuk, als hij dan een aantal sec goed loopt, dan is er iets mis met de brandstof toevoer.
ECU was goed volgens jou, dus die buiten beschouwing laten (al is het verdachte nummero 1)
-kijken of alle bougies-kabels goed zitten(en in de goede volgorde)
-kijken of alle bougies netjes vonken
-misschien een compressiemeting(altijd goed om te weten)
-luister of je je brandstof pomp hoort(contact op '2')
-brandstof kabel lostrekken, op contact zetten, en kijken of een goed benzine uit spuit. (meestal zit er een schroef-opening in de brandstof slang, vlak na het filter)
-sprenkel eens brandstof in het inlaatspruitstuk, als hij dan een aantal sec goed loopt, dan is er iets mis met de brandstof toevoer.
dit heb ik bijna allemaal gedaan.118GTR schreef:stap voor stap nalopen zou ik zeggen.
ECU was goed volgens jou, dus die buiten beschouwing laten (al is het verdachte nummero 1)
-kijken of alle bougies-kabels goed zitten(en in de goede volgorde)
-kijken of alle bougies netjes vonken
-misschien een compressiemeting(altijd goed om te weten)
-luister of je je brandstof pomp hoort(contact op '2')
-brandstof kabel lostrekken, op contact zetten, en kijken of een goed benzine uit spuit. (meestal zit er een schroef-opening in de brandstof slang, vlak na het filter)
-sprenkel eens brandstof in het inlaatspruitstuk, als hij dan een aantal sec goed loopt, dan is er iets mis met de brandstof toevoer.
ECU was ut niet nee.
Vrijdag de 13de gaat ie naar garage zal ik het verzetten :P
en dan kijken wat ut word.
ik hoorde ook zoiets van een verstopte vacuumslang ofzo.
als de reparatie te duur word of helemaal niet te repareren valt gaat ie uit elkaar. dus wil je nog wat hebben.... zegt u het maar.
-Stoelen, skirtz, bumperlip zijn al bezet.