zoektocht naar de voertuiggegevens van 53-52-FL, BMC mini

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
therealrex

zoektocht naar de voertuiggegevens van 53-52-FL, BMC mini

Bericht door therealrex »

Beste mensen,

De zwart/wit foto van de mini met kenteken 53-52-FL is die van mijn vader ( lang, rechts) Eigenlijk was het de boodschappenkar van mijn moeder destijds maar hij mocht er af en toe mee spelen ( lees: rally's rijden)
Ik ben nu op zoek naar het exacte type van deze auto.
De RDW site kent de auto niet dus ik moet er vanuit gaan dat die niet meer bestaat, danwel is uitgevoerd.
Weet iemand hoe ik wel aan de gezochte gegevens kan komen? Denk aan chassisnummer, type, motor, enz..
Aan de hand van de uiterlijke kenmerken (BMC badge op motorkap, de externe deurscharnieren en relatief 'driehoekige' grill gok ik op bouwjaar 1969 -1970 maar zou het graag zeker willen weten.
De foto zelf is gemaakt bij de Finish van de tulpenrally tourtocht van april 1971 in Noordwijk.

Alle tips zijn welkom.
Dank alvast,

Groet,

Rex Blokland

Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

volgens, http://www.autozine.nl/kenteken/kenteken.php

53 - 52 - FL

is op kenteken gezet op
15 maart 1972
Onzekerheid = 146 dagen

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
therealrex

Bericht door therealrex »

Dank je voor het meedenken Bam.
Die site kende ik inderdaad ook en lijkt helaas niet altijd erg erg accuraat.
De uitdaging is hier namelijk dat het rallyschild voor op de auto duidelijk '1971' vermeldt. ( aangevuld met een notitie achterop de originele foto waar ook 'tulpenrally tourtocht Palacehotel Boulevard Noordwijk april 1971' op staat gekrabbeld.
Nu had mijn pa vele talenten maar 'back to the future' kunde ala Michael J Fox en de professor kan ik hem toch niet nadragen



:roll:

Het mooiste zou zijn als ik adhv het kenteken ergens de VIN code boven water kan halen want dan kan ik ( zoals dat bv ook kan bij http://www.mg-rover.info/get_info.htm ) de rest van de details boven water halen.


Er is hier overigens geen sprake van levensnoodzaak maar ik zou het leuk vinden om een aantal puzzelstukjes uit het verleden in elkaar te kunnen leggen.
Gebruikersavatar
dolomite1850
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
Woonplaats:
Locatie: Gemert
Contacteer:

Bericht door dolomite1850 »

FL is uitgegeven in 1968. Dus zeer waarschijnlijk een MkII

http://publiek.vwe.nl/Kentekens.aspx

En het bijbehorende instructieboekje

http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr
therealrex

Bericht door therealrex »

Super-actie Dolomite1850, dank daarvoor!
Hiermee is denk ik wel aangetoond dat de kentekenchecker van Autozine niet ( altijd) klopt.
Ik kan inmiddels mazg waarschijnlijkheid zeggen dat het hier idd om een Mk2 gaat.
Alles lijkt te kloppen. Externe deurscharnieren, schuiframen, rechte grill, rechthoekige achterlicht units zonder ingebouwd achteruitrijlicht. ( dat staat nog in mijn geheugen..)
Het grappige is ook dat deze mini 'British racing green' was, dezelfde kleur als de MG TF die ik tegenwoordig rijd.( hoewel de MG metallic gespoten is)
Toen ik de MG aanschaftte realiseerde ik me dat nog niet maar met een beetje door zoeken gaat misschien wel blijken dat beide auto's in Longbridge in elkaar gezet zijn, misschien zelfs wel in dezelfde hal.

:roll:

Ik zoek inmiddels ook via andere kanalen en als daar iets uit komt dan zal ik het hier zeker melden.

Denk aan:
- achterhalen gegevens van geschrapte kentekens
- natrekken van voertuigen waarvan slechts beperkte gegevens bekend zijn.
- verzin een list....
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

..
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
(b)engeltje

Bericht door (b)engeltje »

Beste Rex,

Heb je ook een foto die iets duidelijker is. En heb je eventueel andere foto's van de mini. Het zou kunnen dat het hier een Mkll betreft, maar dat is vanaf deze foto niet te beoordelen.

Voor meer informatie kun je eventueel ook terecht op de site van de Mini Seven Club Nederland.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

100% zeker MKII ook van foto te zien, grill icm external hinges en schuiframen inde deuren = MKII ;)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie