114 gta 8v

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
rovergti

114 gta 8v

Bericht door rovergti »

Hoi,

Mijn vriendin heeft een 114 gta 8v.
nu is er het volgende probleem. als ze gewoon rijd en ze boven de 3000 toeren uitkomt, geeft de motor veel gas, terwijl er weinig gebeurt. kortom hij gaat hoog in de toeren terwijl het niet gevraagd wordt. weet iemand wat dit kan zijn.

Groeten.
rovergti

Bericht door rovergti »

Niemand :cry: :wink:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

SLippende koppeling misschien?? Geeft dat ding veel gepiep als ze gas geeft? Misschien de V-snaar
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
rovergti

Bericht door rovergti »

Nee geen gepiep. Het is tijdens het rijden. en boven bepaalde toeren slipt ie door zeg maar.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Check ff of de gaskabel nog strak genoeg is... ;) Misschien heeft die wat ruimte gekregen door de jaren heen. Heb ik ook eens gehad.. :?
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Re: 114 gta 8v

Bericht door Järv »

rovergti schreef:Mijn vriendin heeft een 114 gta 8v.
nu is er het volgende probleem. als ze gewoon rijd en ze boven de 3000 toeren uitkomt, geeft de motor veel gas, terwijl er weinig gebeurt. kortom hij gaat hoog in de toeren terwijl het niet gevraagd wordt. weet iemand wat dit kan zijn.
Begrijp ik het goed als ik denk dat ..
... je geeft wel gas, 't blokkie klimt in toeren maar er gaat weinig tot nix vooruit ?

Als dit klopt heb je versleten koppelingsplaten :shock:

Ze heeft wel een leuk autootje .. 'k wou dat mijn vriendin zo'n 114 kocht, maar neehoor die wil in d'r cinquecento blijven rijden :cry:

Cheers,
Dennis 8)
You can go fast ... but I can go anywhere.
rovergti

Bericht door rovergti »

Ik heb een 114 gti en zij een 114 gta (zij had hem eerder en ik was verkocht). Leuk als je met zn 2 en op stap bent. Alleen de mijne is wel luxer en sneller.

Maar het probleem is tijdens het optrekken. alles gaat goed en ineens meer toeren, maar niet dat de auto ineens wegtrekt ofzo. alleen het geluid en de toeren zijn er zeg maar. Zo voldoende info.

Groeten.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

rovergti schreef:Maar het probleem is tijdens het optrekken. alles gaat goed en ineens meer toeren, maar niet dat de auto ineens wegtrekt ofzo. alleen het geluid en de toeren zijn er zeg maar. Zo voldoende info.
Eh ... eigenlijk niet :|
Maar als ik het zo lees zijn het inderdaad de koppelingsplaten.
Heb ik bij m'n 416Si afgelopen week ook laten vervangen (vanwege een bijna kapotte drukgroep).

Cheers,
Dennis 8)
You can go fast ... but I can go anywhere.
rovergti

Bericht door rovergti »

ja duh. wat wil je nog meer weten, men pincode :shock: :D :wink:

Nee geintje. we zullen binnenkort eens een bezoekje brengen aan de garage denk ik.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Ik zit eigenlijk ook wel te denken aan versleten koppelingsplaten hoor... Dan hoeft je koppeling niet persé te slippen maar dan zijn ze wel verrot. Hierna krijg je slippende koppeling.

Anders inderdaad toch even naar de garage, enne, laat je niet meteen een (halve) dag onderzoek door je neus boren. :wink: Kost genoeg die hobby.... :|
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
FoZ

centrale deurvergrendeling

Bericht door FoZ »

Hello,

Kom ik er vandaag toch achter dat er centrale deurvergrendeling in mijn rover 114 zit. maar er mist wat en dat is denk het een zender is. maar wie weet waar ik informatie kan halen van hoe het aangesloten moet worden want de kabels van het motortje is wel aan een stekker aangesloten ( aan elkaar gedraait ) maar er zit geen zender aan.

Dus mijn vraag nog een keer.:

Wie weet waar ik info kan krijgen over het aansluiten van een CV.

Alvast bedankt.

Niek
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Re: centrale deurvergrendeling

Bericht door Järv »

FoZ schreef:Wie weet waar ik info kan krijgen over het aansluiten van een CV.
't klinkt misschien vreemd ... maar je Rover-Dealer kan dat.
Hij heeft namelijk de "Rover-Rave" CD-Rom achter z'n balie liggen en dat is gelijk aan een superdikkemegasupersonische Haynes Manual voor de Rovers: 111, 114, 214, 216, 220, 414, 416, 420, 600's en 800's etc etc

Maar je moet dan wel een Rover-dealer treffen die weet wat klantvriendelijkheid betekend ;)

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
FoZ

Bericht door FoZ »

Bedankt.

Op zoek naar een rover dealer die klantvriendelijk zijn.
Volgens mij zijn die er in nederland niet :D

Greetz Niek
Plaats reactie