Iemand geinterreerd in een Rover 116 Gti?

111 114 Metro Mini
Plaats reactie

Is een 1600 dat extra geld waard

 
Totaal aantal stemmen: 0

Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Iemand geinterreerd in een Rover 116 Gti?

Bericht door 118GTR »

Iemand geinterreerd in een Rover 116 Gti?

Het gaat om een gewone Rover 114 Gti Mpi, die ik eventueel kan uitrusten met 1800 zuigers en cilinderbussen , en een practische nieuwe 1800 kop ( 3000 km ). Dit zijn samen precies de onderdelen voor een 1600 k-serie blok. ( slag van de 1400, met boring van de 1800 )

Ik moet daarom ook meteen alle pakkingen vervangen, en ook de bouten die het blok bij elkaar houden. ( moet elke keer als het blok echt uit elkaar moet )

Echter mijn plan is om de auto te verkopen, en daarom wil ik eerst weten of mensen dat eigenlijk wel willen. Wat het kost me behoorlijk veel tijd en ook nog behoorlijk wat geld ( 600 euro ) om aan die onderdelen te kopen en te plaatsen. En wat als niemand dan extra wil betalen voor die onderdelen t.o.v. de gewone 1400 onderdelen. In dat laatste geval kan ik hem beter als 1400 verkopen.

Kwa vermogen moet er ongeveer gedacht worden aan zo'n 115 pk, maar er is wel flik meer koppel aanwezig. En ook zal de motor veel positiever reageren op tuning. een luchtfilter bijvoorbeeld levert meteen 2x zoveel vermogen op als het bij een 1400 zou doen.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Het klink misschien bekend .. maar waarom zoveel moete voor iets wat je toch gaat verkopen.
De toekomstige koper interesseerd het geen moer hoeveel geld en moeite erin gestopt is, hij wil het alleen maar zo goedkoop mogelijk.

Dus mijn idee zou zijn:
1/ verkoop 'm gewoon als 1400
2/ hou 'm gewoon lekker zelf en maak er een 1600streetracer van.

Maar jij bent op dit moment de eigenaar van die 114, dus jij bepaalt wat je ermee doet .. simple as that ;)

Cheers & Succes,
Dennis 8)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hoi,

zoals mijn naam al een beetje doet vermoeden, ben ik zelf bezig met een 118 als straatracer. Echter ik kan aan zuigers en cilinderbussen komen die beter tegen hogere toerentallen bestand zijn. ( zeg 8000 en hoger )

Ik hou dan een set bijna nieuwe zuigers en cilinderbussen over, als ik die goed zou kunnen verkopen dan wil ik de eerste genoemde wel kopen, zo niet dan houd ik het wel bij mijn std zuigers en bussen, en zal ik gewoon iets minder toeren kunnen maken.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Dan lijkt 't me verstandiger dat je de set die je dan overhoud los van je 114 te verkopen aan iemand die zelf z'n 1400 op wil fokken.
Ik denk dat je op die manier wat meer centen in je handen krijgt.

Cheers,
Dennis 8)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Hallo,

Mij lijkt het leuk om een gti op te knappen, maar echt tunen? Nee van mij hoeft dat niet, een 1400 (MPI) heeft ook al meer dan 100 pk. Voor die 10 pk....

Ik zoek zelf een goedkope gti die opnieuw gespoten moet worden...
Plaats reactie