100 serie - 1800 VVC

111 114 Metro Mini
jaapio1984

100 serie - 1800 VVC

Bericht door jaapio1984 »

Omdat ik toch even rond wil kijken naar de mogelijkheden en benodigheden even een topic. Ik heb een compleet 1800VVC blok met bijbehorende ECU en startrelais..assen en benodigdheden erbij.

Bak is een R65U van een 1.1 (ivm omvang en overbrenging).

Daarbij heb ik de draadboom van het blok.. niet van de auto verder..

- Welke uitvoering van de 100 heb ik nodig zodat ik dit blok er redelijk eenvoudig in kan lepelen (type, bouwjaar etc)
- waar moet ik qua huidige ECU op letten zonder complete draadboomverbouwingen te doen..
- Kan ik dezelfde assen blijven gebruiken

Elke info is welkom

Jaapio
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26464
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

in dit hele oude topic is er een 114 gti gebruikt :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=6902
veel fotos werken niet meer
misschien dat je wat aan dat topic hebt
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
jaapio1984

Bericht door jaapio1984 »

ga vast ff lezen.. had wel 2 topics gevondn nog.. maar dat waren vooral foto topics.. zonder technische info..

misschien dat jouke/jauke nog reageert hier ;)

Jaapio
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26464
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

had je deze ook al gevonden ?

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=1797

is een topic van jouke
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Ja hoor. Die zwerft hier nog steeds rond onder de naam 118gtr
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
jaapio1984

Bericht door jaapio1984 »

die niet wel ander topic..

Ik lees het allemaal door en sla het op ;)..

Jaapio

ps
duidelijk is wel dat dit een stuk makkelijker gaat dan in de mini waar het nu in zou moeten
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26464
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

en misschien dat hier ook wat info staat
http://www.118gti.tk/

en deze is ook leuk om alleen fotos te zien :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=163879

en deze is ook een topic van Jouke
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=12812
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
jaapio1984

Bericht door jaapio1984 »

thx hondjesstijl... dat is idd het topic dat ik van jouke gezien heb..

hoop nog antwoord te krijgen op de vraag naar welke 100serie ik op zoek moet

Jaapio
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Volgens mij maakt het niet uit welke je neemt. Al heeft de gti meen ik versterkte veerpoten voor en een stabilisator stang achter, maar dit is te maken.
Ga dan voor een cabrio dan heb je zeker wat speciaals.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
henkboshart

Bericht door henkboshart »

Er zijn wel wat dingen waar je rekening meet moet houden.
Als je de r65u bak houdt heb je ook een ander vliegwiel nodig, het vliegwiel van de vvc is namelijk te groot en van de gewone is het profiel voor de b.d.p sensor anders.
De immobilizer in de ecu moet worden uitgeschakeld/omzeild, ik heb dat bij talon sportscars laten doen. was een jaar of 5 geleden volgens mij rond de 200 euro.
jaapio1984

Bericht door jaapio1984 »

dat andere vliegwiel etc heb ik al (WFM1972 uit mn hoofd)

ECU heb ik inderdaad begrepen dat je dat kan laten omzeilen. via terpstra adresje in de buurt gevonden reeds.

Hoe zit het met de verschillende kabelbomen in de 100.. kan ik mijn ECU uit de MGF op elke boom aansluiten of zit er verschil in aansluiting van de verschillende MEMS versies.. (1.8, 2 en)

Jaapio
henkboshart

Bericht door henkboshart »

Het moet in ieder geval een multipoint kabelboom zijn, volgens mij moeten er aan de kabelboom wel aanpassingen gedaan worden. Bij talon hebben ze dat gelijk gedaan met het aanpassen van de ecu. Moet zeggen dat ik het allemaal niet precies meer weet aangezien het al een tijdje geleden is. Mail hun anders even, super aardige lui die je graag te woord staan.
jaapio1984

Bericht door jaapio1984 »

ok een MPI .. dat is stap 1.. wat heb jij allemaal opgestuurd naar Talon ?

Jaapio

ps
ik ben wel benieuwd hoe "anderen" dit gedaan hebben
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Je moet de ECU en draadboom van de motor pakken, met die van de 100 kan je echt geen VVC besturen.
Daarna moet wel de draadboom aangepast worden zodat er een alarm kan worden geplaatst, de VVC ecu vereist namelijk een startonderbreker.

De motor past in iedere willekeurige 100, maar een GTi MPi is de beste basis, vanwege de veerbollen, de extra dempers, de ARB's, de remmen en een paar verstevigingen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
jaapio1984

Bericht door jaapio1984 »

henk

heb jij nog het goede mail adres van hun. Ik krijg via de site de mail terug en ook op info@ kom ik er niet

Jaapio
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Re: 100 serie - 1800 VVC

Bericht door Dutch »

jaapio1984 schreef:Omdat ik toch even rond wil kijken naar de mogelijkheden en benodigheden even een topic. Ik heb een compleet 1800VVC blok met bijbehorende ECU en startrelais..assen en benodigdheden erbij.

Bak is een R65U van een 1.1 (ivm omvang en overbrenging).

Daarbij heb ik de draadboom van het blok.. niet van de auto verder..

- Welke uitvoering van de 100 heb ik nodig zodat ik dit blok er redelijk eenvoudig in kan lepelen (type, bouwjaar etc)
- waar moet ik qua huidige ECU op letten zonder complete draadboomverbouwingen te doen..
- Kan ik dezelfde assen blijven gebruiken

Elke info is welkom

Jaapio
Uitgaande van MEMS3 VVC, bij MEMS2 is het iets makkelijker met 5AS meen ik geen ervaring in.

-Bij een R65 bak heb je een 216i vliegwiel nodig ivm bdp sensor (en bak op voorraad ;)
-Kabelboom moet je Adrian hebben op metropower. (die heeft mijn boom toen ook gedaan, talon bestaat volgens mij niet meer. Anders kunnen die het ook wel.)
-ECU doe je niks aan enkel aansluiten ;-P
-Heb je wel ECU en 5AS die bij de ecu hoort? Zo niet moet je de ecu en 5AS op elkaar in laten leren of de 5AS laten omzeilen als dit tegenwoordig kan. (5AS is die alarm unit waar 118GTR het over had.
-Relais kastje, die moet je ook nog van een ander type hebben ivm lekstroom van de std gti relaiskast. Helaas weet ik zo niet meer waarvan die moest zijn of dat dit enkel een ander nummer moest zijn misschien 118GTR vragen of ook metropower.
-En je moet je vacuum aanpassen van en naar je inlaatspruitstuk.
-Std assen van je 100 gebruiken dus niet die van je VVC
-Optioneel is de zwaarste startmotor van de 2
-Gelijk PG1 bouwen met MG F frame en assen, kun je eenvoudiger naar een sper.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie