Waar hoort dit op en zouden ze passen ?

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
mvbdb
MG-R Freak
Berichten: 564
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 8:31 pm
Woonplaats: Amerongen

Waar hoort dit op en zouden ze passen ?

Bericht door mvbdb »

Waar hoort dit op ? Met andere woorden, op welke modellen hebben deze "reflectoren" gezeten ? Zoekt iemand deze nog ? Zie ook de bumpers by the way.

Afbeelding

Zouden ze passen ? Ga ik nog even testen, hopelijk vandaag en als ze dan passen dan nog uitzoeken welke bandenmaat erop zou kunnen/moeten.

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Pas op met die metro's en hun wielen.
Ik heb er ooit eens een gehad met van die speciale velgen waar alleen TRX banden op konden.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

die reflectore horen achter op volgens mij.
kwa velgen moet je ook op de naaf letten, die is bij de metro iets van 75mm doorsnee.
heb je een voor en achter bumper, met hoeken?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
mvbdb
MG-R Freak
Berichten: 564
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 8:31 pm
Woonplaats: Amerongen

Bericht door mvbdb »

Dat van de TRX danwel TDX banden is precies het probleem eigenlijk. De bandenmaat die op de auto zit is 160*65*315. Die 315 staat denk ik gelijk aan 12,4 inch (als ik 315 / 2,54 doe). Vervangende maat volgens een leverancier zou bandenmaat 165*70*12 zijn, TRX en TDX wordt niet meer gemaakt en geleverd naar verluid. Omtrek ook hè, anders klopt de sneheid weer niet die je rijdt volgens de teller.

Naafmaat is ± 65mm als ik het nameet op beide velgen. Maar van die maten snap ik niet zoveel als ook ET waarden. Oude velg staat op 315*105TD*55 en nieuwe velg 5J*12CH en ET50. Meet ik de buitenmaat van de velgen op, van rand tot rand, meten ze 33,8 cm, allebei. Nieuwe velg past net over de naaf heen, maar de bijgeleverde wielmoeren, die van binnen volledig draad hebben, gaan er niet de volledige draadlengte op. Nieuwe velg in ieder geval breder dan de oude velg.

Vraag me dus nog steeds af hoe en wat.

Welke kleur en type bumpers ? Grijs met uitsparingen voor de verlichting voor en achter of zwart zonder deze uitsparingen (als je knipperlichten naast je koplampen hebt -> die koplampen liggen er ook namelijk). Kapjes heb ik nog niet gezien daar maar schat in dat ze er wel zijn, ergens.

Reflectoren achter inderdaad, maar niet in een houder of omlijsting of iets ?
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
Plaats reactie