Problemo's met mijn Rovertje

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1338
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Problemo's met mijn Rovertje

Bericht door Boekie » wo sep 22, 2010 9:54 pm

Mijn Rovertje is er helaas onlangs mee gekapt. De auto haperde 1x en daarna was het over. Geen rare geluiden of zo. Hij stopte gewoon. Ik probeerde de auto weer te starten. De startmotor ging wel rond maar aanslaan ho maar.

Vandaag had ik eindelijk de tijd gevonden om er even naar te kijken. Wat blijkt... geen vonk. Ik heb de hoofdkabel van de verdelerkap gehaald en deze op diverse boutjes gehouden.

Nu heb ik uit betrouwbare bron al vernomen dat dit krukassensor kan zijn (als ik het goed onthouden heb) maar hoe meet je zo'n sensor door? Hoe weet ik of deze defect is?

Wat kunnen andere mogelijkheden zijn dat hij niet vonkt?

Alvast bedankt
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC

Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4852
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR » wo sep 22, 2010 9:57 pm

kan van alles zijn natuurlijk, maar idd een vliegwielsensor kan zeker de schuldige zijn.

Het gemakkelijkst is het als je een sensor uit een rijdende auto haalt en ze omwisselt, en dat net zolang doen tot hij het weer doet.

ECU
Bobine
bekabeling
enz.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!

Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5764
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D » wo sep 22, 2010 10:02 pm

de massa kabel toevallig? als die van het blok los is, start hij ook niet.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl

Gebruikersavatar
metro '82
Metro addict
Berichten: 1153
Lid geworden op: do sep 27, 2007 9:37 pm
Woonplaats: Culemborg

Bericht door metro '82 » wo sep 22, 2010 10:17 pm

Verdelerkap+rotor??
AfbeeldingAfbeelding
Rover 45 2.0 idt club 5drs(copperleaf red) - Mini Clubman estate '78 (vermillion red) - Austin metro 1.0 special '82 (in restauratie)
http://www.mrcracing.nl http://www.hacc.nl

henkboshart

Bericht door henkboshart » do sep 23, 2010 8:09 am

even met je multimeter aan de gang, de weerstand van de B.D.P sensor ligt tussen de 1100 en 1700 ohm.

Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1338
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie » do sep 23, 2010 8:28 am

Johnny_D schreef:de massa kabel toevallig? als die van het blok los is, start hij ook niet.
Maar is het dan niet zo dat de startmotor dan ook niet rond gaat? (en dat de lampjes in je dash niet branden enz.)
metro '82 schreef:Verdelerkap+rotor??
Nee die zijn wel goed. Ik heb ook vanaf de bobine gestest
henkboshart schreef:even met je multimeter aan de gang, de weerstand van de B.D.P sensor ligt tussen de 1100 en 1700 ohm.
Handig om te weten thx

Sowiso zondag maar even wat reserve onderdelen ophalen. Extra ecutje en sensoren.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC

Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2614
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 » do sep 23, 2010 12:23 pm

Hey Jim,

Zoals we al aan de telefoon besproken hadden lijkt het mij het verstandigste om de krukassensor of vliegwielsensor zoals Jouke het noemt te vervangen.

Was het nog gelukt met de Montego.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997

Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4852
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR » do sep 23, 2010 3:19 pm

oops, krukassensor idd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!

Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1338
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie » do sep 23, 2010 3:51 pm

peter.evers schreef:Hey Jim,

Zoals we al aan de telefoon besproken hadden lijkt het mij het verstandigste om de krukassensor of vliegwielsensor zoals Jouke het noemt te vervangen.

Was het nog gelukt met de Montego.
Nee is wegens omstandigheden niet door gegaan helaas...
Maar ik heb alles uitgezocht voor die auto en een D-riem vervangen bij een montego is volgens mij echt een eitje
118GTR schreef:oops, krukassensor idd.
Als het beestje maar een naam heeft :D
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC

Plaats reactie