Pagina 1 van 1

stuuras mgf naar rover 100

Geplaatst: vr jan 01, 2010 10:34 pm
door MARTIN
:mrgreen: weet iemand mij te vertellen of de elec bekrachtigde stuuras van de mgf op de rover 100 is te monteren?

Geplaatst: za jan 02, 2010 12:10 am
door Johnny_D
geen flouw idee eigenlijk. zou wel cool zijn, want dan is de kans ook groot dat het op mijn metro past.

ik denk dat jouke daar wel andwoord op kan geven

Geplaatst: za jan 02, 2010 12:12 am
door 118GTR
Ik weet dat het stuurhuis past, maar niet of die as die van het stuur tot aan het stuurhuis loopt ook past.

Maar ik vermoed van niet, in een MGF lig je veel verder onderuit, en dus is die as veel langer.

Geplaatst: za jan 02, 2010 12:40 am
door Johnny_D
Ik denk dat hij ook het stuurhuis+ de as(die aan de wiellen verbonde zijn) bedoelt

Geplaatst: za jan 02, 2010 7:33 pm
door MARTIN
:mrgreen: ik had al op de cdrom zitten spieken.

de bekrachtiging bij de MGF zit niet op de stuuras .
,maar op de stuurkolom.
ik denk dat ik er maar eens 2 naast elkaar ga leggen bij richard.
ergen hoopte ik dat de MGF ook hydraulisch was bekrachtigd,dan was het veel eenvoudiger geweest.

Geplaatst: za jan 02, 2010 8:14 pm
door bam
Er is een bedrijf die ze maakt voor oldtimers ik zal eens zoeken naar de link.

Geplaatst: za jan 02, 2010 8:55 pm
door 118GTR
Het systeem heet PAS dacht ik, en wordt onafhankelijk van het stuurhuis op de stuurkolom gezet.

vandaar dus ook dat het stuurhuis van een F gewoon in een 100 past. (Dat heb ik immers zelf ook gedaan)

volgens mij gaat het jou erom om een vrouwelijke bestuurder bekrachting te geven, en daarmee een 100 accepteerbaar te maken. ;)

Geplaatst: za jan 02, 2010 9:05 pm
door MARTIN
118GTR schreef:Het systeem heet PAS dacht ik, en wordt onafhankelijk van het stuurhuis op de stuurkolom gezet.

vandaar dus ook dat het stuurhuis van een F gewoon in een 100 past. (Dat heb ik immers zelf ook gedaan)

volgens mij gaat het jou erom om een vrouwelijke bestuurder bekrachting te geven, en daarmee een 100 accepteerbaar te maken. ;)
:mrgreen: je slaat de spijker op z'n kop

Geplaatst: za jan 02, 2010 10:19 pm
door bam
Ze zijn of waren er wel!!!

http://cgi.ebay.co.uk/Austin-Rover-Metr ... 6001r13362

Nu nog vinden

Geplaatst: za jan 02, 2010 10:32 pm
door MARTIN
:mrgreen: hoe vind je het :shock:

Geplaatst: za jan 02, 2010 10:40 pm
door bam
MARVON schreef::mrgreen: hoe vind je het :shock:
Je zou contact kunnen opnemen met de verkoper of hij het mailadres heeft van de koper!!

Niet geschoten is altijd mis.

Geplaatst: za jan 02, 2010 11:29 pm
door 118GTR
helaas is dat van een Metro, en die hebben een totaal ander subframe en voorwielophanging.

Ik zie echt niet in hoe je die van ebay er tussen zou moeten krijgen.

Geplaatst: zo jan 03, 2010 1:45 am
door Johnny_D
Ik wel, mocht je er nog 1 vinde le me know. ik wil ook wel bekrachteging op de metro :mrgreen:

Geplaatst: zo jan 03, 2010 12:05 pm
door bam
Ok, we beginnen opnieuw :oops:

Ze monteren in de uk mgf steering racks onder een 100;

MGF yellow band steering rack with brand new track rod ends (less turns lock to lock, more responsive)

Alleen ik lees nergens dat deze bekrachtigd zijn, ik wil niet zeggen dat 1+1 altijd 2 is maar als dit past, dan....................

Anders vraag het even op metropower, http://www.metropower.org.uk/portal/

Geplaatst: zo jan 03, 2010 12:51 pm
door 118GTR
nog een keer opnieuw :roll:

Ik heb al 2 keer vermeld dat het stuurhuis past, Ik heb er zelf een Yellow-band stuurhuis in mijn 118.
Die stuurhuizen zijn dan ook nagenoeg indentiek, maar die van de F is iets directer.

Het bekrachtiging gedeelte zit in de stuurkolom.

Geplaatst: zo jan 03, 2010 2:54 pm
door MARTIN
:mrgreen: volgens mgf.be moet je dan een puls ontvangen van de snelheidsregelaar omdat deze snelheidsafhankelijk werkt.
dus moet je de kabelaandrijving ombouwen tot een elec pulsgever.

Sander schreef:
de bekrachtiging zit op het huis, niet op het rack. Als het dus om de bekrachtiging gaat volstaat het stuurhuis + epas module. Wel zul je de module de juiste spanningen aan moeten bieden waaronder de tacho puls in de juiste frequentie.


Oudere auto's hebben vaak een (mechanische) kabel naar de teller ipv een (elektrische) tacho puls. Dan moet je daar een pulsgever tussen zetten die vergelijkbaar aantal pulsen/afgelegde weg geeft als de F. Dat verschilt nogal eens.
De MK1 F heeft overigens een kabel + puls. De MK2 F/TF heeft volgens mij geen kabel meer.