Waar moet ik op letten als ik het blok + de bak vervang
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26464
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
en boekie
wanneer komt er nou een sleutelmeeting om minimaal een 100je van je klaar te maken ?
wanneer komt er nou een sleutelmeeting om minimaal een 100je van je klaar te maken ?
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Ja die moet eigenlijk ook nog komen. Ik ben morgen vrij dus dan kan ik weer ff klussen aan de nette GTI. Die moet ik morgen wel af krijgen. Dan blijven de GTA/116GTI/Si en de BRM nog over Dus genoeg te doen lijkt me zo
Maarjah heb nu vakantie en dat betekent dus heel veel werken. (weinig aan de auto's helaas)
Maarjah heb nu vakantie en dat betekent dus heel veel werken. (weinig aan de auto's helaas)
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
Ik zit momenteel met een technisch probleem in mijn maag.
Vorige week had ik eindelijk vakantie dus ben ik lekker met de auto's bezig geweest. Omdat o.a. de koppeling moest worden vervangen en het blok aan een grote schoonmaakbeurt toe was besloot ik om het blok uit de auto te halen. Daarbij liet ik de versnellingsbak zitten.
Toen ik klaar was met het verrichten van de nodige onderhoudswerkzaamheden plaatste ik het blok weer terug en sloot ik alles aan. Ik draaide de sleutel om en........ meteen starten! Nou das mooi dacht ik. Totdat ik de auto in de versnelling zette en de koppeling liet opkomen. De auto deed helemaal niets en bleef gewoon stationair draaien.
Ik heb tegendruk bij mijn koppelingspedaal. Als ik schakel zie ik de schakelstangen bewegen. (De auto maakt geen rare geluiden)
Maar toch heb ik geen aandrijving
Wat zou het kunnen zijn?
Vorige week had ik eindelijk vakantie dus ben ik lekker met de auto's bezig geweest. Omdat o.a. de koppeling moest worden vervangen en het blok aan een grote schoonmaakbeurt toe was besloot ik om het blok uit de auto te halen. Daarbij liet ik de versnellingsbak zitten.
Toen ik klaar was met het verrichten van de nodige onderhoudswerkzaamheden plaatste ik het blok weer terug en sloot ik alles aan. Ik draaide de sleutel om en........ meteen starten! Nou das mooi dacht ik. Totdat ik de auto in de versnelling zette en de koppeling liet opkomen. De auto deed helemaal niets en bleef gewoon stationair draaien.
Ik heb tegendruk bij mijn koppelingspedaal. Als ik schakel zie ik de schakelstangen bewegen. (De auto maakt geen rare geluiden)
Maar toch heb ik geen aandrijving
Wat zou het kunnen zijn?
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
heb je het druklager wel goed op je koppelingsarm gezet? Het lijkt erop dat je koppeling continue ingetrapt wordt, jij kunt hem dan wel "verder" indrukken met bijbehorende kracht, maar bij het loslaten is hij nog steeds niet aangegrepen.
Bovendien lees ik dat de koppeling nieuw is, geld hetzelfde voor de drukgroep en het lager? Want bv de drukgroep en het lager die moet je nog wel eens bij elkaar houden omdat de vormen nog wel eens verschillen. (bv hele "hoge" vingers met een laag lager of juist omgekeerd)
Bovendien lees ik dat de koppeling nieuw is, geld hetzelfde voor de drukgroep en het lager? Want bv de drukgroep en het lager die moet je nog wel eens bij elkaar houden omdat de vormen nog wel eens verschillen. (bv hele "hoge" vingers met een laag lager of juist omgekeerd)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Druk op het koppelingspedaal is normaal (maar mischien iets zwaarder)
Klopt van die lange en korte vingers. Is volgens mij het verschil tussen een GTI en een GTA koppeling.
Er is een misschien een hele kleine kans dat het druklager niet goed zit. Ik heb dit echter nog nooit mee gemaakt maar wil het niet uitsluiten. Deze week ga ik er weer mee bezig. Eerst alles goed nalopen voordat ik het blok er uit haal.
Keep u posted
Klopt van die lange en korte vingers. Is volgens mij het verschil tussen een GTI en een GTA koppeling.
Er is een misschien een hele kleine kans dat het druklager niet goed zit. Ik heb dit echter nog nooit mee gemaakt maar wil het niet uitsluiten. Deze week ga ik er weer mee bezig. Eerst alles goed nalopen voordat ik het blok er uit haal.
Keep u posted
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC