doet niets meer
doet niets meer
rovertje staat weer stil...
De motor viel uit tijdens het rijden, dat is al eerder gebeurt, toen was het hoofdrelais-printje doorgefikt , nieuw relais-blokkie en alles weer goed.
Nu viel laatst de motor weer uit, en kon ik niet meer starten, oftewel hoofdrelais (benzinepomp-startmotor-e.d.) doet niets meer. Na een beetje pielen met de stekkers deed hij het ineens weer. Helaas bijna bij bestemming gaf hij het weer op, doet nu helemaal niets meer.. (ook vreemd: ramen en knipperlichten doen het niet, maar radio inter.verl. en hoofdlampen wel..)
ik heb het relaisblokje nagemeten en die is goed, alleen zie ik wel hittesporen, oftewel bijna doorgefikt.
Ik denk dat het vocht is.. of ergens een kabelbreuk(hopelijk geen sluiting), ik hoop trouwens niet dat mijn ecu naar de klere is, ik weet niet precies wat die allemaal regelt..
iemand ideeëeën? voordat ik alles door ga meten? meten lukt wel.. hts elektro gestudeerd, maar autotechniek is is weer net ff anders..
alvast bedankt
De motor viel uit tijdens het rijden, dat is al eerder gebeurt, toen was het hoofdrelais-printje doorgefikt , nieuw relais-blokkie en alles weer goed.
Nu viel laatst de motor weer uit, en kon ik niet meer starten, oftewel hoofdrelais (benzinepomp-startmotor-e.d.) doet niets meer. Na een beetje pielen met de stekkers deed hij het ineens weer. Helaas bijna bij bestemming gaf hij het weer op, doet nu helemaal niets meer.. (ook vreemd: ramen en knipperlichten doen het niet, maar radio inter.verl. en hoofdlampen wel..)
ik heb het relaisblokje nagemeten en die is goed, alleen zie ik wel hittesporen, oftewel bijna doorgefikt.
Ik denk dat het vocht is.. of ergens een kabelbreuk(hopelijk geen sluiting), ik hoop trouwens niet dat mijn ecu naar de klere is, ik weet niet precies wat die allemaal regelt..
iemand ideeëeën? voordat ik alles door ga meten? meten lukt wel.. hts elektro gestudeerd, maar autotechniek is is weer net ff anders..
alvast bedankt
Gaat de startmotor wel rond? Ik had mijn ECU kapot en toen sloeg ie gewoon niet aan. Dus als ie echt helemaal niks meer doet hoeft het dat niet te zijn.
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
heb ff wat zitten meten, ik denk dat mijn zekeringen blokkie met alle relais en in- en uitgaande geschakelde spanningen, kortsluiting heeft gemaakt door vocht. Laatst had ik gewoon de druppels aan de binnenkant van de ruit staan. In dit zekeringen bakkie zitten 2 printen vlak op elkaar, en ik ruik een soort brand brandluchtje er tussen, dat ruikt naar nattigheid . Ik heb de motor al lopend gehad met een paar extra draden richting kontakt slot, dus er is niets ernstigs aan de hand.
nog tips?
iemand nog zo'n zekeringen/relais blokkie?
nog tips?
iemand nog zo'n zekeringen/relais blokkie?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Die zekeringskast links-onder het stuur? Die heb ik ook nog wel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!