doet niets meer

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
wolter

doet niets meer

Bericht door wolter »

rovertje staat weer stil...
De motor viel uit tijdens het rijden, dat is al eerder gebeurt, toen was het hoofdrelais-printje doorgefikt , nieuw relais-blokkie en alles weer goed.

Nu viel laatst de motor weer uit, en kon ik niet meer starten, oftewel hoofdrelais (benzinepomp-startmotor-e.d.) doet niets meer. Na een beetje pielen met de stekkers deed hij het ineens weer. Helaas bijna bij bestemming gaf hij het weer op, doet nu helemaal niets meer.. (ook vreemd: ramen en knipperlichten doen het niet, maar radio inter.verl. en hoofdlampen wel..)
ik heb het relaisblokje nagemeten en die is goed, alleen zie ik wel hittesporen, oftewel bijna doorgefikt.

Ik denk dat het vocht is.. of ergens een kabelbreuk(hopelijk geen sluiting), ik hoop trouwens niet dat mijn ecu naar de klere is, ik weet niet precies wat die allemaal regelt..

iemand ideeëeën? voordat ik alles door ga meten? meten lukt wel.. hts elektro gestudeerd, maar autotechniek is is weer net ff anders..

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Smurfing
MG-R Freak
Berichten: 1104
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 7:40 pm
Woonplaats: Meppel

Bericht door Smurfing »

Gaat de startmotor wel rond? Ik had mijn ECU kapot en toen sloeg ie gewoon niet aan. Dus als ie echt helemaal niks meer doet hoeft het dat niet te zijn.
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99


Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
wolter

Bericht door wolter »

nee startmotor doet niets, olie en accu lampjes branden ook niet op kontakt.... accu is 100% goed, groot licht brand namelijk vol...
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

kabel breuk denk ik.(aangezien hij het de eerste keer na even te pielle het wel deed)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
wolter

Bericht door wolter »

heb ff wat zitten meten, ik denk dat mijn zekeringen blokkie met alle relais en in- en uitgaande geschakelde spanningen, kortsluiting heeft gemaakt door vocht. Laatst had ik gewoon de druppels aan de binnenkant van de ruit staan. In dit zekeringen bakkie zitten 2 printen vlak op elkaar, en ik ruik een soort brand brandluchtje er tussen, dat ruikt naar nattigheid . Ik heb de motor al lopend gehad met een paar extra draden richting kontakt slot, dus er is niets ernstigs aan de hand.
nog tips?
iemand nog zo'n zekeringen/relais blokkie?
Dino

Bericht door Dino »

uhuh
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Die zekeringskast links-onder het stuur? Die heb ik ook nog wel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Baltas

Bericht door Baltas »

heb idd hetzelfde probleem gehad..
heeft een anwb-er voor me opgelost toen..
was de kabel van het contactslot idd..
heeft toen een omleiding gemaakt om de schakelkast heen met een zekering ertussen..
wolter

Bericht door wolter »

striker stuurt me er één op!
ik hoop dat het lukt zo..
bedankt voor de reacties
wolter

Bericht door wolter »

hij rijdt weer, het enige probleem is dat de knipperlichten en alarmlichten niet werken.... relais, lampjes, zekering allemaal goed...
suggesties?
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

niet een draatje die doorgebrand is?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
wolter

Bericht door wolter »

alles werkt weer naar behoren. Kwas zelf zo stom geweest er 2 relais verkeerd om in te prikken......

:? :? :mrgreen:
Plaats reactie