Al weer een dynamo probleem

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Al weer een dynamo probleem

Bericht door Boekie »

Tijdens het demonteren van de dynamo zijn de draaden door elkaar geraakt. Er lopen 3 draden naar de dynamo. Ik heb 1 dun draad (die moet op de onderste aansluiting van de dynamo) maar dan hou ik dus nog 2 draden over . Dit zijn 2 dikke draden die de zelfde kleur hebben en ik weet dus niet meer welke waar hoort.

Is er een manier om er achter te komen welke waar hoort? of maakt het niets uit? Ik wil namelijk niets slopen doordat ik het verkeerd heb aangesloten.

alvast bedankt
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

kijk je toch bij een van je andere roverts?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Ja dat dacht ik ook maar de draaden hebben allemaal dezelfde kleur :?

Wat zijn de gevolgen als ik het verkeerd aansluit?
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

geen probleem, ze zijn hetzelfde. Ze liggen er dubbel vanwege de hoeveelheid stroom.

Eigenlijk komt op alle 3 de draden gewoon ~13v te staan tov de behuizing. Alleen die dunne kan maar een paar ampere aan, en wordt gebruikt om het dashboard te vertellen dat de dynamo het doet. De andere 2 voeden de accu, die de rest van stroom voorziet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Thx je hebt me weer gered :mrgreen:
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

118GTR schreef:Alleen die dunne kan maar een paar ampere aan, en wordt gebruikt om het dashboard te vertellen dat de dynamo het doet. De andere 2 voeden de accu, die de rest van stroom voorziet.
En de dynamo "voor te magnetiseren" ;)
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Inderdaad, zonder de dunne draad zou na een tijdje de dynamo geen stroom meer leveren.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

@ MG_XPower & Bruno

En zo leer ik elke keer weer wat bij :mrgreen:
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ah wist ik ook niet, thanks guys.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie