vermogen 100 serie

111 114 Metro Mini
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

vermogen 100 serie

Bericht door bam »

Hoe zat het ook alweer met het vermogen in de 100 serie.
Ik bedoel dan hoeveel heeft welke motor?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

111: 60 pk
114 Si, GTa: 75 pk
114 GTa 16v, GTi 16v: 90 pk
114 GTi 16v MPi: 103 pk
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Dank,

ik heb dus een 111 en wil iets meer geen strepentrekker maar gewoon iets meer.
Ik zou dus een 1.4 8 klepper willen hebben.

Maar hoef ik dan alleen de ecu en de motor te wissellen?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ik ben niet zo thuis in de specs van de 111 en weet bv niet hoe de kabelboom in elkaar steekt en welke versnellingsbak eraan vast zit.

Ik heb eventueel nog een 1.4 GTi 16v SPi blokje staan voor je (100pk op de rollenbank).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

spi is dat een injectie carburateur?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Single point injectie, geen carburateur dus.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

is een directe swap voor je caab, ik zeg doen 8)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Sluit ik me bij aan, een GTi SPi blok is ideaal.

Aan de 100pk zal hij wel niet meer komen vanwege die uitlaat(sander heeft/had er een mpi spruistuk met rechte pijp onder)

Het zal even zoeken worden naar een geschikte downpipe, Ofwel een GTi SPi voorpijp op je huidige spruistuk, of een GTi MPi voorpijp op een spruitstuk van Sander als hij je er 1 bij doet. (spruitstuk 416 of gti mpi zijn hetzelfde)

Voor de rest is het redelijk plug and play, doe de draadboom er ook maar bij. Hij is waarschijnlijk hetzelfde, maar je hebt wel die 16v ECU nodig, en het is niet 100% dat die op je huidige draadboom past.

Voor de rest past alles, het is hetzelfde onderblok als de huidige 1.1
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

;) bedankt voor de info.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Dino

Bericht door Dino »

wij hebben een x de 111L van jimmy omgebouwd
naar een gti spi blokje.
uiteindelijk hebben we veel moeten vervangen wou het fatsoenlijkzijn.

16vspi blok. met kabelboom
ecu inbouwen.
benzinetank overzetten.
kabelboom van de auto omgelecht. ivm benzinepomp aanstuuren.
en de remcilinder moest vervangen worden. het was namenlijk onmogenlijk om de remmen te ontluchten.
heel da ding vervangen. en de remmen waren goed.

kwa uitlaat spruitstuk heb ik nog een mpi en spi liggen.
onderbocht heb ik ook nog.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Die 111L zal dan een carb geweest zijn.

Dit is al een spi en blijft een spi, zelfde tank, waarschijnlijk zelfde draadboom, ecu vervangen door 16v ecu.

Bij een motorwissel blijf je van de remcylinder af, die had niet eens ontlucht hoeven te worden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dino

Bericht door Dino »

ow had nergens gelezen dat het al een injectie was.
hoezo moet je van de remcilinder afblijven? hij deed anders toch helemaal niks meer. mischien dat ie ineens stuk was ofzo.
maar zodra de gti-remshit erin zat was alles perfect.
het moest ontlucht worden omdat de gti klauwen erop gezet was.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Nu begin je opeens over het wisselen van de klauwen.

Bij een blokwissel en daar hadden we het over blijf je van het remsysteem af, en had er dus niet hoeven te worden ontlucht.

Overgens zijn alle R100 hoofdremcylinders hetzelfde, de remklauwzuigers trouwens ook.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dino

Bericht door Dino »

die klauwen hadden we gewisseld. nadat de remmen het niet meer deden.
hoe je het ook went of keert. de hoofdremcilinder moest vervangen worden, na de ombouw... en daarna werkte alles in 1 x!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Maar een vraag;

Volgens haynes moeten de steekassen eruit en gaat de motor met bak en al eruit.
Maar ik geloof dat Jouke al eens vertelde dat je ook de motor alleen eruit kan halen?!
Alles aan de kant en dan zou het net gaan ofzo klopt dit?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

@Dino: Hoe jij het ook wend of keer, het remsysteem heeft niets met de motor te maken. Iedereen hier die wel eens een motor gewisselt heeft van een Rover 100 kan dat beamen.

@Bam: De motor kan er idd uit zonder de bak los te halen, maar de Haynes manier is gewoon makkelijker. Er is bijzonder weinig ruimte beschikbaar.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie