blok vervange
laat da nou eens de reden zijn dak het vraag.EwouD schreef:Nou ja, hetzelfde, Metro heeft grotere kleppen toch? Meer PK's dacht ik...
kwordt nu al gek van het vermogen van een 1000 mini motor...
en heb er nog niet eens echt mee gereden
welke andere bloken kun je nog in een mini gooien?
maakt niet uit als er veel werk aan zit.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Op exact dezelfde manier als een k-serie motor, met een verlengde neus(9 cm) en Rover 100 subframe(of zelfbouw)
mini's heb je ook nog als 850, lijkt me helemaal fantastisch.
mini's heb je ook nog als 850, lijkt me helemaal fantastisch.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
volgens mij kun je een metro blok (1275) zo overzetten, ook een 114 blok met subframe is, volgens mijn collega, makkelijk passend te maken.
Voor het vervangen van je bak moet je motor er gewoon uit denk ik, hoe heb je dat eerder gedaan? Moet je per se een takel gebruiken?
Dan de "carter" eraf schroeven en vervangen door een werkende (kan ook van een mini 1000 afkomen).
Ik denk om m'n metro, als het blok er uit gaat om de bak te repareren, te voorzien van een 114 16v blok en sub, dan komt m'n 1275 vrij..
Wanneer ga je hem uit je wagen hengelen?
Voor het vervangen van je bak moet je motor er gewoon uit denk ik, hoe heb je dat eerder gedaan? Moet je per se een takel gebruiken?
Dan de "carter" eraf schroeven en vervangen door een werkende (kan ook van een mini 1000 afkomen).
Ik denk om m'n metro, als het blok er uit gaat om de bak te repareren, te voorzien van een 114 16v blok en sub, dan komt m'n 1275 vrij..
Wanneer ga je hem uit je wagen hengelen?
alleen een MG Metro heeft grotere kleppen, en een iets wildere nokkenasEwouD schreef:Nou ja, hetzelfde, Metro heeft grotere kleppen toch? Meer PK's dacht ik...
Voor een v-tec in een rover metro van voor 1990 zeker wel.easy2 schreef:voor een vtec blok hoeft de neus niet verlengt te worden... Zoek voor de gein ook eens op youtube op hayamini, mini's met een 500 pk hayabusa turbo blok
maargoed, nu weer over de wisselbak
En deze blokken liggen achterin, als je zo gaat beredeneren past alles, zelfs een Vacht.
KloptEwouD schreef:volgens mij kun je een metro blok (1275) zo overzetten?
Wat noem je makkelijk, zoals 118gtr al gezegd heeft dient je neus dan 8 a 9cm verlengd te worden.EwouD schreef:ook een 114 blok met subframe is, volgens mijn collega, makkelijk passend te maken.
Idd zowiezo een takel nodig, danwel om blok+bak eruit te takelen danwel om je koets over je blok+bak+ subframe te tillen.EwouD schreef:Voor het vervangen van je bak moet je motor er gewoon uit denk ik, hoe heb je dat eerder gedaan? Moet je per se een takel gebruiken?
Dan de "carter" eraf schroeven en vervangen door een werkende (kan ook van een mini 1000 afkomen).
Met carter bedoel je de carter/versnellingsbak? is nl een geheel.
Waar je wel gelijk in hebt dat je zowel een 1275cc, 1000cc bak als een 850cc bak kunt gebruiken.
Zolang je maar een remote bak hebt.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Bedankt voor de toelichting Dutch.
Overgens heb ik wel eens een Honda blok in een mini zien liggen zonder verlenging. Maar dan is echt alles custom, en licht het blok half door het schutbord. Volgens mij ligt dan ook de radiateur ergens in een wielkast of zelfs achterin.
Overgens heb ik wel eens een Honda blok in een mini zien liggen zonder verlenging. Maar dan is echt alles custom, en licht het blok half door het schutbord. Volgens mij ligt dan ook de radiateur ergens in een wielkast of zelfs achterin.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Op de site van Hybrid Mini's ("The A-Series Alternatives") staat een mooie beschrijving van de benodigdheden voor een Metro sub & 1600 VTECH conversie (idd niet zomaar gedaan).
Wel heel erg...
@Dino Ben benieuwd of je lang in de mini blijft rijden of misschien snel heimwee krijgt..
Wel heel erg...
@Dino Ben benieuwd of je lang in de mini blijft rijden of misschien snel heimwee krijgt..
Hiero een voorsubframe van een mini met een R1 blok. zal dus ook wel met een hayabusa willen of bestaan?Dutch schreef: Voor een v-tec in een rover metro van voor 1990 zeker wel.
En deze blokken liggen achterin, als je zo gaat beredeneren past alles, zelfs een Vacht.
In hengelo rijd/staad ook een mini met honda vtec blok voorin, volgens mij ook zonder verlengde neus.
Ik geloof dat ze een accubak van de mini in het shutbord lassen voor wat meer ruimte...
In mini's idd wel maar daar moet je complete binnenschermen wegslijpen en je subframe extra versteviben naar je schutbord(of een clubman neus hebben) radiateur kan gewoon ervoor met de juiste conversion kit etc.118GTR schreef:Bedankt voor de toelichting Dutch.
Overgens heb ik wel eens een Honda blok in een mini zien liggen zonder verlenging. Maar dan is echt alles custom, en licht het blok half door het schutbord. Volgens mij ligt dan ook de radiateur ergens in een wielkast of zelfs achterin.
klopt ook half idd niet verlegd maar niet zomaar te doen, ringmini is een project wat al 8 jaar loopt en dus idd veel gewijzigd is.Johnny_D schreef:klopt ook ik heb dit wel eens gezien. laats bij de nurburg ring ook een mini met een gewoon 1500 honda blok. ook zonder verlenging
Dit soort uitingen doel ik dus op, van horen zeggen ergens gelezen.easy2 schreef: Hiero een voorsubframe van een mini met een R1 blok. zal dus ook wel met een hayabusa willen of bestaan?
In hengelo rijd/staad ook een mini met honda vtec blok voorin, volgens mij ook zonder verlengde neus.
Ik geloof dat ze een accubak van de mini in het shutbord lassen voor wat meer ruimte...
idd past in dat subframe een R1 blok of een haya blok, maar niet zomaar ff kijk maar naar de kosten.
Dat bedoelde ik dus ook met alles past als je wil en je vrienden met de bank bent.
Er bestaat ook een clubman saloon met een RaRo V8 in het vooronder etc.
Alles is al eens gedaan maar zet de kostprijs er even naast...
Mini in hengelo is ook idd zonder verlende neus, is een clubman.
Subframe compleet vermaakt etc.
Jeroen is er dan ook al dik 1,5jaar mee bezig (je bedoeld die roze toch)
En ook weer hier "van horen zeggen" is nl geen v-tec maar een 16vdohc oliezuipert.
Accubak is kort door de bocht maar idd gebruiken ze vaak een turbo conversion box voor dikke blokken.
En ook hier wordt het lastig om het juist in te bouwen ivm stangenstelsel van je rembekrachtiger wat in de LHD mini's net op deze plek erachterlangs loopt.
Dus geef aub geen commentaar als je het niet zeker weet en alleen van horen zeggen hebt.
Door dit soort posts wordt er te vaak de illusie gewekt dat het past en krijg je keer op keer de vraag of dit kan wat dan bevestigend wordt beantwoord terwijl de vraagsteller er achteraf achter komt dat het dus niet realiseerbaar is. (tegen redelijke kosten iig, wand het blijft een feit alles kan mits je vrienden bij de bank hebt)