MPi blokkie

111 114 Metro Mini
Dino

MPi blokkie

Bericht door Dino »

hey
zoals sommige nog weten. heb ik tijdje terug de crosser van burny over kunnen komen.

nu heb ik dat mpi blokje nog staan.
hij heeft toen gelopen. na ik meen netjes stationair.
er was iets met de kopling of versnellingsbak. dat weet ik niet meer.
weet iemand toevallig meer over dit blok?
of heeft iemand nog contact met burny? na ik meen is ie weinig op de forum..

mvg René
Laatst gewijzigd door Dino op zo aug 03, 2008 3:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik ken dat blok, ik heb hem er namelijk een keer uitgetilt. Ik heb toen ook distributiekappen geplaatst en de boel schoongemaakt(tandwielen), maar een nieuwe riem of spanrol vond hij niet nodig(ik wel maar dat terzijde)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dino

Bericht door Dino »

ja de riem van de dynamo zag er al slecht uit vond ik.
heb nog niet achter de kappen gekeken.
zou ik die kunnen hergebruiken van mijn spi blok?

weet jij ook toevallig hoe het blok reed?
zou jij de gok nemen om het blok erin te gooien?

alvast bedankt. mvg
Dino

Bericht door Dino »

even dacht ik nog dat het mijn waterpomp kon zijn. aangezien het lijkt alsof de koelvloeistof over de riem wordt gegooid.
maar omdat inmiddels de olie er ook uit komt, alsof het niks is.
ga ik toch de gok wagen met het mpi blok.

maar toch eerst een paar vragen,

wat zijn de Wateroutlet(2-sensoren) ??
kan ik de dynamo, startmotor... van mijn spi gebruiken ?

wat is de functie van de grote zwarte koolstofpot?

en gelijk nog een ander vraagje, voor de mpi remklauwen/gekoelde schijven..... hoef ik dan alleen maar de klauw en schijf te vervangen?
rempomp enzo mag blijven zitten?

mvg René
Dino

Bericht door Dino »

Ok mensen. ik heb even hulp nodig.

het gaat over de koelvloeistof slangen mijn mijn spi.
en dan wel de slangen die vanaf het blok naar binnen gaan. dus voor de kachel......

ik wou ze over zetten op het mpi blok. en nu lijkt het alsof het bij de mpi niet op de inlaatspruitstuk hoeven?
dat zou inhouden dat ik ze niet van de spi kan gebruiken. omdat die dan nog een slang extra heeft...

maar moet ik dan meteen vanaf het blok naar binnengaan?

ik hoop dat iemand vanavond nog reageert. of eventueel even bij zijn eigen auto wilt kijken.. mits 16v mpi
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Klopt, de 2 aansluitingen die op het inlaatspruitstuk van de SPi zitten, zijn op de MPi niet meer nodig. Als je geen andere slangen hebt, zul je die dus moeten afdoppen.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dino

Bericht door Dino »

whoehoeeeee.... dank je Striker :twisted:

Its alive.. its alive i tell you :twisted:
was me wel een dagje ploeteren hoor.
vanmorgen de spi uit men gta gehaald.
distrie-riem en koppelingsplaten overgezet.
mpi blokie erin
had het ff aangesloten en het starte daadwerkenlijk :twisted:
toen maar ff doorgegaan met aansluiten.
nogmaals gestart en ff stukje achter en vooruit gereden

nu moet ik morgen ff dus die slangen van de kachel fixen.
de brandstof pomp over gaan zetten en wat kleine dingetjes

en mijn volgende probleem... hoe in hemelsnaam zit die grote zwarte pot aangesloten die op de hoek van de accubak vast zit.???
dat zijn 3 slangen en 1 stekker....
heb wel een vermoeden maar mjha kweet het liever zekker..


danke danke
Dino

Bericht door Dino »

kan iemand ff vertelen hoe die zwarte pot vast zit ?
het betreft een iets dikkere slang. daarnaast een stekker(die snap ikwel)
daarnaast zitten 2 dunne slangetjes boven elkaar.

kheb al in het boek gekeken, maar daar wordt ik ook niet wijzer van
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Niet aansluiten, dat ding doet iets met de benzinedampen. hij bewaard ze in koolstof en laat ze dan meeverbranden met de motor.

Je hebt zoizo een extra slang nodig naar je benzine tank.

Maar het doet niets voor de motor of de emissies!
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Smurfing
MG-R Freak
Berichten: 1104
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 7:40 pm
Woonplaats: Meppel

Bericht door Smurfing »

Dus ik begrijp dat je die er helemaal uit kunt bouwen?
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99


Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Dino

Bericht door Dino »

118GTR schreef:Niet aansluiten, dat ding doet iets met de benzinedampen. hij bewaard ze in koolstof en laat ze dan meeverbranden met de motor.

Je hebt zoizo een extra slang nodig naar je benzine tank.

Maar het doet niets voor de motor of de emissies!

hoezo heb ik een extra slang naar mijn tank toe nodig ?

hoe zit het dan met de 2 aansluitingen vlak bij de gaskabel/stappemotor
daar gaat er 1 van naar de ecu als ik me niet vergis?
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Dino schreef:hoezo heb ik een extra slang naar mijn tank toe nodig ?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :). Hebben we in de racer nl. nog niet gedaan.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

da's toch gewoon de retour voor de overdruk?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Dino

Bericht door Dino »

na ik meen had je maar 2 benzine leidingen lopen hoor... toevoer en terugvoer..

mja heb dat ding er in ieders geval tussenuit gegooid. en de slangetjes zomaar aangesloten/afgedopt. ben benieuwd :P
kga nu iig men eerste testronde rijden.
Dino

Bericht door Dino »

eerste testronde wees uit... dat de stappemotor x geolie'd moest worden.
en hij liep meteen heel warm op..

bij de 2de testronden liep ie alleen heel warm op.
zo erg zelfs dat de bleedplug eruit knalde.

nu durf ik dus geen 3de ronde te gaan rijden. omdat ik niet weet wat ik aan dat warm oplopen kan doen..
dat wordt weer naar huis fietsen..

nu ben ik vanplan morgen de koelvloeistof slangen los te hallen.
en de waterslang op het blok zetten. dan weet ik iig of het blok verstopt zit.
mocht alles open zijn. dan vermoed ik dat al het werk van de afgelopen dagen voor niks is geweest. en dat het blok dus gaar is.

heeft iemand nog een idee?
kan het nog een andere oorzaak hebben?
of sluiten jullie j bij mij aan, en zeggen ook dat het blok gaar is ?
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

koelsysteem niet goed ontlucht?

worden de aanvoer+afvoer naar de radiator en kachel warm?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Plaats reactie