Elektronisch proleem

111 114 Metro Mini
ctmb

Elektronisch proleem

Bericht door ctmb »

Hey,

van onze 111 doet de verlichting het niet, alleen remlichten en de richtingaanwijzers doen het. Verder geen problemen met elektra.

Zekeringen gecontroleerd, er staat ook stroom op de zekeringskast en de schakelaar doet het ook en natuurlijk de lampjes gecontroleerd....schiet mij nu maar lek, ik weet het niet meer. jullie?
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

heb je wel licht op je dashbord dan? en aan de lamp zelf? zit er anders mischien nog een schakel relais tusse die kopot is of los zit?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Baltas

Bericht door Baltas »

denk idd ook dat het een relais is..
gewoon ff testen met wat "nieuwen" van de sloop..
of de schakelkast zelf is kapot gegaan.. in dat geval zal deze helemaal verwisseld moeten worden..
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

printplaatbreuk in je zekeringkast? vaak voorkomend probleem.

of aan je stuurkollomschakelaars is het zwarte draadje van de stuurschakelaar losgekomen.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
ctmb

Bericht door ctmb »

De verlichtingop het dashbord doet het ook niet, gekke is de andere functies op de schakelaar (richtingaanwijzer) doen het wel.
Ik zal FF het draadje nakijken en geef jullie een update
dionhere

Bericht door dionhere »

Sorry dat ik dit topic helemaal ophaal, maar heb hetzelfde :oops:
Alles doet het nog, behalve de radio, mistlamp, klokje. Any ideas?
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

zekeringen nagekeken ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
dionhere

Bericht door dionhere »

Ik heb er eerlijk gezegd de ballen verstand van, dus weet niet hoe je het kan zien :oops:
Maar ik heb het wel eens met de knipperlichten gehad en dat was alleen het aanduwen van de zekering.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

nou, t is nie zo heel moeilijk ;)
Je kijkt in de deksel van je zekeringenkast of boekje welke zekering waar voor is.
Dan zoek je op welke van je radio en mistlampen is.
Die haal je er uit en vervang je voor een andere zekering die dezelfde kleur heeft.
En dan kijken of dr wat gebeurd
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
dionhere

Bericht door dionhere »

Gedaan wat je gezegd hebt, werkt niet helaas... Op het schema dat erbij zit, staat de radio/klok ook niet op :p
Dus heb dan ook geen idee welke zekering moet controleren ;)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

in dat geval even een handige buurman / forumlid / garage opzoeken denk ik
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
dionhere

Bericht door dionhere »

Heb er naar gekeken en het wat is nou het geval? Als ik er een nieuwe zekering in doe, dan klapt ie. Dus dat betekend dat er te veel stroom op staat? Een nieuwe zekering erin doen heeft geen zin. Wat wel? :mrgreen:
dionhere

Bericht door dionhere »

Hmm, toch maar naar een garage dan. Heb nog wel een kennisje haha. In ieder geval bedankt!
dionhere

Bericht door dionhere »

Ben ik weer! Probeer het zelf op te lossen nu (leer ik ook nog wat) haha.
Hij deed het een paar dagen geleden weer met een nieuwe zekering, maar de volgende ochtend was hij er weer uitgeklapt...

Opzich zit er nu wel weer een beetje vooruitgang in, want de als er een nieuwe zekering in gaat zie je de radio weer aangaan, maar hij klapt er nu pas na 5 seconden uit :roll:

De radio eruit halen is niet te doen, vorige eigenaar heeft deze er provisorisch in gehangen..

Wie weet waar ik wat kan nalopen?
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Ik denk dat het probleem toch echt achter je radio zit. Als de vorige eigenaar met kroonsteentjes heeft zitten knoeien heb je gemakkelijk kortsluiting en dat is het geval bij jou.

Kan je tussen je radio komen met een hele dunne schroevendraaier? Dan wip je em er zo uit (alst goed is)
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
dionhere

Bericht door dionhere »

Ik heb de radio met wat geweld eruit gekregen.
Er zitten inderdaad een tweetal kroonsteentjes tussen de bedrading. Ik heb er 2 foto's van gemaakt, misschien ziet iemand wat opvallends :mrgreen:

Zelf zag ik niks geks, geen kale of vochtige bedrading in ieder geval.
Foto's zal ik straks wel even uploaden!
Plaats reactie