Ah nee he, nou weer een Probleem met de koppeling !!!

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
tomsta1488

Ah nee he, nou weer een Probleem met de koppeling !!!

Bericht door tomsta1488 »

Ik heb weer eens iets met de 111. :|

Ik reed vanavond weg bij het rode stoplicht, druk vervolgens de koppeling in om naar de 2 te gaan: Plots voel ik een tik in het pedaal en op eens gaat de koppeling heel zwaar en voelt niet goed aan.

Hij (ont)koppelt nog wel volledig volgens mij maar het voelt heel k*t aan en hij pakt hem pas op het laatste moment :!:

De auto begint nu te rijden vanuit stilstand wanneer ik de koppeling heel ver op heb laten komen.
Het is veranderd van het een op het andere moment, en t voelde meer alsof er iets 'los schoot' ofzo :?

Can anybody help me ??
Klinkt dit bekend :?:

gr. Tom
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Ik weet niet of het bij jou ook met een kabel zit maar het kan zijn dat je kabel op springen staat... Succes! ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

klinkt als een koppelingskabel inderdaad, daar zit een zelf-stel-mechanisme in, misschien doet die raar.

niks mis met de koppling zelf in iedergeval, maar eventueel kan het ook de drukgroep zijn. Die duwt met een aantal fingers de koppelingsplaat tegen het vliegwiel, het zou kunnen dat 1 van die fingers is afgebroken en die zit nu ergens tussen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

Ik heb net even een monteur er naar laten kijken en het is inderdaad de kabel.
Dat zelfstel mechanisme is overleden volgens mij en met een beetje roppen aan de kabel klopt het pedaal weer 'redelijk'.
Helemaal aan het uiteinde hebben we een slangklemmetje gezet zodat hij wat gespannenn blijft, wat hij niet meer uit zich zelf doet.
Hij komt echter nog steeds stroef omhoog en dat voelt klote helaas.

Zo'n nieuwe kabel gaat echter zo'n 4 a 5 tientjes kosten volgens hem.
Zou het nut hebben of een van een sloper te halen :?:

Nog bedankt voor de reacites zo snel :!:

Tom
Dino

Bericht door Dino »

hey das k*t om mee te maken :evil:
blij dat het niks heel ernstig is....

waarom zou van een sloop rover niet goed genoeg zijn ?
moet je gewoon ff kijken toch...
mischien is er 1 die gewoon nog netjes is...

zijn er bij jullie veel rovertjes op de sloop ?
hier ga ik er regelmattig heen....maar vrijwel nooit dat er 1 staat....
succes iig
gr rene
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik heb hier wel 1 gewoon los liggen hier hoor :mrgreen:
Laatst gewijzigd door 118GTR op do nov 01, 2007 7:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dino

Bericht door Dino »

lolllzzz
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

Aah ok Jouke, dan neem ik binnenkort een keer met jou contact op als je het niet erg vind.
Hij koppelt namelijk nog steeds heel stroef, en wanneer m'n loon binnen is wil ik der eigenlijk wel wat aan doen :)

@ Green Acid : Wat betreft Rovertjes op de sloop hier in de buurt heb ik altijd veel geluk!
In Deventer zitten 2 sloops naast elkaar waarvan 1 van de 2 meestal wel een 100 serie heeft staan , soms een paar weken niks, soms een paar weken 2 stuks.

Mocht je echter met garantie een sloper zoeken en ben je bereid er een stukje voor te rijden moet je in het plaatsje EXEL zijn , gemeente Lochem.
Dat is hier bij mij in de buurt en 't is een super grote sloop genaamd "Stegeman".

Gegarandeerd dat daar het hele jaar door 100series te vinden zijn, zowel als 200-series.
Deze gasten zijn ook zeer netjes en kunnen je aan de telefoon altijd al een hoop vertellen ( in tegen stelling tot sommige kampers) .
Vriendelijke lui en ze hebben altijd ook een hoop al los op de plank liggen.
Zo hebben ze daar velgen met moeren, complete blokken,dynamo's en noem maar op zo los in de schuur liggen .
Plaats reactie