Kapotte veerbol

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Allard

Kapotte veerbol

Bericht door Allard »

Van mijn 111 is rechtsachter de bol lek ofzo.
Ik had vanmorgen gereden, auto neergezet, even naar binnen voor 1uurje, en toen ik buiten kwam, hing hij rechts zover door dat de kassen op mijn wiel hangen, en mijn banden vreselijk aanlopen.

Zijn die bollen eenvoudig te maken of te vervangen. Het is een auto uit '92 die waarschijnlijk niet eens door de keuring in november komt.

Wie weet iets?
Groet, Allard
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

OMG Allard wat een pech, helaas weet ik niets over die bollen.
Sterkte :?

Bam.
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

Heej, dat is niet relaxed zeg. :(

Kheb der weinig verstand van verder, maar volgens mij kun je zo'n bol nog wel enigzins makkelijk (Laten) vervangen toch? repareren is volgens mij niet mogelijk :?: (als ik het goed heb)

Als Jouke nou even reageert hierop dan weet je het precies :D
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hoor ik daar mijn niet Forum-naam?

Veerbollen zijn redelijk makkelijk te vervangen(voor wat makkelijker dan achter), maar het is best wel werk. En nadat je het gedaan hebt heb je natuurlijk weer een pomp nodig om de boel op hoogte te brengen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

Heej Allard,

Ik ken iemand in de buurt van Harderwijk met sleutelervaring en zo'n pomp voor de desbetreffende veerbollen :lol:
Voor 10 euro breng ik je met hem in contact :twisted:
Allard

Bericht door Allard »

Aha, ik denk dan dat rechts voor kapot is.

Het vreemde was eigenlijk dat ik rechts achter keek op de plek waar je hem oppompt, en juist daar een vochtige substantie voelde.

Zodoende ben ik er van uit gegaan, dat het rechts-achter was.

Ok, dus mijn bol rechts-voor is kapot.

Ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen.

Waarschijnlijk heeft een doorsnee garage niet die dingen leggen, en worden de kosten van het repareren hoger dan de waarde van de auto. :?
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

Tja dan moet je een nare overweging gaan doen. En dat kun je zelf het beste.
Als het toch nog een best gemartel is om zo'n bol te vervangen, naast het feit dat je er überhaupt nog maar eens eentje moet zien te regelen ergens. (sloop,van noort ofzo :?: ) kun je hem misschien wel beter weg doen ja :(

Als op dit moment een van de bollen van mijn 111 het zou begeven zou ik ook wel zwaar gaan twijfelen denk ik of ik hem zou houden.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Het kan ook een kapotte leiding zij, aangezien RV en RA met elkaar verbonden zijn. Omdat de motor zwaar is zakt hij dus eerst voor naar beneden...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Allard

Bericht door Allard »

Ok, een kapotte leiding.
Ik ben net nog even gaan kijken, dat zou inderdaad kunnen.
Omdat de hele rechterkant is doorgezakt, en inderdaad de voorkant een fractie meer.

Is dat te repareren?
Weet iemand dat?

Omdat, dat lijkt mij, wanneer er een bol kapot is, deze maar op één plek doorgezakt is.

Klopt dat?
JanFillemJansen

Veerbollen enzo

Bericht door JanFillemJansen »

He Allard,

Kijk een op www.h-base.nl en toets je kenteken in. dan kan je zien wat die boel kost. De meeste onderdelen zijn helemaal niet duur. En met een beetje doorzettingsvermogen kom je heel erg ver. En ik kan het weten want ben net klaar met mijn 111. Koppakking, distributieriem, uitlaat, koelsysteem reinigen en nog veel meer. Je komt heel ver met adviezen van 118Gtr en beperkte hulp van een automonteur. (kop aandraaien en distributieriem op tijd zetten).

Jouke, nog bedankt ;)
JanFillemJansen

Veerbollen enzo

Bericht door JanFillemJansen »

de onderdelen van h-base haal ik af bij Schaftenaar Zwolle. maar misschien kan dat ook wel ergens anders. Zou je ze moeten bellen. Succes!!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Veerbollen heb ik los liggen, en ik heb ook 1 rechterleiding liggen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Allard

Bericht door Allard »

Nou in iedergeval bedankt voor het vermelden ervan.

Ik zal er even over nadenken, wat ik wil, hoe ik het gaat doen, en of het de moeite nog waard is :?

Thnx, Allard
Plaats reactie